Iz godine u godinu rastemo

Danijela Haralović
Primatelj Helen Doron master franšize za teritorij Hrvatske je tvrtka Laka spika. Prvi franšizni centar za rano učenje engleskog jezika (od tri mjeseca do 18 godina) u toj zemlji otvoren je 2009. u Zagrebu. U predstojećoj školskoj godini diljem Hrvatske će raditi 17 franšiza.
Danijela Haralović, vlasnica tvrtke Laka spika, kaže da se s konceptom ove franšize upoznala u Budimpešti. - Tijekom 2008. i 2009. živjela sam s obitelji u Budimpešti gdje sam svoje dvoje djece upisala na Helen Doron tečaj. Nakon povratka u Hrvatsku odlučila sam kupiti master franšizu - objašnjava.
Budući da je studirala ekonomiju, franšizni biznis joj nije bio stran, ali ga je detaljno upoznala tek kada je postala dio svjetskog franšiznog lanca. Zadovoljna je dosadašnjim rezultatima. - Iz godine u godinu rastemo, kako po broju studenata, tako i po broju primatelja franšize i učitelja - kaže ona.
Financijski uvjeti i neophodne investicije su dio poslovne tajne. Na službenim stranicama se može pročitati da primatelji franšize plaćaju jedino jednokratnu ulaznu naknadu koja se ne plaća po obnavljanju ugovora. Ono što Haralović može reći je da od davatelja franšize dobivaju potporu na dnevnoj bazi. Osim toga, svi marketinški materijali su standardizirani, kao i sam metoda provođenja kursa.
Kada ona daje franšizu, onda je pri izboru kandidata najvažnije da potencijalni primatelj dokaže kako će operativno privući klijente i financirati posao.
Obuka za primatelje franšize traje od pet do sedam dana tijekom kojih primatelj sudjeluje na tečaju za učitelje. Međutim, primatelj sam ne mora biti predavač, a ukoliko to želi, onda mora odvojiti dodatna sredstva za edukaciju.
Novi franšizni Helen Doron centri ove godine će se pojaviti u Koprivnici, Osijeku, Splitu, Velikoj Gorici i dva nova centra u Zagrebu.
Od zemalja u regiji, Helen Doron centri postoje još u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Sloveniji.
Lingvist po struci, Helen Doron je osmislila svoj metod ranog učenja engleskog jezika prije 25 godina. Na prvi pomen može zvučati čudno, ali na ideju je došla pošto je svoju četverogodišnju kćer poželjela upisati na časove violine. Naime, raspitujući se za škole, čula je za Suzukijevu metodu. Doktor Shinichi Suzuki se vodio premisom da djeca mogu naučiti svirati violinu u najranijem dobu, kao što mogu naučiti i materinji jezik. Ključ je u slušanju. I tako su djeca i svirala, po sluhu. Helen Doron je uvidjela analogiju i osmišljavajući svoj koncept vodila se krilaticom "Ako su djeca s lakoćom mogla naučiti glazbu kao jezik, zašto ne bi mogla učiti jezik kao glazbu?". Tako je nastao Helen Doron Early English metoda. Prva franšiza otvorena je u Austriji, a danas postoji više od 700 franšiznih centara u oko 30 zemalja svijeta.
pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.