Čaj ili kava?
Starbucks je još uvek "tako blizu, a tako daleko" - ima ga u Austriji, Mađarskoj, Grčkoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, ali se kava najpoznatijeg američkog lanca kafeterija, nažalost, ne može popiti u Hrvatskoj, niti u drugim zemljama ove regije - iako je u kulturi ispijanja kave na ovim prostorima ovaj mali, svakodnevni ritual, zapravo, neprevaziđen društveni događaj, koji prodavcima kave jamči stalan promet. S vremena na vrijeme se, istina, pojave nezvanične najave da će Starbucks ipak ući na tržišta Hrvatske ili Slovenije, no dosad su te najave uglavnom bile pobijane - pomicanjem datuma.
S druge strane, Starbucks očito nema problema s proširenjem svoje mreže u drugim dijelovima svijeta. Pored toga što danas u više od 50 zemalja izvan matičnog tržišta ima više od 5.500 kafeterija, Starbucks je upravo otvorio dve nove poslovnice u Kini - ne treba posebno naglašavati, na najmnogoljudnijem tržištu svijeta. Iako će skeptici reći da populacija u Kini nije i platežno najsposobnija, igra velikih brojeva je još uvijek u igri.
Prema planovima razvoja, početkom iduće godine Kina bi trebala potisnuti Kanadu s drugog mjesta po broju Starbucks kafeterija, budući da američki lanac najavljuje da će do kraja 2013. otvoriti tisući lokal u Kini. Tome u prilog ide i činjenica da je Starbucks u nove lokale odlučio uvesti nešto smjelije promjene u vanjski i unutarnji izgled, ne samo kako bi privukao nove mušterije, no i da bi bio siguran da će se gosti vratiti.
Starbucks u Kini već godinama, zapravo, računa na potencijal najbržerastućeg tržišta na svijetu, koje bez problema može pratiti ritam rasta mreže u Americi. Starbucks za sada ima oko 12.000 kafeterija u SAD-u, a do kraja ove godine planira imati 4.000 lokala diljem Kine i zemalja azijskog Pacifika.
Da li će populacija s viševekovnom kulturom ispijanja čaja "prigrliti" ispijanje kave pod budnim okom zavodljive sirene, pitanje je koje u Starbucksu još uvijek doživljavaju kao veliki izazov, ali pred kojim ne žele pokleknuti. Sam stil života u Kini ide na ruku Starbucksu - za razliku od američkog tržišta, gdje se 70% prometa obavi do 10 sati prije podne, u Kini je sasvim suprotno - ugostiteljski lokali obave više od 70 posto posla u večernjim satima, jer je izlazak na kavu više povod za druženje i društvena okupljanja. Zvuči poznato?
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?