Ideje za posao stižu iz Pariza

Sajamski kompleks Porte de Versailles u Parizu trenutno je najbolje odredište za one koji traže ideje za pokretanje posla kroz franšizu. Iako je Sajam franšiza u Parizu (Franchise EXPO Paris) prvenstveno okrenut poduzetnicima iz Francuske, najveći franšizni događaj u Europi posjećuje i sve veći broj poduzetnika iz inozemstva, a organizatori već očekuju da će ove godine broj posjetitelja premašiti prošlogodišnji. Nakon tri dana, naime, izvjesno je da će sajam posjetiti više od 34.000 ljudi - od kojih je gotovo petina došla iz inozemstva.
Još jedna dobra vijest je da se na ovogodišnjem sajmu predstavio rekordan broj izlagača - čak 435 franšiznih sustava iz 25 zemalja, među kojima se nalazi i 166 brendova koji se prvi put pojavljuju na ovom sajmu. Ako se ubroje i banke, odvjetničke i konzultantske kuće koje sudjeluju na sajmu, ukupan broj izlagača u tom slučaju doseže 518.
Predstavljeni su sustavi iz 75 branši, pri čemu su, kao i prethodnih godina, primjetno najzastupljeniji koncepti iz sektora ugostiteljstva i gastronomije. - Njihov udio u ukupnom broju izlagača je 19 posto - izvještava sa sajma Gabriela Petrova, konzultant tvrtke PROFIT system. Štandovi koji po pravilu privlače najviše pažnje i ove godine pripadaju najpoznatijim fast-food brendovima poput američkog Burger Kinga, Subwaya, Steak'N'Shake-a, ali i ruskog Planet Suhija.
Ove godine, međutim, primjećeno je da je relativno veliki broj štandova bio rezerviran za sustave koji se bave prodajom elektronskih cigareta, i to je jedan od trendova koji se posebno izdvojio na sajmu u Parizu. Među gotovo 20 tvrtki koje su predstavile svoje koncepte inovativnim prezentacijama su se istakli Sunny Smoker, Nicotech, Cig Concept. Kad se u obzir uzmu cijene cigareta, koje su svuda u svijetu prilično visoke, te sve manji broj mjesta na kojima je pušenje dozvoljeno, "procvat" u sektoru prodaje elektronskih cigareta, može se reći, nije neočekivan.
Također je primijećeno da se na ovogodišnjem sajmu povećao i broj sustava koji se bave prodajom smrznutog jogurta. Ovaj podatak, međutim, "ide u korak" s općim trendom u svijetu, budući da sektor smrznutog jogutra spada u jedan od najbrže rastućih.
Koliko god dominirali franšizni sustavi iz Francuske (419), sajam u Parizu ima međunarodni karakter i sudjelovanje na ovom događaju je za većinu izlagača i stvar prestiža. Zbog toga ne iznenađuje što se svake godine povećava broj sustava iz inozemstva. Ove godine, najviše ih je došlo iz Italije (21), Sjedinjenih Američkih Država (17) i Španjolske (10). Posebnu pozornost su, pak, privukli Španjolci, budući da su jedini bili "jedni iz druge", u nekoj vrsti sajamskog "sela". Zanimljivo je također da je, u usporedbi s prošlom godinom, kada je bilo predstavljeno svega pet tvrtki, značajno porastao broj sustava iz SAD-a, ali i dalje ne onoliko koliko bi se očekivalo za zemlju koja je daleko ispred svih po razvijenosti i rasprostranjenosti franšiznog poslovanja.
Dobra vijest je i da je, za razliku od prethodnih godina, porastao broj brendova iz centralne i jugoistočne Europe. Po prvi put su se na sajmu predstavila dva sustava iz Bugarske - proizvođač parfema i kozmetike Refan i "adrenalinska" dječja igraonica Safety Operations. Iz Rumunjske je i ove godine nastupila modna kuća Nissa, a iz Poljske, po prvi put, škola engleskog jezika LEO English. Najduži staž ipak ima poljska tvrtka PROFIT system, vodeća konzultantska kuća za franšizing u središnjoj i istočnoj Europi, koja već jedanaestu godinu zaredom sudjeluje na sajmu. Ne treba zaboraviti da je među medijskim partnerima sajma i portal ove tvrtke - Franchising.pl, dok kao dio grupe PROFIT system, od prošle godine na sajmu sudjeluje i Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs i Franchising.hr.
Pored toga, na sajmu su se ove godine pojavile i nove internacionalne franšizne udruge - prvi put je, recimo, nastupila franšizna asocijacija iz Koreje, a jedan od najpozitivnijih utisaka ostavila je Libanonska franšizna asocijacija. Sa vrlo bogatom publikacijom kojom su predstavljeni praktički svi franšizni sustavi aktivni na tržištu, s detaljnim opisom i brojem svih poslovnih jedinica - libanonska delegacija je postavila i odličan uzor za dobro organiziranu i ažurnu franšiznu udrugu.
Sajam franšiza u Parizu po mnogo čemu spada u ekskluzivne poslovne događaje, ali to, između ostalog, može potvrditi i - cijena ulaznice. Ulaznica za ovogodišnji sajam je koštala 24 eura, dok se preko službene Facebook stranice sajma prodavala za 12 eura. Zanimljivo je da su ulaznice mogle nabaviti i na "neoficijalnim" mjestima, ispred samog sajamskog kompleksa, gdje je cijena karata bila niža i do 40 posto. U svakom slučaju, i dalje prilično visoka cijena ulaznice je upravo jedna od garancija "ekskluzivnosti" ovog događaja - pošto je broj "slučajnih prolaznika" sveden na najmanju moguću mjeru, izvjesno je da će sajam posjetiti samo oni koji su zaista zainteresirani i spadaju u ozbiljne kandidate za pokretanje posla i suradnju - što, svakako, ide u prilog dobroj reputaciji koju Sajam franšiza u Parizu već više od 30 godina uspješno održava.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.