Kad se „uplovi“ u franšizing

Marko Pištinjat
Sve do prije godinu dana Marko Pištinjat iz Valjeva nije mnogo znao o franšizingu, niti je ikada bio poduzetnik. Kratko je radio u školi, a najveći dio radnog iskustva stekao je radeći na brodu. Još za vrijeme jedne od plovidbi, počeo je tragati za poslom – na kopnu. Pretražujući internet, naišao je na oglas tvrtke Mini Pani iz Subotice, koja je tražila poduzetnike voljne otvoriti i voditi pekaru u njenom franšiznom sustavu. – Smatrao sam da je došao pravi trenutak da pokrenem svoj posao. Kada sam vidio oglas Mini Panija, međutim, shvatio sam da se moram i više informirati o franšizingu, jer o tome nisam mnogo znao. Tako sam naišao i na vaš Franchising portal. Iskreno, dalje nisam ni morao tragati za informacijama, jer je sve bilo tu! – kaže Pištinjat.
Prvu Mini Pani pekaru otvorio je prije skoro godinu dana, početkom lipnja 2013. Do sada je, kako kaže, imao samo pozitivna iskustva kada je franšizno poslovanje u pitanju. – Velika prednost franšizinga je činjenica da ulazite u uigran i razrađen sustav gdje vam se sve pruža "na tacni". Sva znanja i iskustva koje su drugi stekli dobivate kroz savjete ljudi koji su tu da vas podrže i budu tu za vas, doslovno u svako doba, kada god vam zatrebaju. Što se tiče loših strana ... Iskreno, do sada ih nisam otkrio – kaže on.
Posao mu dobro ide. Do sada je otvorio čak tri franšizne pekare u Valjevu i jednu na Ubu, pa se može reći da je i sam vlasnik malog lanca trgovina unutar jednog velikog franšiznog sustava. – Na ruku mi je išlo i to što u Valjevu u to vrijeme nije bilo Mini Panija. Što se tiče Uba, pekaru smo tu otvorili, takoreći, slučajno. Ponuđeno mi je da nastavim voditi već "razrađeno" prodajno mjesto i sa zadovoljstvom sam to prihvatio – objašnjava Pištinjat kako je uspio otvoriti pekare u dva grada.
Svakako se ne želi zaustaviti na onome što je postigao do sada, ali kaže da je daljnji razvoj mreže najviše uvjetovan – pronalaženjem dobrih lokacija. – Ništa ne treba raditi na brzinu. U ovom poslu, lokacija je jako važna. Bitno je da je u blizini škola, najbolje osnovna, ali i da dosta ljudi inače prolazi tuda. Počeo sam s jednim prodajnim mjestom, ubrzo je otvoreno i drugo... A evo, ovih dana sam otvorio i četvrto – kaže s ponosom Pištinjat.
Među potrošačima u ova dva grada, Uba i Valjeva, nema velikih razlika. Gotovo svi vole ukuse poput feta-sira, pizze i grissinija, a od slatkih peciva najpopularnija su ona sa eurokremom i višnjom. Kaže da, u prosjeku, ljudi kupuju oko 200 grama ovog peciva. – Na Ubu je veća kupovna moć, ali aktivnosti zamiru u ranim popodnevnim satima, kao i u svim manjim mjestima, pa nakon završenog velikog školskog odmora u drugoj smjeni i odlaska ljudi s posla kućima, i posao zamire. U Valjevu, pekara u glavnoj ulici, međutim, radi do devet sati navečer. To su najveće razlike – objašnjava ovaj mladi poduzetnik.
Oko škola, gdje su i smještena njegova prodajna mjesta, kaže da ima puno prodavača razne hrane, ali da nikoga ne smatra konkurencijom. – Mini Pani je jedinstven proizvod, tako da pravu konkurenciju praktički i nemamo – kaže on.
Podrškom davatelja franšize je, kako kaže, prezadovoljan. On dodaje da se na svim inovacijama radi vrlo detaljno i nakon ozbiljnih ispitivanja tržišta, što na kraju mora rezultirati uspjehom. – Ne možete očekivati da se jedan veliki sustav prilagođava vašim pojedinačnim potrebama i to tempom koji biste vi željeli. Ako ima potrebe za nekim promjenama, mora proći neko vrijeme da se to realizira, moraju se anketirati svi korisnici, izvršiti procjena opravdanosti, procijeniti rizici i tek onda ući u realizaciju tih promjena. To nama, kao krajnjim korisnicima, nekad djeluje da traje predugo, ali, u suštini, govori o ozbiljosti tvrtke i njihovoj temeljitosti i brizi za svoje korisnike, kao i za svoje prihode, što je, uostalom, glavni motiv i svih nas kada ulazimo u neki posao – kaže Pištinjat.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?