Moja franšiza – Tvoj robot

Artur Molendowski ne zna za dokolicu. Prvo, predavač je informatike. Drugo, vlasnik je tvrtke koja se, između ostalog, bavi i servisiranjem računala, a treće – primatelj je franšize "Tvoj robot", pa svoju strast prema robotici sada prenosi i na najmlađe.
Škola robotike za mlade i radoznale
– Supruga i ja smo, zapravo, dugo razmišljali otvoriti vrtić. Naš je sin upravo pošao u predškolsko, te nam se to učinilo kao dobra ideja – priča Artur Molendowski. – Međutim, nismo uspijevali pronaći pogodan prostor, pa smo odlučili – potražiti drugu ideju za posao. Željeli smo ipak da to bude nešto u svezi s djecom i informatikom, jer smo se školovali u tim područjima. Tako smo, u Katalogu franšiza na portalu Franchising.pl, pronašli podatak da škola robotike "Tvoj robot" daje franšizu – objašnjava Molendowski.
Primatelji su franšize postali u ljeto 2014, zaduženi za dvije županije u području Velikopoljsko. Posao su razvijali postupno – u početku, organizirali su jednodnevne kampove za djecu, kao vid dodatne aktivnosti za vrijeme ljeta. Međutim, pojedina su djeca toliko uživala u pravljenju robota da su nastavila dolaziti i poslije raspusta. Njima su se pridružili novi polaznici, budući da je, s početkom školske godine, i broj zainteresiranih naglo porastao. Zapravo, promocije i kampanje u školama bile su i dio marketinške strategije, napominje Molendowski. – Počeo sam držati tečajeve robotike u nekoliko gradova u obje županije, uglavnom u prostorijama koje sam iznajmljivao unutar škola – objašnjava Molendowski. – Broj je polaznika konstantno rastao. Dolazili su nam učenici osnovnih te srednjih škola, ali i predškolci – kaže on.
Znanost je "in"
Škola robotike "Tvoj robot" postoji u Poljskoj već devet godina. U vlasništvu je tvrtke Invention Group. Specijalizirali su se za tečajeve pravljenja i programiranja robota, koji su namijenjeni djeci od uzrasta vrtića do srednje škole. Tvrtka ima četiri škole u svom vlasništvu i više od 60 franšiza, diljem Poljske. – Kada smo počeli razvijati franšizni sustav, nismo niti slutili da će toliko ljudi poželjeti da se bavi ovim poslom, niti da ćemo prodati toliko franšiza. Međutim, interes za primijenjenu znanost te zanimljiv edukativni sadržaj – i dalje raste –kaže Marta Milewska, predsjednica tvrtke Invention Group.
Za kupnju ove franšize, nabavu opreme te pokretanje posla potrebno je izdvojiti oko 45.000 zlota (oko 10,4 tisuće eura). Za rad su potrebna računala i LEGO Mindstorms setovi, koji se i koriste za pravljenje robota. Osim ulazne naknade, primatelj franšize plaća i redovitu nakandu koja iznosi 3% od mjesečnog prihoda, kao i naknadu za marketing koja, ovisno o veličini regije koju pokriva licenca, varira od 200 do 1.000 zlota (od 50 do 230 eura).
Informatičari i animatori
– Ljudi koji rade s nama trebaju se razumijeti u informatiku, ali, istodobno, trebaju biti i dobri animatori – kaže Marta Milewska. – To su uglavnom apsolventi ili studenti završnih godina informatike ili strojarstva, ali najčešće za nas rade predavači koji znaju programirati ili animatori koji su vrlo dobri u informatici – objašnjava ona.
Kad započne posao, primatelj franšize "Tvoj robot" može računati na čitav set promotivnog materijala (roll-up, lifleti, majice, plakati, naljepnice), ali u franšizni paket ulaze i operativni priručnik, DVD s materijalima za vođenje tečaja i instukcije za pravljenje robota. Zaposlenici i menadžeri škole svakako prolaze obuku: osim obuke za instruktora/predavača, naučit će i kako komunicirati i rješavati konfliktne situacije s djecom, ali i ono što se odnosi na samo poslovanje – kako voditi knjige, kako se oglašavati, koga treba zaposliti, koje pravne norme iz područja obrazovanja treba poštivati.
Povrat investicije, prema iskustvu davatelja franšize, može se očekivati nakon šest do 12 mjeseci. Na to, naravno, utječe i broj polaznika i raspodjela tekućih troškova poslovanja. – Ako primatelj franšize "jednokratno" iznajmljuje učionicu za tečaj, bit će dovoljno da jednom tjedno ima jednu grupu od 10 do 12 polaznika – kaže Marta Milewska. – Međutim, ako iznajmi prostor na duži vremenski period, onda treba imati barem jednu grupu dnevno – dodaje Milewska.
pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.