Dva dobra u jednom programu

Kome je namijenjen novi program? / „Uzlet u mudro učenje“ kreiran je prvenstveno za predškolce i prvašiće koji su na samom početku školske godine
Ponedjeljak
20.09.2021
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavila je svoj novi obrazovni program. Osim polaznika, koristi od ove novine trebali bi osjetiti i sami primatelji franšize.
 

Franšizni sustavi koji teže dobroj poziciji na tržištu, koji se žele izdvojiti od konkurencije i potvrditi mjeru svog uspjeha, trebali bi stalno raditi na razvoju. Razvoj, međutim, ne uključuje samo teritorijalno širenje i povećanje broja franšiznih jedinica, već i stalni rad na poboljšanju i obogaćivanju ponude – proizvoda ili usluga koje čine srž poslovanja.

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“, s jedne strane, već razvija franšiznu mrežu u sedam zemalja, dok će od ove školske godine ponovno obogatiti ponudu svojih škola – uvođenjem novog obrazovnog programa „Uzlet u mudro učenje“. O prirodi programa, dobrobiti koje bi trebali očekivati ​​primatelji ove franšize, kao i planovima razvoja, govore nam – svatko u svojoj domeni – tri sugovornika: Časlav Mančić, jedan od kreatora ovog koncepta, autor programa i master trener za nastavnike „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“; Hrvoje Tkalčić, primatelj master franšize, zadužen za razvoj na tržištu Hrvatske; Miroslav Samardžić, tvorac i direktor ovog franšiznog sustava.

Polazak u školu bez stresa

Objasnite nam o kakvom se programu radi, kome je namijenjen te otkuda potreba da se i jedan takav program uvede u „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“.

Časlav Mančić: Krenut ću od kraja... „Uzlet u mudro učenje“ rezultat je sustavnog i dugogodišnjeg razvoja tematski povezanog niza programa čiji je cilj razviti tzv. potencijal za funkcionalno učenje kod djece i odraslih. Dakle, cijela je ideja iznimno ambiciozna, ali temelji se na ideji da dijete dovoljno vlada standardnim, „klasičnim“ čitanjem, prije nego što počne usvajati tehnike brzog čitanja.

Što smo primijetili u posljednjih pet godina – od kada ovu metodologiju intenzivno prilagođavamo osnovnoškolcima? Čini se da djeca postaju sve slabija u čitanju, a taj je problem dobio dodatnu dimenziju od kada se nastava odvija sukladno posebnim, epidemiološkim mjerama.

Dakle, u želji da podržimo postizanje osnovnog cilja, prije nekoliko smo godina razvili poseban program za učenike nižih razreda osnovne škole. Cilj programa pod nazivom „Mudro učenje – od prvog koraka“ bio je osnažiti djecu u osnovnim školskim vještinama – čitanju, pisanju i računanju. Kad su prvi „diplomanti“ ovog obrazovnog programa namijenjenog djeci prvog, drugog i potencijalno trećeg razreda završili taj, u biti, pripremni program, primijetili smo da su se ta djeca odmah mogla početi ozbiljno razvijati u učenju i, praktički, bila su spremnija za brzo čitanje nego što li je to slučaj s djecom koja su dvije ili tri godine starija od njih, a koja nisu prošla našu obuku. Kad smo se u to uvjerili, otišli smo korak dalje i zaokružili cijeli spektar naših programa.

Prošle je godine završen razvoj  obrazovnog programa pod nazivom „Uzlet u mudro učenje“, koji je namijenjen prvenstveno predškolcima i prvašićima koji su na samom početku školske godine.

Što želimo postići ovim programom? Program traje samo dva mjeseca i organizira se uglavnom u razdoblju od proljeća do jeseni, a cilj mu je pripremiti djecu za polazak u školu kako bi ona od samog početka lako, brzo i uspješno izvršavala  školske obveze. Tajna tog uspjeha je u razvoju takozvanih školskih predvještina.

Što su to školske predvještine?

Ovim se termin općenito naziva skup sposobnosti djeteta da bez poteškoća ovlada nekom konkretnom vještinom – poput čitanja, pisanja ili računanja.

Zašto je prvi razred osnovne škole tako osjetljiv?

Ako dijete odmah, na početku školovanja, počne zaostajati u postignuću za svojim vršnjacima, to može imati potencijalno dalekosežne posljedice; može utjecati na djetetovo samopouzdanje i, općenito, na volju za obrazovanjem...

S druge strane, ako dijete na početku prvog razreda potpuno savlada vještine koje je trebalo naučiti za vrijeme te školske godine, potencijalno se javlja čitav niz potpuno drugačijih izazova – s mogućim dalekosežnim posljedicama. Takvo dijete može pogrešno procijeniti školu kao prelaku i od početka imati prema njoj previše ležeran ili čak i negativan stav. Ovo bi moglo rezultirati pobunom protiv školskih obveza, snižavanjem vlastitih kriterija što je dovoljno, a što nije, a vjerojatno bi dovelo do toga da dijete, jednostavno, ne razvije dovoljno tzv. radne navike. Što god se od ovoga dogodilo, vrlo je vjerojatno da će se to negativno očitovati kasnije tijekom školovanja.

Što bi onda bilo idealno?

Idealno je da dijete ima kapacitet za lako savladavanje školskih vještina, ali da ih ipak uči sukladno školskom programu i da se od početka prvog razreda navikava na sustavni rad koji  dovodi do dobrih rezultata. Na taj se način gradi pozitivan stav prema obrazovanju, a dijete se navikava na neku vrstu discipline i razvija sposobnost realne procjene situacije i potrebe za angažmanom.

