Promjene ne utječu na razvoj
Lanac škola programiranja za djecu Coding Giants razvija se u Poljskoj od 2015. Naime, četvorica osnivača ove škole uplovila su u poduzetničke vode odmah nakon završetka studija. Umjesto da traže posao, osnovali su i pokrenuli vlastitu školu programiranja, a želja im je bila na inovativan i zabavan način digitalno „opismeniti“ djecu i mlade ljude zainteresirane za nove tehnologije i računalno programiranje.
Danas, Coding Giants pokriva tržište Poljske s više od 100 škola programiranja, a razvojni planovi su daleko premašuju granice domaćeg tržišta. Franšiza ove škole nudi se i poduzetnicima iz zemalja ove regije, a prva „regionalna“ franšiza pokrenuta je krajem veljače u Hrvatskoj.
Kako se, pak, u novim okolnostima sustav mijenjao i prilagođavao uvjetima pandemije te na kakvu bi podršku mogli računati brojni primatelji ove franšize, odgovara Radosław Kulesza, jedan od osnivača Coding Giantsa.
Kako je pandemija utjecala na područje edukacije i rad škola programiranja Coding Giants?
Pandemija je, naravno, pogodila i obrazovni sektor i uvjetovala njegov daljnji razvoj, prije svega, ubrzala je prijelaz na online nastavu, kako u našem slučaju, tako i u većini drugih škola koje posluju u ovom sektoru. Raduje nas što nam se nakon svega javio veliki broj zadovoljnih roditelja koji sada podržavaju online nastavu, unatoč nekim ranijim sumnjama, pa i otvorenom protivljenju. Naravno, još uvijek je mnogo ljudi za tradicionalni način rada, u učionici, međutim, online tečajevi imaju i svojih prednosti. Pogotovo što djeca ne moraju izlaziti iz kuće, a mogu koristiti online alate za učenje na svojim računalima. Sve to, u kombinaciji s kvalitetnom nastavom, dovelo je do toga da online tečajevi dobro prođu i kod učenika i kod njihovih roditelja. Stoga, mislim da će nastava „na daljinu“ ostati kao opcija i u narednom periodu, čak i kad pandemija prođe.
S kakvim ste se izazovima susreli?
Sa izbijanjem krize u proljeće 2020. bili smo prisiljeni brzo poduzeti određene mjere i u potpunosti reorganizirati aktivnosti škole. Nakon dvotjednog prekida rada, odlučili smo prenijeti nastavu na internetsku platformu. Taj je proces, međutim, zahtijevao brojne promjene u CRM sustavu, uvođenje novih online alata za učenje, pronalaženje rješenja za njihovu besprijekornu primjenu, kao i promjene u rasporedu nastave. Uz to, poduzeli smo nekoliko dodatnih, a kako se kasnije pokazalo, potrebnih koraka, kako bi i predavači i polaznici naših tečajeva mogli nesmetano raditi u novim uvjetima. Možemo reći da je proces prilagodbe bio uspješan jer velika većina učenika smatra da su online tečajevi jednako dobri ili čak bolji od nastave koja se održava u klasičnoj učionici.
Kako je poslovanje sada? Kakvu je podršku Coding Giants, kao davatelj franšize, mogao pružiti svojim franšiznim partnerima za ovo vrijeme?
Unatoč pandemiji, radimo vrlo dobro. Pritom, mislim i na škole koje su u našem vlasništvu i na franšizne jedinice. Primjećujemo konstantan rast broja polaznika, a neki su postojeći primatelji franšize otvorili i nove lokacije. Redovito nam se javljaju i novi kandidati zainteresirani za uzimanje franšize, iako očekujem da će ih biti još više nakon što se situacija stabilizira u narednim mjesecima.
Naravno, podržavali smo i podržavamo primatelje franšize. Na primjer, mi smo, u roku od deset dana od izbijanja pandemije, bili u stanju da svojim primateljima ponudimo kompletno okruženje za online nastavu, kurikulumi su prilagođeni novim vidovima održavanja tečajeva, izmijenjen je sustav CRM-a i alati koji će se koristiti u nastavi. Primatelji franšize su se također u svakom trenutku mogli obratiti našem timu koji je rješavao sve vrste tehničkih problema. Usto, dobili su priliku ponuditi i nove tečajeve koje smo osmislili nakon prelaska za online nastavu, i tako generirati dodatni prihod.
Kakvi su planovi za naredni period?
U ovom trenutku, mreža Coding Giantsa u Poljskoj sastoji se od 113 podružnica, što uključuje 59 škola koje su u našem vlasništvu i 54 škole koje vode primatelji franšize. Od rujna će biti otovreno još nekoliko novih lokacija. Naravno, želimo da se naše škole programiranja nađu u svakom većem gradu Poljske. Prisutni smo i u Španjolskoj, Slovačkoj, a od veljače 2021. i u Hrvatskoj. U narednim mjesecima, bit ćemo fokusirani, prije svega, na širenje u inozemstvu i traženje novih franšiznih partnera, koji bi razvijali mrežu Coding Giantsa na svojim tržištima. Usto, nastavljamo širiti mrežu i na domaćem tržištu u Poljskoj.
Razgovor vodila: Dominika Pronarska, Franchising.pl
Priredila: N. Bogojević, Franchising.hr

pročitajte članke

Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sustva prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Tko su poželjni primatelji ove franšize?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
Tržište izvannastavnih aktivnosti za djecu konstantno raste. Prilika je to i za koncept Edukido, koji će od ove godine svoje edukativne radionice s LEGO kockama i originalne programe ponuditi i djeci iz ove regije.
Najčitanije

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Što sve treba uzeti u obzir te kako pripremiti biznis da bi bio „franšizni“.
Cilj franšiznih udruga jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na regulaciji i implementaciji opće prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja s razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davatelja franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne udruge.