Uspjeh se uči

Igor Ivić
Tvrtka Franklin Covey više od 15 godina pomaže ljudima unaprijediti i poboljašati svoju efektivnost. Stručnjaci ove tvrtke, zapravo, organiziraju treninge, nude procjenu i ocjenu usluga, te alata koji podižu produktivnost pojedinca, timova i organizacija. I u poslu kojim se bave - Franklin Covey je svjetski lider. U prilog tome govore zavidne brojke: 90 posto klijenata tvrtke nalazi se na prestižnom popisu časopisa Fortune "500 najvećih tvrtki u SAD-u" (Fortune 500 Companies), imaju više od tri milijuna zadovoljnih klijenata, a svake godine njihove tečajeve upiše 300.000 polaznika u gotovo 130 zemalja. Ova tvrtka, koja zapošljava 1.400 ljudi diljem svijeta, listirana je i na Njujorškoj burzi (NYSE:FC).
Pored toga, jedan od osnivača tvrtke, Stephen R. Covey autor je popularnog i nezaobilaznog štiva kad je rješavanje osobnih i profesionalnih problema u pitanju - Sedam navika uspješnih ljudi.
Čini se da je suvišno postavljati pitanje što je skupinu stručnjaka s ovih prostora nagnalo da uzme baš ovu franšizu. Tvrtka Methodes nastala je, kako kaže njen direktor Igor Ivić, iz želje grupe profesionalaca da svoje veliko poslovno iskustvo vođenja ljudi i upravljanja procesima pretoči u učinkovitu i efektivnu praksu. Tako je Methodes u siječnju 2013. postao primatelj master franšize FranklinCovey™ za tržište Srbije, Crne Gore i Makedonije. - Suradnja je prije svega posljedica naše želje i inicijative. Imali smo iskustva sa sličnim tvrtkama, ali smo se odlučili za Franklin Covey znajući da su lider u oblasti edukacija i treninga - kaže Ivić.
Franšizni ugovor su potpisali na pet godina s mogućnošću produženja. Ugovor podrazumijeva plaćanje mjesečne naknade u vidu postotka od ostvarenog prometa, pri čemu se primatelj franšize obavezao mora ostvariti minimalni promet definiran biznis planom.
Tvrtka Methodes nema pravo davati dalje franšize. Franklin Covey, kako kaže Ivić, na svakom tržištu primjenjuje koncept koji podrazumijeva samo jednog primatelja franšize.
Podrška davatelja franšize, kako kaže Ivić, obuhvaća više segmenata poslovanja. - Od prijenosa znanja i onoga što zovemo know-how u širem smislu, a predstavlja ogromno iskustvo i sadrži globalne trendove i konstantno unapređenje portfelja, do pomoći u operativnom poslovanju, svih neophodnih obuka, kao i mogućnost otvaranja suradnje sa lokalnim tvrtkama, a koja je dio globalnih ugovora - objašnjava Ivić.
Standardi, koje oni kao primatelji moraju ispuniti, prije svega se odnose na operativne zahtjeve u domeni profesionalnih kvalifikacija zaposlenika, procedura i sustava izvještavanja, certifikacije za programe i proizvode i obveze usvajanja svih novih rješenja u domeni metodologije rada.
U posljednjih godinu dana Methodes je imao više od 1.300 polaznika. - To iskustvo nas navodi na zaključak da su sva tržišta u regiji, u suštini, jako slična, ako izuzmemo manje kulturološke razlike. Međutim, spremnost ljudi da prihvate izazove, visoka razina emocionalne inteligencije, spremnost na usavršavanje, usvajanje novih znanja i vještina, jeste ono što nas čini izuzetno ponosnim što imamo priliku poslovati u ovoj oblasti i u ovim zemljama - kaže Ivić.
Svako rješenje ove tvrtke, kako kaže Ivić, prilagođeno je potrebama klijenta. - Treninzi se razvijaju na temelju definiranih kompetencija i potreba biznisa. Radeći za velike i svjetski poznate korporativne sustave, naši konzultanti donose vlastito poslovno iskustvo komunikacije s ljudima, uređenja poslovnih sustava, motiviranja pojedinaca i grupa, stvarajući preduvjete za realni ljudski i poslovni napredak. Naša metodologija je utemeljena na prednostima i kompetencijama sudionika, a ne njihovim nedostacima - objašnjava Ivić sam koncept rada.
Izazovi koje na treninzima stavljaju jedni ispred drugih pomažu sudionicima da prihvate nova znanja, vještine, tehnike, alate, dodaje Ivić. To je osnova razvoja emocionalne inteligencije i njene primjene u odnosu na pojedince, timove ili korporativnu kulturu, ali i na klijente, odnosno, kupce.
pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.