No, da bi to bilo moguće, dijete mora prije polaska u školu savladati spomenute predvještine, a to, jednostavno, nije dovoljno čest slučaj. Zapravo, najčešći je slučaj da je dijete u nekim aspektima školskog postignuća dovoljno zrelo za polazak u školu, ali da u drugima blago zaostaje. Program „Uzlet u mudro učenje“ prvenstveno treba uskladiti potencijalni disbalans u kapacitetima za pohađanja školske nastave, a u isto vrijeme pripremiti dijete za školski režim rada.

Dobrobit za primatelje franšize

Kad god davatelj franšize unese promjenu ili novinu u sustav, postavlja se pitanje kako to utječe na primatelje franšize. Hoće li, u ovom slučaju, sve škole ponuditi novi program, moraju li nastavnici proći dodatnu obuku te kakvu će, općenito, konkurentsku prednost ovo donijeti „Školama brzog čitanja i mudrog učenja“?

Hrvoje Tkalčić: Nastavnici svakako prolaze obuku i to direktno od strane autora programa. U Hrvatskoj su, primjerice, obuku do sada prošli nastavnici u gotovo svim školama te se program već provodio tokom cijelog ljeta u većini centara kao pripremni program za svu djecu koja su ove godine krenula u prvi razred.

Odziv je bio ogroman, što nas ne iznenađuje, obzirom da je polazak u školu za dijete i njegove roditelje jedan od važnijih trenutaka u životu, a često sa sobom nosi i određenu dozu stresa.

U školi se dijete po prvi put susreće s nekim drugačijim obavezama nego do tada, s potrebom za većom razinom odgovornosti, ali i s novom organizacijom svakodnevnice. Nove grupe krenule su i sada na jesen, te će se kontinuirano upisivati tokom cijele godine.

Sva djeca koja su završila obrazovni program „Uzlet u mudro učenje“ imaju prilike nastaviti s razvojem školskih vještina u sklopu obrazovnog programa „Mudro učenje – od prvog koraka“, nakon čega je prirodni slijed naš jedinstven i višestruko nagrađivan obrazovni program „Brzo čitanje i mudro učenje“, nakon kojeg se puno djece odluči nastaviti s cjeloživotnim učenjem u sklopu „Kluba mudrog učenja“.

Također, imamo posebno osmišljen program za studente u krizi i studente alergične na učenje na pamet, te programe krojene po želji pojedinca i tvrtki.

Vjerujem da se iz svega navedenog lako nameće zaključak kakvu će korist ovo sve donijeti – na prvom mjestu, polaznicima „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“, a zatim i samim franšizerima, u smislu konkurentske prednosti.

Imati u ponudi ovakve specifične obrazovne programe za predškolski uzrast, preko školskog uzrasta, studentskog, do kasnih penzionerskih dana te posebno osmišljene programe za tvrtke, iznimna je rijetkost i zahtijevala je višegodišnji angažman cijelog tima stručnjaka, što su pozdravili svi franšizeri obzirom da ovakva lepeza obrazovnih programa koje imamo u ponudi znači veći broj polaznika, veću potrebu za nastavnicima (zapošljavanje) i, na kraju, povećanje profita.

Širenje unatoč pandemiji

Osim tržišta iz ove regije na kojima je „Škola“ već prisutna, u ožujku 2021. potpisali ste master ugovor za tržište Mađarske. Što se dogodilo od tog razdoblja, je li bilo novih otvaranja i kakvi su planovi u vezi sa širenjem franšizne mreže?

Miroslav Samardžić: Nakon potpisivanja ugovora u Mađarskoj, uspješno smo prevladali administrativno-tehničke izazove prevođenja i prilagođavanja nastavnih materijala i obuke nastavnog osoblja, tako da nam je uspješno počeo raditi prvi centar u Budimpešti.

Osim toga, usredotočili smo se i na afirmaciju poslovanja u područjima s visokim postotkom albanskog stanovništva na teritoriju Sjeverne Makedonije. Počinjemo s promotivnim predavanjima za govornike albanskog jezika, a većina nastavnih materijala već je prevedena na albanski. Sve u svemu, očekujemo da ćemo uskoro biti potpuno spremni za ulazak na tržište Albanije i potpisivanje ugovora o master franšizi u toj zemlji.

Uz sve navedeno, nastavili smo raditi na razvoju mreže na postojećim tržištima te nastavljamo s otvaranjem novih centara u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Sjevernoj Makedoniji.

Zbog teških uvjeta školovanja, svima su, možda više nego ikad, potrebna znanja i vještine stečena kroz naše programe – kako bi lakše i učinkovitije odgovorili na izazove pred nama. Stoga, unatoč krizi u poslovanju koja se osjeća svuda oko nas, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ nastavlja s radom, rastom i izlaskom na nova tržišta.


Davatelji i primatelji franšize / Hrvoje Tkalčić, Časlav Mančić, Helena Tkalčić i Miroslav Samardžić
/2/
vidite više

Popularno na forumu

Franšiza kao rješenje

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

10 komentara
zadnji 17.04.2024
Brzo čitanje i pametno poslovanje

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

10 komentara
zadnji 17.04.2024
Mreža konstantno raste

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

11 komentara
zadnji 17.04.2024
Nagrada za franšizu „Malac Genijalac“

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

7 komentara
zadnji 17.04.2024
marion

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

2 komentara
zadnji 11.02.2024
marion

Dobar dan , Veoma sam uzbuđena nakon što sam dobila svoj lični zajam za kupovinu automobila od gospođe Marion Jansen Loan Help LTD nakon što sam dva puta prevarena od...

2 komentara
zadnji 09.02.2024
Brzo čitanje i pametno poslovanje

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

10 komentara
zadnji 17.01.2024
Mreža konstantno raste

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

11 komentara
zadnji 17.01.2024