STEAM kao prilika za biznis

TinkerLabs / Svaki TinkerLab obrazovno-zabavni sat djecu potiče na kreativno razmišljanje kroz praktično učenje. Djeca koriste svoju maštu, uče, eksperimentiraju, razmišljaju i rastu kao mali profesionalci.
Utorak
19.02.2019
TinkerLabs je škola koja počiva na inovativnom izvanškolskom programu učenja znanosti, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike (STEAM). Sada nudi i svoje poslovno znanje – kroz franšizu.
 

Uviđajući nedostatke standardnog školskog obrazovanja, Alen Mate Orlić je prije nekoliko godina počeo razmišljati što bi mogao ponuditi na tržištu u segmentu educiranja djece. Područje obrazovanja nije bilo slučajan izbor, budući da je Orlić doktor filosofije i povjesti umjetnosti, s doktorskom diplomom obranjenom u New Yorku. Njegova je želja, zapravo, bila integrirati znanost i umjetnost. Nakon dvije godine istraživanja, u jesen 2016, pokrenut je prvi TinkerLabs pilot-program, a prva je škola otvorena u Osijeku.

Kvalitetu ovog programa prepoznao je i Krešimir Bikić, koji je otkupio master prava za širenje franšize na teritoriju Hrvatske i prvu franšiznu školu otvorio u Vinkovcima 2018. godine. Alen Mate Orlić je, s druge strane, ostao vlasnik poslovnice u Osijeku i metode TinkerLabs. Zajedno, pak, rade na izgradnji ovog inovativnog projekta.

Kako se koncept razvijao i zašto su se upustili u franšizno širenje, objasnio nam je Krešimir Bikić. – Pilot-projektom provedenim prije nešto više od dvije godine željeli smo dokazati da je ideja učenja STEAM-a – prirodnih znanosti, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike – kroz eksperimentalni pristup, ključ za uspjeh dječjeg razumijevanja znanosti i tehnologije. Iznimno pozitivni rezultati pilot-programa dokazali su nam da je potencijal učenja u našoj okolini velik te da su i učenici i roditelji bili iznimno zadovoljni pozitivnim učinkom koji je učenje u TinkerLabsu ostavilo na djetetovo samopouzdanje – objašnjava Bikić.

Riječ je, dakle, o, kako kaže Bikić, jedinstvenom izvanškolskom programu u kojem se potiču inovativnost i razvoj samopouzdanja djeteta kroz igru i zabavne eksperimente. – Svako će se dijete oduševiti novim zanimljivim načinom STEAM učenja o znanosti (biologiji, kemiji, fizici), tehnologiji (programiranju), inženjerstvu (robotici), umjetnosti i matematici kroz eksperimente. Već od malih nogu djecu upoznajemo s primarnim zanimanjima jer djeca mogu sve. Svaki nastavni TinkerLab obrazovno-zabavni sat djecu potiče na kreativno razmišljanje kroz praktično učenje. Kroz naš jedinstveni program, djeca koriste svoju maštu, uče, eksperimentiraju, razmišljaju i rastu kao mali profesionalci te samopouzdano kroče u budućnost. Ovakav će ishod učenja imati dugoročne posljedice na djecu i mogu oblikovati njihov afinitet prema različitim znanostima i njihovoj primjeni u svakodnevnom životu – dodaje on.

Kontinuirano učenje

Nastava u TinkerLabs-u provodi se kroz osam kontinuiranih godina učenja. Prvi stupanj obrazovne TinkerLabs piramide naziva se TinkerTots, uz nastavljački tečaj TinkerTots Plus. Predviđen je za učenike predškolskog uzrasta, od 4 do 6 godina starosti, te obuhvaća nastavu koja se održava jedanput tjedno po 45 minuta. Učenici na ovom tečaju dobivaju osnove STEAM područja na zabavan način uz mnoštvo pokusa i praktične nastave, ali i vježbaju grafomotoričke sposobnosti, kaže Bikić.

Tečaj Tinker Town (i njegov nastavljački par Tinker Town Plus) osnovni je tečaj TinkerLabs koncepta i predviđen je za učenike školskog uzrasta od 7 do 10 godina. Na ovom se tečaju, koji traje 60 minuta tjedno, učenici upoznaju s različitim zanimanjima STEAM spektra te kroz mnoštvo pokusa imaju priliku neposredno i praktično učiti.

