Vođen krilaticom "svježe - prijateljski - brzo" (fresh - friendly - fast) Marco Luccetta je svoj poslovni koncept vrlo brzo počeo širiti putem franšize - i to vrlo uspješno.
Petak
25.10.2013
Priroda je neiscrpan izvor ideja -- talijanski nogometaš Marco Luccetta konstruirao je pokretni bar u obliku limuna i vrlo brzo svoj koncept počeo širiti kroz franšizu.
 

Obiteljska tvrtka Lemonbar sa sjedištem u talijanskom gradu Treviso osnovana je 2001. godine. Marca Luccettu, bivšu nogometnu zvijezdu i idejnog tvorca koncepta Lemonbar, ulazak u poduzetničke vode je, zapravo, vratio korijenima i prirodi. Želio je ponuditi prirodan, svjež i ručno spravljen proizvod.

-- U samom obliku citrusnog voća sam pronašao savršenu polazišnu točku za konstrukciju pokretnog bara. Uzor mi je bila sama priroda. Dok sam studirao u Kaliforniji, ideja je konačno sazrela u zaokružen poslovni plan: počevši od porijekla voća, preko ručne proizvodnje do doživljaja jedinstvenog okusa. To je čitava ideologija. Priroda je bez premca u svojoj čistoti, oblicima i funkcionalnosti, pokazala je da je vanredan dizajner -- priča Luccetta o svojoj poslovnoj ideji.

Vođen krilaticom "svježe - prijateljski - brzo" (eng. FFF: fresh - friendly - fast) Luccetta je svoj poslovni koncept vrlo brzo počeo širiti putem franšize -- i to vrlo uspješno. Impresivan rast, prema tvrdnjama samih vlasnika, duguju upravo uspješnom poslovanju franšiznih partnera. Ukupan prihod koji ostvaruje grupa iznosi tri milijuna eura godišnje, navodi se na službenom portalu. U Italiji, Lemonbar ima već više od 80 franšiza.

Za instalaciju ovog interesantnog pokretnog bara potrebno je svega 4,5 kvadrata, najbolje na nekoj prometnoj lokaciji. "Veliki limun" iz kojeg se poslužuju svježe cijeđeni napici može biti smješten bilo gdje na otvorenom: plaži, pješačkim zonama, bazenima, koncertnim mjestima na otvorenom... Od zatvorenih lokacija, ovakvi se barovi mogu instalirati u zračnim lukama, na autobusnim ili željezničkim postajama, shopping centrima, supermarketima i slično.

U Lemonbaru se može probati 15 bezalkoholnih i 20 blago alkoholnih koktela, a u isto vrijeme, potrošače može usluživati četvero ljudi. Upravo u zaposlenicima koji rade "u limunu" je ključ uspjeha same franšize, ističu davatelji. Zbog toga se za njih organiziraju specijalne obuke, te samo iskustvo u ugostiteljstvu nije neophodno, kako za same primatelje franšize, tako i za radnike.

Kao jedna od prednosti za potencijalne primatelje franšize navode se i niska ulaganja. Franšiza Lemonbara stigla je između ostalog u Mađarsku, Francusku, a nedavno i u američku državu Floridu.

Tvrtka je članica Franšizne asocijacije Italije.