Sinergija – preduvjet za uspjeh

Sanja Milinković
U poduzetničke vode, Sanja Milinković uplovila je još 2003. kada je otvorila mjenjačnicu u Beogradu. – Nikada nisam vidjela sebe kao zaposlenicu u nekoj kompaniji – jednostavno, nisam čovjek za korporacije. Poduzetnik sam u duši i oduvijek sam voljela stvarati – započinje priču Sanja Milinković.
Djelom zbog iskustva, ali i vidljivih rezultata koje je postigla njena starija kćer Lena, za Školu mentalne aritmetike "Malac genijalac" odmah je "osjetila" da će biti dobra poslovna priča. – Moja je kći išla u "Malac genijalac" u Zemunu i efekti su bili odlični. Za samu mentalnu aritmetiku u to se vrijeme nije mnogo znalo, a ja sam za tu metodu čula od svoje prijateljice iz Nizozemske koja ima petero djece – kaže ona.
Čim je načula da će se koncept širiti kroz franšizu, prijavila se za jednog od zainteresiranih. U svibnju je prošle godine i postala primatelj franšize za teritoriju beogradske opštine Palilula, na kojoj je otvorila dvije učionice.
– Koncept mi se svidio, posebno što su rezultati vidljivi, ali sam i "namirisala" da će se škole širiti brzo poput požara – kaže ona kroz smijeh, dodajući da je "Malac genijalac" postao prepoznatljiv brand za jako kratko vrijeme, što svim primateljima franšize dobro utječe na poslovanje. – Događa mi se da, kada ljudi vide računaljku abakus, odmah izgovore: Malac genijalac. Abakus je postao sinonim za "Malca genijalca" – kaže ona.
Foto: Malac genijalac
Iako je dugo u poduzetništvu, smatra da je poslovanje kroz franšizu daleko jednostavnije. – Davateljima je franšize u interesu da mi, na neki način, olakšaju poslovanje, jer koristi imamo svi. Zato je međusobna suradnja jako važna. Svi smo u sustavu poput velike obitelji, davatelji su fleksibilni, usvajaju i prijedloge nas primatelja – posebno ljudi koji već imaju iskustva u privatnom poslu. Napravljena je dobra sinergija, što je preduvjet za uspjeh – kaže ona.
Svoje pozitivno iskustvo prenijela je, međutim, i svojem rođaku Miroslavu Samardžiću s kojim je u rujnu prošle godine zajedno postala primatelj još jedne franšize "Malac genijalac" – ovoga puta u Obrenovcu.
– Doktorand sam ekonomskih nauka i oduvijek me je privlačilo širenje novih znanja – kaže Miroslav Samardžić – stoga mi se i priča o "Malcu genijalcu" jako svidjela, pogotovo što je moja rođaka već imala pozitivno iskustvo s ovom franšizom. Usto, ovo je moj prvi privatni posao, i svakako mi je bilo lakše pokrenuti razrađen biznis kroz franšizu nego praviti nešto na svoju ruku – objašnjava Samardžić.
Mentalna je aritmetika znanost u ekspanziji, što dokazuje i brzina kojom se "Malac genijalac" širi po Srbiji. Osim što je popularna, znanost je i učinkovita, što motivira roditelje da upišu svoju djecu na satove.
Miroslav Samardžić
Školu su otvorili u samom centru Obrenovca u Domu kulture. Oboje kažu da je pronalazak prostora izazov kom treba pristupiti ozbiljno te da je važno odbrati dobru lokaciju, ne pretjerano skupu. – Pokazalo se da je Dom kulture idealan jer se tu održavaju razni obrazovni te sportski događaji koje posjećuje upravo naša ciljana skupina. Pritom je u centru grada, s osiguranim parkingom za roditelje – kaže on.
Već nakon tri mjeseca, Samardžić je potpisao novi franšizni ugovor – postao je primatelj ove franšize u Šapcu. – Mentalna je aritmetika znanost u ekspanziji, što dokazuje i brzina kojom se "Malac genijalac" širi po Srbiji. Osim što je popularna, znanost je i učinkovita, što motivira roditelje da upišu svoju djecu na satove. Brand "Malac genijalac" brzo je zaživio i mi smo u novim školama imali jako dobar odaziv – kaže Samardžić.
Na pitanje ima li ambiciju otvoriti još koju školu pod ovim brandom, kaže da ima planove za budućnost te da će nastaviti s razvojem.
pročitajte članke

Stjecaj je okolnosti naveo Vojislava Pekovića i Aleksandru Milosavljević da otvore školu mentalne aritmetike „Malac genijalac“ u Skoplju. Kažu da je to tek početak razvoja na tržištu Sjeverne Makedonije.
Ove su godine mnoge novine obilježile poslovanje franšiznog sustava „Malac genijalac“. Osim novih tržišta na kojima počinje s radom, ponuđeni su i novi edukativni programi.
Franšiza koja stalno inovira programe, ima dobru organizaciju i podršku, omogućuje primateljima i da zarade i da uživaju u svom poslu. Tako o franšizi „Malac genijalac“ govore Nataša Tomašević i Živojin Stanković, franšizni partneri iz Čačka i Leskovca.
Što je ključno za širenje izvan domaćeg tržišta, kako se može kontrolirati franšizna mreža te na koji se način štite od plagiranja, govori Vladimir Novicki, idejni tvorac sustava „Malac genijalac“
Škola mentalne aritmetike „Malac genijalac“ širi franšiznu mrežu na više inozemnih tržišta. Ove su godine pokrenuli poslovanje u Sloveniji i Rumunjskoj.
Najčitanije

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Što sve treba uzeti u obzir te kako pripremiti biznis da bi bio „franšizni“.
Cilj franšiznih udruga jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na regulaciji i implementaciji opće prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja s razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davatelja franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne udruge.