Ivana Koprivanac, primatelj Husse franšize
Ivana Koprivanac, primatelj Husse franšize / Recept za uspjeh je puno ulaganja u promidžbu, ljubaznost i stručnost franšizera. Najbitnije je ljude upoznati s brendom, a oni će brzo prepoznati i kvalitetu koju posjeduje.
Ponedjeljak
14.01.2019
Ivana Koprivanac iz Osijeka postala je primatelj Husse franšize u prelomnom trenutku života. Iako je dosadašnjim rezultatima zadovoljna, smatra da poduzetnik uvijek mora težiti „boljem“.
 

To što je pokrenula vlastiti posao te se počela baviti kućnom dostavom hrane za ljubimce, Ivana Koprivanac ne doživljava kao posebnu poduzetničku hrabrost, koliko kao „klasičnu priču“, koja često odlikuje tržišta na kojima, u izvjesnoj mjeri, uvijek vlada neizvjesnost. – Iako sam dugi niz godina bila djelatnik, po povratku sa porodiljnog, dobila sam otkaz. Kako sam bila nezaposlena, suprug i ja smo počeli razmišljati o privatnom poslu – objašnjava Ivana Koprivanac što ju je navelo okrenuti se novoj „priči“.

To što se bave uzgojem pasa, bila je, međutim, i sretna i presudna okolnost.  – Tražeći idealnu hranu za naše ljubimce, naišli smo na Husse. Kada smo se, na primjeru svojih ljubimaca, uvjerili u kvalitetu hrane, prvo smo odlučili postati kupci, a kada smo uočili da Husse traži i primatelja franšize za našu županiju – odlučili da bih ja mogla biti njihov franšizer – te tako spojiti ugodno s korisnim! – objašnjava Koprivanac kako je poželjela postati dijelom franšizne „obitelji“ Husse.  

U novi posao, kako kaže, nije ušla bez iskustva. Od završetka srednje ekonomske škole, radila je kao voditelj trgovine tekstilom više od šest godina, a potom, završila tečaj daktilografije i zaposlila se kao administrativni tajnik kod javnog bilježnika. U sljedećih pet godina, svaki je dan na posao morala putovati – u drugu županiju. – I to mi nikada nije bio problem, jer smatram da se mora raditi da bi čovjek mogao sebi ispuniti ono što poželi – ističe Koprivanac, potvrđujući time da je već imala osnovne kvalitete za poduzetnika. Marljiva i predana, Ivana je, međutim, i znala u što se upušta. – Budući da smo suprug i ja završili srednju ekonomsku školu, znali smo što podrazumijeva kupnja franšize te nam uvjeti ove suradnje nisu bili strani – dodaje ona.

Tako je, nakon potpisivanja ugovora, obuke i prispjeća prvih količina robe, mogla i zvanično početi s radom – pokrenuti vlastiti posao pod okriljem i uz potporu Husse franšiznog sustava. – Ulaznu fakturu robe i za primanje robe u skladište primila sam 15. lipnja 2018, a prvu promociju organizirali smo u četvrtak 21. lipnja,  u tržnom centru Portanova u Osijeku. Točan datum znam jer je toga dana na Svjetskom nogometnom prvenstvu Hrvatska igrala svoju prvu utakmicu protiv Nigerije – i pobijedila! – slikovito i šaljivo predočava Koprivanac kakve su sretne okolnosti obilježile početak poslovanja.

Poput ostalih primatelja Husse franšize u Hrvatskoj, i Ivana ima točno određen teritorij djelovanja – zadužena je za Osječko-baranjsku županiju, gdje pronalazi kupce i dostavlja Husse hranu na kućnu adresu. – To je prilično siromašna i iseljena županija – kaže ona, ali odmah dodaje: – Unatoč tome, nakon prvih šest mjeseci poslovanja, mislim da sam ostvarila zadovoljavajuće rezultate i da još ima dosta prostora za napredak. Smatram da, samim time, županija ima potencijala za nove ideje, kupce i simpatizere brenda Husse – uvjerena je ona.

Kako bi većina primatelja franšize potvrdila, i Koprivanac se slaže da uzimanje franšize uvelike olakšava, ali ne garantira uspjeh „preko noći“. – Na kraju dana, sve ovisi o samom primatelju – kaže ona. – Od toga koliko je spreman raditi i truditi se – objašnjava. Svakako, i ulazak u dobro ustrojen franšizni sustav donosi nekoliko ključnih prednosti. – Mi zastupamo i prodajemo super premium hranu, izuzetno kvalitetan proizvod iza kojeg mogu i svojim osobnim iskustvom stajati. Puno mi je pomogla i obuka i upoznavanje svakog proizvoda u detalje, te prijašnji primjeri, dobri i loši, drugih franšizera – ističe Koprivanac.

Mada je tek nešto više od pola godine u poslu, imala je dovoljno vremena za primjetiti što unosi razliku.
Budući da je Husse još uvijek slabo poznat brend u Hrvatskoj, pa tako i na mom franšiznom području, recept za uspjeh je puno ulaganja u promidžbu, ljubaznost i stručnost franšizera. Najbitnije je ljude upoznati s brendom, a oni će brzo prepoznati i kvalitetu koju posjeduje – otkriva Koprivanac adute kojima se dolazi do željenih rezultata.

Uz sve navedeno, praksa je pak nebrojeno puta potvrdila da uspjeh poduzetnika ovisi i o njihovoj stalnoj težnji ka „boljem“. Ivana Koprivanac nije iznimka. – Dosadašnjim radom sam zadovoljna, stekla sam stalne kupce i simpatizere, samim time i dobre prijatelje. Ipak, smatram da uvijek mogu bolje. Međutim, kad pogledam unazad, u svom poslovanju ne bih ništa mijenjala. Počela sam „od nule“, nisam imala ni jednog kupca na području svoje županije, a sada smatram da sam na dobrom putu koji me, nadam se, vodi ka najuspješnijoj franšizerki u Hrvatskoj – kaže ova poduzetnica.

Za sada sve uglavnom radi sama – promocije, marketing i prodaju te dostavu hrane na kućna vrata.
Naravno, ne mogu sve zasluge sama pokupiti – iskrena je ona. Ponekad je, kako šaljivo primjećuje naša sugovornica, posao nemoguće obaviti bez „snažne ruke“ muškarca. – Puno mi pomogne suprug koji mi, kad nije na svom poslu, i uz sve obaveze koje ima, pomaže u nošenju i izlaganju teških vreća hrane – kaže ona, ali bez šale, budući da pojedine vreće znaju težiti i do 20 kg. – Suprug mi je u svemu velika podrška, gura me naprijed i podržava sve moje ideje i zamisli kako bi ih lakše sprovela u djelo – ne štedi Koprivanac riječi hvale.

Onima koji pak razmišljaju o Husse franšizi i potencijalima ovoga posla, može još jednom poručiti da je ključ uspjeha – u dobroj i čestoj promociji! – Morate biti viđeni da bi se o vama pričalo, da bi se netko zainteresirao. Biti kod kuće i čekati poziv nije opcija! Kućna dostava je jako bitan faktor u ovom načinu poslovanja, jer poslije poziva i narudžbe, sama dostava ostavlja dobar prijateljski dojam – naglašava Koprivanac na što bi se budući primatelji Husse franšize trebali fokusirati. – Mnogi ljudi u zadnji tren naručuju hranu, u žurbi su i ne da im se gubiti vrijeme na odlazak u pet centar – u tome je još jedna prednost i potencijal ovog posla – zaključuje Ivana Koprivanac.