Inicijalni kapital neophodan za otvaranje franšizne ćevabdžinice Talimata iznosi oko 20.000 eura. Povrat novca se može očekivati u roku od osam do 12 mjeseci.
Srijeda
20.11.2013
Tržište franšiza dobilo je novog "igrača". Nakon otvaranja dva vlastita lokala u Beogradu, ćevabdžinica Talimat počela se širiti i kao franšiza.
 

Trajko Mihajlović zvani Talimat otvorio je kafanu "Kosovo" u Vranjskoj Banji davne 1912. Početkom Prvog svjetskog rata, pored kafane, pokrenuo je mesaru i narodnu kuhinju. Ovaj poduzetni čovjek je meso i roštilj pravio po posebnom receptu, koji je kasnije naslijedio njegov sin Sava. Posao je dalje preuzeo i preselio u Vranje unuk Slobodan Mihajlović, koji je uz to " naslijedio " i dedin nadimak Talimat. Godinama se tradicija prenosila s oca na sina, sve do 2004. godune , kada su posao preuzeli zetovi , budući da Slobodan Mihajlović ima tri kćerke. Nakon sto godina od nastanka, brend kupuje tvrtka BJN, a preko nje čuveni vranjanski roštilj stiže u Beograd. Odatle, kreće u franšizni pohod.

Naime, nakon gotovo godinu i pol dana od otvaranja prve ćevabdžinice Talimat u Beogradu, vlasnik branda je odlučio otići korak dalje i ponuditi franšizu.

Pilot franšizna jedinica će biti otvorena 22. studenog u Novom Sadu. Kako se ova priča već pojavila u medijima, tako su počeli zvoniti telefoni u tvrtki BJN. Bojan Mitić, direktor i suvlasnik tvrtke, kaže da su se već javili zainteresirani poduzetnici iz Niša, Kragujevca i Užica.

Primatelj franšize plaća ulaznu franšiznu naknadu za koju dobiva mogućnost korištenja branda i kompletni know-how. U franšiznu naknadu uključeni su i projekt koji izrađuje arhitekt, softver za ugostiteljstvo, obuka, mogućnost odgođenog plaćanja opreme za lokal, kao i povoljnije cijene robe. - Primatelj franšize dobiva kompletnu operativnu i logističku potporu za otvaranje lokala. Treba samo biti spreman uložiti novac i raditi - ističe Mitić.

Osim ulazne franšizne naknade, druge ne ​​postoje. - Primatelji su u obvezi kupovati meso od nas, u čemu se i ogleda naša zarada. Meso ima zaštićeno geografsko podrijetlo, receptura je posebna i tu nema prostora za manipulaciju - kaže Mitić.

Inicijalni kapital neophodan za otvaranje Talimata iznosi oko 20.000 eura. Povrat novca se, prema riječima Mitića, može očekivati ​​u roku od osam do 12 mjeseci. - Prvi lokal je povratio investiciju poslije šest mjeseci, a drugi poslije osam. Dakle, nudimo oprobani i testiran poslovni model. Tvrtka BJN je i sama primatelj franšize nekoliko brandova, tako da poznajemo i tu stranu medalje. Zbog toga se trudimo da i sami budemo korektni prema primateljima Talimat franšize - kaže on.

Franšiza Talimata je, kako kaže Mitić, idealna za obiteljski biznis. - Četiri člana obitelji mogu voditi ćevabdžinicu i, praktično, sav novac zadržati u kući. Ciljamo na ljude koji su proaktivni, duhom poduzetnici i koji bi radije uložili novac u svoj ​​posao i bili sami svoje gazde. Koncept je testiran i ako je nama uspjelo ostavriti profit i povratiti investiciju, onda će to uspjeti i primateljima - kaže on.

Talimat može biti otvoren u bilo kojem gradu, bez obzira na standard stanovništva, pošto su, prije svega cijene povoljne i konkurentne, kaže Mitić.

Meni Talimata čini ćevap, pljeskavica i kobasica. - Ovo je tip restorana u kojem se dobro jede, a plaća malo. U SAD-u, Engleskoj, Italiji takvi restorani već godinama uspješno posluju. Današnji tempo života zahtjeva ovakav koncept koji je nešto između restorana i fast food-a. Naši restorani imaju i dostavu. U tom segmentu se, također, ostvare značajni prihodi - objašnjava Mitić.

Idealna površina lokala za ćevabdžinicu je 50 do 80 kvadrata i poželjno je da ima ljetnu baštu. Najbolje bi bilo da je lokal na raskrižju, odnosno, dvostrano orijentiran, jer su se takvi pokazali najuspješnijima. Kao jedan vid podrške primateljima franšize, Mitić ističe marketinške kampanje u koje ulažu dosta novca.