Na čašu belgijskog piva

Ako je suditi po potrošnji piva Belgian Beer Cafe, pivnica koja se diljem svijeta širi franšizno, bi mogao biti otvoren i u Srbiji jer se godišnje na ovdašnjem tržištu popije 66 litara po glavi stanovnika. U Hrvatskoj belgijska pivnica već posluje u Rijeci i Zagrebu, a u zemlji se popije godišnje petnaestak litara više piva po stanovniku no u Srbiji.
Obe, Hrvatska i Srbija, pri tome svakako zaostaju za zemljama poput Njemačke i Belgije u kojima se godišnje popije čak 250 odnosno 230 litara piva po stanovniku, ali se ipak dobro drže - negdje oko europskog prosjeka. Također, potrošnja piva bila je i u Srbiji i veća, da bi značajno pala nakon 2010 godine - upravo s kulminacijom krize i padom kupovne moći stanovništva. U Srbiji je, međutim, pivo i dalje omiljeni napitak, ispred rakije i vina.
Riječki Belgian Beer Café-Brasserie As, prvi na Mediteranu, gostima je ponudio dvadesetak vrsta svjetskih piva, šest vrsta posebno tretiranih točenih piva, ali i veliki izbor predjela i jela, deserte, kolače, kao i jela spremana po receptima sa sveučilišta u Leuvenu čija se priprema bazira na pivu. Vlasik franšize u Rijeci je DEL trous doo, poduzeće za trgovinu, usluge, ugostiteljstvo i istovremeno i putnička agencija. Pored belgijske pivovare u njihovom vlasništvu je i kafe bar Bistro Voyager.
Slična ponuda je i u Zagrebu, gdje je Bulldog pub u Bogovićevoj ulici mjesto na kome se, u ambijentu stare belgijske pivnice, može popiti belgijsko pivo.
I ostali susjedi mogu uživati u belgijskom točenom pivu: u Mađarskoj je dosad otvoreno pet pivnica,dok u Bugarskoj i Rumunjskoj radi po jedna pivnica.
Poželjno je da lokal Belgian Beer Caffea ima 350 do 500 kvadrata, da se nalazi na uglu ulice u centru grada i da u njemu bude 100 sjedećih mjesta. Ukupna investicija obično iznosi od 750.000 do 1.500.000 eura, svakako ovisno od odabrane lokacije. Samo uređenje unutarnjeg prostora, prema podacima sa zvaničnog portala, košta oko 1.150 eura po kvadratu jer zahtijeva posebnu kvalitetu drveta. Sam restoran je replika belgijskog cafea iz tridesetih godina prošlog stoljeća. S druge strane, povrat investicije očekuje se za od godinu dana do tri godine.
Prvi Belgian Beer Cafe pokrenula je 1998. poznata svjetska pivovara Anheuser-Busch InBev, do prije nekoliko godina vlasnik Apatinske pivare. Više od 60 Belgian Beer Caffe otvoreno je u 18 zemalja od Belgije, Nizozemske, Francuske, Velike Britanije, Mađarske, Novog Zelanda, Australije.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?