U Burger Kingu kraljuje franšiza
Da je franšizing jedan od mehanizama koji može brzo i efikasno smanjiti trošak poslovanja, u ovom trenutku može potvrditi i jedan od najvećih i najpopularnijih američkih fast-food lanaca Burger King. Tvrtka je, naime, prije nekoliko godina usvojila neočekivanu strategiju za konsolidaciju poslovanja.
Da podsjetimo, Burger King Worldwide Inc. je 2010. godine kupila brazilska investicijska tvrtka 3G Capital. Novi vlasnik je, međutim, pored prepoznatljivog branda i titule "vicešampiona" na tržištu restorana brze usluge u Americi, naslijedio i niz problema s kojima se tvrtka već određeno vrijeme suočavala, ali nije imala ni snage ni poticaja da ih riješi: pad prodaje, zastoj u širenju prodajne mreže i jednolična, dobro poznata ponuda u restoranima.
Prešavši u ruke novog vlasnika, Burger King je prošao kroz proces potpunog preobraženja. Do sada su promijenili i "osvježili" stavke u izborniku, potaknuli renoviranje 600 prodajnih jedinica u SAD- u i Kanadi i izmijenili način na koji posluju.
Zapravo, najveću promjenu je i izazvao preokret koji je redefinirao strukturu vlasništva Burger King restorana i pitanje budućih izvora prihoda. Tvrtka je, naime, objavila da planira sve restorane u svom vlasništvu prodati primateljima franšize. Tako bi joj - umjesto ubiranja izravnog prihoda od prodaje u svojim restoranima - jedini izvor prihoda u budućnosti bila franšizna naknada koju će naplaćivati od svojih primatelja franšize.
Potaknuti ovim, donekle radikalnim mjerama, američki mediji su pomno pratili rezultate poslovanja. Do sada je čak 97 posto Burger King restorana prešlo u ruke primatelja franšize, a tvrtka se nada da će do kraja ove godine taj odnos biti stoprocentan. Prema posljednjim financijskim izvještajima, pak, samo u razdoblju od srpnja do rujna ove godine dobit tvrtke je s 6,6 milijuna dolara skočila na gotovo 70 milijuna, dok su operatvini troškovi sa 216 milijuna pali na iznos od 23 milijuna dolara.
Međutim, ovi podaci nisu umanjili sumnju eksperata u uspješnost koncepta. Američki analitičari se pitaju da li će novi vlasnici franšize biti voljni plaćati ogromne ulazne i redovite franšizne naknade, posebno u vrijeme kada se većina tvrtki u ovoj branši suočava s padom prodaje i profita? Ovo pitanje je vrlo važno za Burger King, osobito kada se ima u vidu da tvrtka planira snažnu međunarodnu ekspanziju (Rusija, Turska, Kina, Južnoafrička Republika) - upozoravaju analitičari.
****Burger King je osnovan 1954. godine. U svojoj prodajnoj mreži ima više od 13.000 restorana koji posluju u 86 zemalja svijeta. Po broju jedinica, Burger King se još uvijek nalazi daleko ispod svog najvećeg rivala McDonald'sa (koji ima 34.000 restorana pod svojim brandom), ali je to dovoljno da zadrži poziciju drugog najvećeg fast-food lanca na američkom tržištu.
U zemljama ovog regiona, Burger King ima restorane u Sloveniji i Makedoniji. Primatelj franšize za teritoriju Slovenije je slovenačka tvrtka Sportina.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?