Kompletna investicija za pokretanje Signarama centra za izradu reklama, što uključuje trening u Sjedinjenim Američkim Državama, strojeve, namještaj, poslovni software... praktično "ključ u ruke", iznosi oko 160.000 dolara. Robert Bilić
Utorak
05.02.2013
Nakon što je deset godina bio primatelj franšize McDonald’s u Hrvatskoj, Robert Bilić je postao vlasnik master franšize američke Signarame
 

Do 2008. Robert Bilić je bio primatelj franšize McDonald's u Splitu. Kako objašnjava, u to vrijeme, američki lanac brze hrane je imao svoju tvrtku u Hrvatskoj. Od 16 restorana, sedam je poslovalo kao franšiza. Međutim, McDonald's je promijenio globalnu strategiju i to se izravno odrazilo na tržište Hrvatske. Naime, objašnjava Bilić, sve restorane su vratili pod svoje okrilje, i onda ih "u paketu" prodali kao master franšizu.

Iz restorana brze hrane, Bilić se otisnuo u potpuno nove vode. Tvrtka Signarama je jedan od najvećih franšiznih lanaca za izradu reklama. Prije četiri godine, nakon što je u svoj lanac "privezala" desetke drugih lokacija, stigla je i u Split. Robert Bilić je znao da se najbolje šanse za uspjeh nalaze u uhodanoj franšizi koja već ima zavidno iskustvo u vođenju posla.

- Analizirao sam više franšiza, ali sam izabrao Signaramu jer su ostavili najbolji dojam na mene. Nasumice sam zvao postojeće primatelje franšize, i oni su, očito, bili vrlo zadovoljni - otkriva Bilić. Svake godine, kako kaže, ostvari rast, tako da je zadovoljan postignutim rezultatima. - Nedavno sam uspio povratiti investiciju, a za "breakevan" mi je trebalo četiri mjeseca - dodaje.

U Hrvatskoj, međutim, za sada posluje samo njegov centar u Splitu. - Do sada nisam tražio nove primatelje franšize, a i oni koji se jave nemaju novca da financiraju takav biznis. Kompletna investicija, što uključuje trening u Sjedinjenim Američkim Državama, strojeve, namještaj, poslovni softwer ... praktički "ključ u ruke", iznosi oko 160.000 dolara - kaže Bilić.

Mjesečna naknada koju mora izdvojiti franšizoprimac iznosi šest posto od prometa.

Bilić kaže da je jako zadovoljan potporom koju mu pruža franšizodavac. S vremena na vrijeme, primatelji franšiza iz cijelog svijeta, kao i ljudi iz korporacije i dobavljači, iskoriste sajmove da bi se okupili, razmijenili iskustva i korisne informacije. Također, pokrenuli su i interni forum na kojem primatelji franšize pomažu jedni drugima. Praksa je i da se za primatelje master franšize organiziraju konferencije na kojima razgovaraju o vlastitim iskustvima u poslovanju. Posljednja konferencija je održana u Nici u Francuskoj, a Bilić dodaje da ni 20.000 kilometara udaljenosti nije spriječilo jednog franšizoprimca doći s Novog Zelanda.

Više od petnaest godina u franšiznom biznisu: Kata i Robert Bilić
Slika preuzeta sa www.robertbilic.com

Biliću je nedavno u posjeti bio kolega iz Sjedinjenih Američkih Država koji mu je dao korisne savjete. - Njihov trening je prvenstveno usmjeren na biznis stranu, a ne na to kako ću nešto ispisati ili napraviti neki proizvod. Da sam išao samostalno, imao bih manji ulog, ali bih vjerojatno kupio neadekvatnu opremu i ne bih znao što je važno i na čemu treba biti fokus. Ne bi me nitko pitao o poslu, niti bi mi davao savjete. Vjerojatno bih odavno propao - iskren je Bilić.

Signarama, poslovni koncept koji se razvija već 25 godina, u svojoj mreži ima 900 lokacija u više od 50 zemalja. Tvrtka se bavi izradom najrazličitijih reklama: od svjetlećih, preko reklama na automobilima, tendama i izlozima, sve do panoa, banera i slično. Signarama je dio tvrtke United Franchise Group koja okuplja nekoliko franšiza čije su usluge namijenjene biznis sektoru (izrada reklama, organiziranje događaja, outdoor oglašavanje ...). Grupa trenutačno u svojoj mreži ima 1.400 franšiznih jedinica diljem svijeta. Zapošljava oko 200 ljudi, a uredi se nalaze u Sjedinjenim Američkim Državama, Velikoj Britaniji i Australiji.