„Krilatim“ biciklom u franšizing

Kao što je za mnoge generacije koje su odrastale u Jugoslaviji "pasta za zube" i dan-danas "kaladont", tako se u Rumunjskoj za bicikl često kaže – Pegaz (Pegas). – Ovaj model s prepoznatljivom siluetom – dugim, uskim sjedištem te volanom u obliku rogova – bio je pojam za bicikl za tisuće djece koja su učila voziti bickl 70-ih i 80-ih godina u Rumunjskoj – priča Andrei Botescu, vlasnik tvrtke Atelierele Pegas, koja je 2012. uspjela "oživjeti" ovaj nacionalni brend, pokrenuti proizvodnju i maloprodaju – te postići da na tržište plasira 25.000 bicikala godišnje.
– Pokrenula nas je strast za biciklizmom, ali i želja da ponovno stvorimo autentičan rumunjski brend koji će u sebi nositi mnogo više od nostalgije. Originalni model Pegasa je sada moderniziran, a svake godine ulažemo u razvoj novih modela i proizvoda koji će plijeniti ne samo funkcionalnošću ili dizajnom, već i cijenom – kaže Botescu, dodajući da se danas pod brendom Pegas proizvodi i prodaje više od 100 modela bicikala, u u rasponu od gradskih do električnih, za djecu i odrasle. Maloprodajni asortiman, međutim, ne uključuje samo bicikle, već i rollere, skateboarde, trotinete, rezervne dijelove, opremu i odjeću za biciklizam. Osim svega toga, nudi se i servis bicikala.
– Za ovih šest godina postojanja primijetili smo da se broj ljudi koji uživaju u vožnji bicikla stalno povećavao. To je donekle rezultat suvremenog načina života, osobito za ljude koji žive u gradu te koji se žele pokrenuti i iskoristiti ono malo slobodnog vremena koje im tijekom dana preostane. Mi smo u tome vidjeli priliku te je otvaranje trgovine bicikala – bio logičan korak – objašnjava Botescu.
Trenutačno, tvrtka ima sedam svojih prodavaonica, u pet gradova Rumunjske, ali i mrežu od 300 partnerskih trgovina u kojima prodaje svoje bicikle. – Međutim, čim smo odlučili razvijati vlastitu maloprodajnu mrežu, shvatili smo i da možemo ponuditi franšizu, jer bi na taj način brže dospjeli do što više gradova i kupaca u Rumunjskoj – ističe Botescu.
Oni koji u ovom konceptu vide dobru priliku za započinjanje posla, trebaju izdvojiti od 5.000 do 25.000 eura, što ovisi o veličini prodajnog prostora te opreme potrebne za uređenje i punjenje dućana. Osim otvaranja klasične trgovine, postoji i mogućnost otvaranja franšiznog kornera (prodajnog kutka unutar trgovine s kompatibilnim rubom). – Budući primatelji naše franšize mogu računati na široku ponudu proizvoda, pomoć pri pronalaženju odgovarajuće lokacije, jamstvo na proizvode, pomoć pri marketingu i promociji brenda, online prodaju, inovativne proizvode – navodi Botescu prednosti franšizne suradnje.
Ambicija o širenju franšizne mreže nije, međutim, ograničena samo na rumunjsko tržište. Botescu kaže kako bi franšizne partnere rado pronašli i na svim drugim tržištima Europe te u SAD-u i Kanadi. – U ovom trenutku, inozemna tržišta generiraju tek 5% do 8% ukupne prodaje, a naš je cilj više od 30%. Strategija osvajanja inozemnih tržišta bit će slična onoj koju smo primijenili u Rumunjskoj – polako ćemo izgraditi bazu kupaca i zajednicu zaljubljenika u brend. Svjesni smo da će za to trebati mnogo više vremena, energije i mašte, svakako mnogo više nego u Rumunjskoj, gdje je brend već duboko usađen u svijest generacija koje su odrastale 70-ih i 80-ih godina, i koje sada Pegas bicikle s velikim zadovoljstvom kupuju svojoj djeci – kaže Botescu. Dodaje, međutim, da bi već tijekom 2018. prve franšizne trgovine mogle biti otvorene i izvan Rumunjske.
pročitajte članke

Franšizni sustav tvrtke Intersport uspješno posluje u Češkoj. Fokus je na pronalaženju novih strateških partnera.
Nakon što je dulje od desetljeća surađivao s više distributera sportske opreme, Radomir Jović, poduzetnik iz Prokuplja, odlučio je uzeti franšizu lanca Sport Vision i olakšati poslovanje.
Najčitanije

Poljski lanac CCC otvorio je prvu trgovinu obuće u Hrvatskoj, a do kraja godine planira otvorenje još dvije. Ovo je 11. inozemno tržište na kojem je tvrtka započela poslovanje.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.