Treća stepenica je tečaj Tinker World (i nastavljački Tinker World Plus). Ovaj tečaj, u trajanju od 75 minuta tjedno, učenicima se iz tjedna u tjedan otkriva i povijesno-geografski kontekst najpoznatijih otkrića iz povijesti čovječanstva te znanstvenica i znanstvenika koji su za ta otkrića zaslužni.

Posljednja je stepenica TinkerLabs obrazovne piramide tečaj TinkerUniverse (i nastavljački tečaj TinkerUniverse Plus) gdje učenici pronalaze svoj STEAM fokus te se baziraju na projekte složenije izrade.

– Tinker Labs škola sa specijaliziranim učionicama pruža djeci jedinstven pogled na učenje kroz praktičan rad i zabavne eksperimente. Učenici sjede za modularnim stolovima koji mogu funkcionirati kao cjelina ili kao posebne jedinice, ovisno o vrsti nastavnog sata što nam omogućuje individualan pristup svakom djetetu i njegovom radu. Naše su učionice opremljene svim materijalima i električnim i ručnim alatima te pomagalima potrebnim za učinkovitu i kvalitetnu nastavu, a rad u malim grupama do 10 učenika omogućuje da svako dijete u svako vrijeme ima dostupan sav asortiman. Sve izrađeno na nastavi učenici uglavnom nose kući kako bi svoje STEAM učenje mogli nastaviti kada kod žele – objašnjava Bikić.

TinkerLabs razvija i franšizu

Škola u Osijeku je sa svojih 100 upisanih učenika već u prvoj godini pokazala velik uspjeh. Često su, kako kaže, dobivali upite roditelja učenika otkud im ideja za tako inovativan program. To ih je motiviralo razraditi ideju i program kako bi ga bilo moguće implementirati i kao franšizni sustav.

– Razvili smo metodologiju nastave i priručnike za nastavu za učitelje i različite tečajeve te zaposlili tim dizajnera koji radi na oblikovanju udžbenika za nastavu te popratnih materijala dostupnih samo u okviru franšize kako bismo TinkerLabs potvrdili kao inovaciju na tržištu edukacije djece – objašnjava Krešimir Bikić.

Franšiza je trenutno dostupna u Hrvatskoj, ali su u TinkerLabs-u otvoreni i za internacionalno širenje. Priručnici za učitelje, materijale i udžbenike već su preveli i na engleski jezik. – Idealni primatelj TinkerLabs franšize svaki je zainteresirani roditelj koji svojem djetetu želi pružiti modernu, zanimljivu, praktičnu nastavu gdje će njegovo dijete učiti neposredno, vlastitim iskustvom i kroz zabavu. Tradicionalno teške koncepte podučavamo na potpuno drugačiji način čime omogućujemo djeci vrlo lako usvajanje gradiva. Idealni franšizer je i učitelj koji želi podučavati u skladu s vremenom u kojem živimo. Idealni franšizer je i svaka osoba koja u svome gradu želi donijeti inovaciju u edukaciji djece, novi proizvod na tržište uz svu potporu franšiznog sustava – kaže Bikić.

Za TinkerLabs franšizu neophodno je osigurati prostor od oko 70 m2, a nastavu je moguće provoditi i u sklopu postojećih škola, ali tako da postoji učionica isključivo za TinkerLabs. Primatelj franšize plaća ulaznu franšiznu naknadu, a procjenjena investicija u opremanje prostora je 60.000 kuna plus PDV. Potpora davatelja franšize je također veoma detaljno razrađena – od dvotjednog tečaja osnova poslovanja, educiranja učitelja, oglašavanja, te do godišnje konferencije franšizera, ali i učitelja.

– Franšiza je osmišljena kao koncept „ključ u ruke“, što znači da prilikom plaćanja iznosa za kupnju franšize za svoje područje, novi franšizer dobiva sve potrebno za pokretanje poslovanja na svom području. Naši izračuni i izvještaji s terena predviđaju potpunost isplativosti franšize već u prve dvije godine poslovanja. Škola u Vinkovcima kao prvi franšizni centar izvan Osijeka, otvorena je 2018. godine te već uspješno posluje uz jednog zaposlenog učitelja. Iskustva su vrlo pozitivna, velik je interes za programima te se nadamo brzom širenju i u druge gradove i države – kaže Bikić.


Za primatelje TinkerLabs franšize / Idealni franšizer je svaka osoba koja u svome gradu želi donijeti inovaciju u edukaciji djece, novi proizvod na tržište uz svu potporu franšiznog sustava