Uspješno širenje mreže na inozemnim tržištima tvrtka postiže i zahvaljujući strategiji koja se dobrim dijelom temelji na franšizingu. Kao davatelj master franšize, Telepizza traži poduzetnika na lokalnom tržištu koji je spreman razvijati koncept narednih 10 godina (5+5).
Četvrtak
24.10.2013
Najpoznatiji španjolski lanac pizzerija Telepizza uspješno razvija franšiznu mrežu i van matičnog tržišta. Razmatraju širenje i na tržišta istočne i jugoistočne Europe.
 

Za svjetski poznate lance pizzerija Pizza Hut ili Domino's - nema tko nije čuo. Nije ni čudo, američki brandovi imaju dugu tradiciju razvoja koja seže u šezdesete godine prošlog stoljeća, što znači da bar pola stoljeća rade na širenju prodajne mreže i ulažu u međunarodnu ekspanziju. Ali, malo je onih koji znaju da postoji i izvorno europski brand Telepizza, koji je, kao i američki koncepti, uspio proširiti lanac svojih pizzerija na tržišta izvan zemlje podrijetla - i preuzeti dobar dio tržišnog kolača, gdje god da se pojavio.

A sve je počelo u Španjolskoj. Pod imenom Telepizza 1988. godine otvoren je prvi restoran u Madridu. Nakon samo nekoliko godina poslovanja, pionirski pokušaji tvrtke prerastao je u cilj i Telepizza je, osim ponude u svojim restoranima, postala i vodeći brand u sektoru dostave pizze na kućnu adresu.

Nošeni uspjehom na matičnom tržištu, tvrtka je devedesetih godina koncept počela širiti i na inozemnim tržištima - otvorila je prve pizzerije u Poljskoj, Portugalu i Čileu.

Danas, Telepizza ima oko 1.200 restorana, više od 24.000 zaposlenih i može se naći u Španjolskoj, Portugalu, Poljskoj, Kolumbiji, Srednjoj Americi, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Peruu i Kini. Kako kažu, gdje god da se pojave, imaju cilj što brže postati brand br . 1 u sektoru koji tako predano razvijaju od samog početka - sektoru kućne dostave.

Naravno, uspješno širenje mreže na inozemnim tržištima tvrtka postiže i zahvaljujući strategiji koja se dobrim dijelom temelji na franšizingu. Kao davatelj master franšize, Telepizza traži poduzetnika na lokalnom tržištu koji je spreman razvijati koncept narednih 10 godina (5+5). U tom slučaju, primatelj, naravno, ima mogućnost dalje davati single unit franšize pojedinačnim primateljima. Na ovaj način je Telepizza, recimo, prisutna u Poljskoj.

Zanimljivo je da je u lipnju 2010. Telepizza na brzinu "osvojila" tržište Kolumbije. Kupivši dobro poznati lokalni lanac pizzerija, Telepizza je naslijedila mrežu od 80-ak prodajnih mjesta i brzo stekla konkurentnu prednost u zemlji. Akvizicija kao vid prisustva na stranom tržištu se u ovom slučaju španjolskom lancu višestruko isplatila.

U tvrtki ne kriju da su im najzanimljivija tržišta iz španjolskog govornog područja, što prvenstveno uključuje zemlje Latinske Amerike. Međutim, na temelju pozitivnog iskustva iz Poljske, gdje je Telepizza već godinama jedan od najpopularnijih i najrasprostranjenijih brandova, zemlje istočne i jugoistočne Europe se također spominju kao poželjna tržišta za razvoj koncepta. Predstavnici tvrtke će u narednom razdoblju posjetiti nekoliko zemalja iz ove regije. Miriše na dobro.

Pogledajte prezentaciju tvrtke Telepizza na našem poljskom portalu i u poljskom Katalogu franšiza.