Starbucks najavljuje da će do kraja 2013. otvoriti tisući lokal u Kini.
Utorak
17.09.2013
Nakon SAD-a, Kina će do kraja ove godine postati tržište s najviše Starbucks kafeterija na svijetu.
 

Starbucks je još uvek "tako blizu, a tako daleko" - ima ga u Austriji, Mađarskoj, Grčkoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, ali se kava najpoznatijeg američkog lanca kafeterija, nažalost, ne može popiti u Hrvatskoj, niti u drugim zemljama ove regije - iako je u kulturi ispijanja kave na ovim prostorima ovaj mali, svakodnevni ritual, zapravo, neprevaziđen društveni događaj, koji prodavcima kave jamči stalan promet. S vremena na vrijeme se, istina, pojave nezvanične najave da će Starbucks ipak ući na tržišta Hrvatske ili Slovenije, no dosad su te najave uglavnom bile pobijane - pomicanjem datuma.

S druge strane, Starbucks očito nema problema s proširenjem svoje mreže u drugim dijelovima svijeta. Pored toga što danas u više od 50 zemalja izvan matičnog tržišta ima više od 5.500 kafeterija, Starbucks je upravo otvorio dve nove poslovnice u Kini - ne treba posebno naglašavati, na najmnogoljudnijem tržištu svijeta. Iako će skeptici reći da populacija u Kini nije i platežno najsposobnija, igra velikih brojeva je još uvijek u igri.

Prema planovima razvoja, početkom iduće godine Kina bi trebala potisnuti Kanadu s drugog mjesta po broju Starbucks kafeterija, budući da američki lanac najavljuje da će do kraja 2013. otvoriti tisući lokal u Kini. Tome u prilog ide i činjenica da je Starbucks u nove lokale odlučio uvesti nešto smjelije promjene u vanjski i unutarnji izgled, ne samo kako bi privukao nove mušterije, no i da bi bio siguran da će se gosti vratiti.

Starbucks u Kini već godinama, zapravo, računa na potencijal najbržerastućeg tržišta na svijetu, koje bez problema može pratiti ritam rasta mreže u Americi. Starbucks za sada ima oko 12.000 kafeterija u SAD-u, a do kraja ove godine planira imati 4.000 lokala diljem Kine i zemalja azijskog Pacifika.

Da li će populacija s viševekovnom kulturom ispijanja čaja "prigrliti" ispijanje kave pod budnim okom zavodljive sirene, pitanje je koje u Starbucksu još uvijek doživljavaju kao veliki izazov, ali pred kojim ne žele pokleknuti. Sam stil života u Kini ide na ruku Starbucksu - za razliku od američkog tržišta, gdje se 70% prometa obavi do 10 sati prije podne, u Kini je sasvim suprotno - ugostiteljski lokali obave više od 70 posto posla u večernjim satima, jer je izlazak na kavu više povod za druženje i društvena okupljanja. Zvuči poznato?