Učiti kroz igru, zaraditi uz franšizu

Edukido podučava kroz zabavu / Djeca dolaze do znanja na različite načine – kroz eksperimente, razgovor i razmišljanje, koristeći pri tom i LEGO kockice
Ponedjeljak
24.02.2020
Dok traže prve franšizne partnere u inozemstvu, mreža edukativnog koncepta Edukido na domaćem tržištu u Poljskoj raste. Sylwia Golonka, nova primateljica ove franšize, otkriva zašto se odlučila poslovati pod ovim brandom.
 

Edukido je poljski franšizni sustav poznat po svojim kreativnim i zabavnim edukativnim radionicama u kojima djeca uz pomoć posebnih LEGO setova stječu znanja iz područja znanosti, tehnologiji, prirode te svakodnevnog života. Samo u posljednjih godinu dana, franšizna mreža Edukida u Poljskoj narasla je za gotovo 30 novih jedinica. Nova primateljica franšize je i Sylwia Golonka iz Lubartowa, gradića s istoka Poljske koji ima oko 22.000 stanovnika.

– Radim od rujna 2019. – započinje priču Sylwia Golonka, koja je kupila franšizu Edukida za općinu i grad u kojem živi.  Organiziram radionice u vrtićima, školama i igraonicama. U prvim mjesecima poslovanja najteža je bila logistika  uskladiti sve sastanke i razgovore s ravnateljima škola i ustanovama gdje bi bilo prirodno ponuditi radionice poput Edukida. Budući da ovaj posao vodim sama, predanost i upornost vrlo su važni. Srećom, u svakoj fazi suradnje mogla sam računati na pomoć davatelja franšize  prenosi Golonka svoja prva iskustva koja bi, zapravo, mogla biti od pomoći svim ostalim primateljima franšize Edukido, bez obzira na tržište i zemlju iz koje dolaze.

Ako primatelj ove franšize odluči organizirati radionice isključivo u unajmljenom prostoru, u okviru drugih škola i ustanova, tada bi trebao biti spreman za dva važna izazova, ističe naša sugovornica. Prije svega, trebao bi ponudom zainteresirati ravnatelje škola i vrtića, a zatim uvjeriti roditelje da je korisno upisati djecu na tečajeve Edukida. Potvrđuje kako su zasad i jedni i drugi vrlo pozitivno reagirali na ponude i programe. – Međutim, treba naglasiti da nas, primatelje franšize, i tijekom obuke uče kako razgovarati s ravnateljima i roditeljima, kako napraviti ponudu te kako odgovoriti na teška pitanja. Edukido, usto, ima i programe za djecu od tri do 12 godina, pa se nastava može ponuditi i organizirati čak i u vrtićima – objašnjava Golonka.

Prije nego što je pokrenula vlastiti biznis pod franšizom Edukida, prošla je obveznu obuku koja je obuhvaćala dva aspekta  menadžerski, koji je uglavnom posvećen marketingu, prodaji i upravljanju odnosa s klijentima, te drugi, nastavni, koji je bio usmjeren na obuku instruktora i predavača. Davatelj franšize je osigurao i potrebne LEGO komplete, nastavne programe, setove za igre i dodatna pomagala i opremu za učionice.

Primatelji također dobivaju pristup raznovrsnom edukativnom materijalu koji im može poslužiti u nastavi, kao i pristup marketinškim materijalima, bazama fotografija i promotivnim video-materijalima. Uz sve to, uvijek se možemo obratiti timu za podršku primateljima franšize – objašnjava Golonka.

Razvoj izvan domaćeg tržišta

Edukido od prošle godine traži franšizne partnere i u zemljama ove regije.

Na temelju iskustva s tržišta Poljske, gdje već imaju više od 60 franšiznih jedinica, davatelj franšize preporučuje svojim budućim primateljima da prvo počnu s organiziranjem radionica u okviru vrtića ili škola. Investicija bi u tom slučaju bila niža, jer je potrebno imati novca samo za licencu i kupnju određenih LEGO kompleta. Ukupan iznos ulaganja, ipak, ovisi o veličini područja za koje će primatelj franšize kupiti licencu, te od toga hoće li organizirati radionice u okviru škola ili će odmah otvoriti samostalan edukativni centar.

Početna investicija za pojedinačnu Edukido franšizu sastoji se od tri dijela i uključuje: naknadu za licencu, troškove nabave LEGO kompleta i troškove kupnje marketinškog materijala. Ovisno o veličini teritorija, ukupni iznos ove investicije kreće se od 4.050 do 7.550 eura za primatelje franšize iz zemalja ove regije.

Veće ulaganje, ali i veća dobit

Osim što nudi pojedinačnu franšizu (franšizu za jednu jedinicu), Edukido nudi i master franšizu, budući da aktivno traži partnere koji bi bili zaduženi za razvoj koncepta na čitavom teritoriju lokalnih tržišta. – Poduzetnici koji su zainteresirani za ovu vrstu licence, imat će ipak veća ulaganja. Osim troškova za LEGO setove i marketinške materijale, master će pokriti troškove pijrevoda svih potrebnih materijala, a plaća i veću ulaznu naknadu, koja varira ovisno o veličini teritorija – poručuju iz sjedišta Edukida.

S druge strane, master franšiza će primatelju donijeti i veći profit. Osim što će zarađivati na vlastitim aktivnostima, „master“ će, naime, zarađivati i na franšiznim naknadama, budući da ima pravo prodavati pojedinačne franšize na čitavom teritoriju države. Udio koji primatelj master franšize uzima od naknada pojedinačnih primatelja iznosi čak 75%.


Sylwia Golonka, primateljica Edukido franšize / „U prvim mjesecima poslovanja najteža je bila logistika – uskladiti sve sastanke i razgovore s ravnateljima škola i ustanovama gdje bi bilo prirodno ponuditi radionice poput Edukida. Budući da ovaj posao vodim sama, predanost i upornost vrlo su važni. Srećom, u svakoj fazi suradnje mogla sam računati na pomoć davatelja franšize.“