Akvizicija s pet zvjezdica

Otkako je u travnju 2015. objelodanjeno da hotelski lanac Starwood traži kupca, među poželjnim partnerima našla su se mnoga zvučna imena – InterContinental, Wyndham, Hyatt, te nekoliko kineskih tvrtki. Starwood je, međutim, ovih dana – pomalo i neočekivano – dogovor sklopio s hotelskom grupom Marriott International. Kad se akvizicija okonča, sredinom 2016. godine, lanac će u svom vlasništvu ili putem franšiza imati više od 5.500 hotela s 1,1 milijun soba u više od 100 zemalja. Na taj će način nova tvrtka postati najveći hotelski lanac na svijetu.
Foto: { pranav } / Flickr; Marriott Hotel, San Diego
– Ono što nas je suštinski pokrenulo na ovu transakciju jeste rast – kaže Arne Sorenson, predsjednik i izvršni direktor hotelskog lanca Marriott International. – Sa ovim proširenjem klijenti će dobiti mnogo veći izbor brandova, vlasnici hotela i primatelji naših franšiza bolje rezultate poslovanja, grupacija povećanje broja jedinica, a dioničari dugoročniju vrijednost kapitala – dodaje on.
Marriott će izdvojiti 12,2 milijarde dolara za transakciju, no, računa da će, dugoročno, dobiti mnogo više. Ne samo što će proširiti svoju prisutnost u svijetu i pojačati konkurentnost na tržištu, Marriott očekuje da će kupnjom Starwooda uštedjeti 200 milijuna dolara godišnje. Pored toga, Starwoodov portfelj od 11 brandova, među kojima su W, Westin, St. Regis, Sheraton i Aloft, uključuje i nekoliko "lifestyle" hotelskih brandova koji posebno privlače mlađu populaciju gostiju – ciljnu skupinu koju Marriott uporno pokušava pridobiti.
U ovom trenutku, Marriott International posluje u 85 zemalja i ima više od 4.300 nekretnina u svom ili vlasništvu primatelja franšize. Vlasnik je 19 hotelskih brandova, među kojima su Ritz-Carlton, Bvlgari, JW Marriott, Renaissance Hotels, Courtyard, Residence Inn.
pročitajte članke

– Turistički sektor se oporavlja, samim time raste i interes za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
Unatoč pandemiji koja je teško pogodila turistički sektor, franšizni sustav Direct Booker proširio je svoje poslovanje na talijansko tržište. Primatelj franšize stari je znanac.
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.