Jednostavnost kao recept za uspjeh
Surf’n’Fries, riječki fast-food lanac poznat po pomfritu „bez ulja“ te inovativnoj ambalaži, trenutno u svojoj mreži ima više od 50 franšiznih jedinica u 16 zemalja. Tijekom ove godine, pronašli su lokaciju u Beču i otvorili prvi fiksni objekt u Austriji, otvorili prvi Surf’n’Fries u Njemačkoj, dok je u Moskvi tržište testirano pilot-projektom. Pošto su, kako kaže Andrija Čolak, suvlasnik u kompaniji, prvi rezultati bili pozitivni, Surf’n’Fries je otvoren u trgovačkom centru Colombus te najvećoj zračnoj luci Šeremetjevo.
Jedan ste od rijetkih sustava sa ovih prostora koji se toliko proširio u inozemstvu. Kako objašnjavate takav uspjeh, budući da konkurencija uopće „nije naivna“ u vašem segmentu poslovanja?
Jednim djelom držim da smo imali sreće, s druge strane, napravili smo nešto što se mnogima svidjelo. Eto, mi uvijek tvrdimo kako do sada niti jednu franšizu mi nismo prodali, već su je svi došli kupiti kod nas, i to je doslovno tako. Što se konkurencije tiče, osobno bih volio da ima čim više koncepata koji se probijaju na internacionalnom tržištu. Mislim da su ključne dvije stvari – prvo, napraviti veliki napor na lokalnom tržištu da se brand primjeti i od investitora izvana, drugi, „razbit“ sve mentalne barijere oko poslovanja na internacionalnom tržištu.
Uvodili ste razne novine – samostojeće objekte, manje formate barova za benzinske postaje – možete li nam sada reći kakvi su sve modeli na raspolaganju primateljima franšize te gdje sve može biti otvoren Surf’n’Fries?
Da, puno smo radili na razvijanju različitih formata kako bismo postigli maksimalnu fleksibilnost brenda. Cilj nam je svugdje se prilagoditi i biti fleksibilni, ali bez da se slomimo kao brend ili izgubimo osnovno pozicioniranje na tržištu. Uglavnom, trenutno u ponudi imamo pet mogućnosti za potencijalne primatelje franšize: Surf’n’Fries Store – klasičan fiksni prodajni objekat, zatim Surf’n’Fries Standalone – samostojeći objekat koji se može smjestiti u zatvorenom prostoru poput aerodroma ili tržnih cenatara ili, pak, vanjskom shopping mallu, Surf’n’Fries ShopinShop je manji format namenjen manjim zatvorenim prostorima poput benzinskih pumpi, bioskopa i slično. Osim fiksnih modela, postoje i dvije vrste „pokretnih“ Surf’N’Fries objekata: Surf’n’Fries Mobile – objekat poput pokretne tezge od svega kvadrat i po i Surf’nFries na točkovima, odnosno, prikolica s kompletno opremljenom kuhinjom.
Foto: Surf’n’Fries, Beč
S današnjim iskustvom, tko je idealan primatelj Surf’n’Fries franšize?
Idealan primatelj franšize je osoba koja, prvo, ima dovoljno kapitala za projekt, jer smo loša iskustva imali isključivo sa franšizerima koji su u projekt ulazili s nedovoljno kapitala i zbog toga je uvijek dolazilo do problema. Druga karakteristika je da franšizer može doći do izvrsne lokacije po dobrim komercijalnim uvijetima, jer, eto, naučili smo kako nekad kapital nije dovoljan ukoliko se ne zna doći do lokacije, koja je ključna za poslovanje. Treće, franšizer mora imati dobre veštine u odnosu sa ljudima kako bi motivirao svoje radnike i kako bi razumio svoje kupce i tržište na kojem se nalazi.
Sada, kada imate veliku mrežu u više država, kako ste organizirali kontrolu te potporu primateljima franšize, budući da je to jedan od ključnih faktora za uspješno poslovanje čitavog franšiznog sustava?
Ključ po ovom pitanju je u jednostavnosti. Dakle, mi cijeli sistem držimo maksimalno jednostavnim kako bi smanjili mogućnosti bilo kakvih komplikacija. Druga stvar je da gledamo kako bi i mi i franšizeri bili u win-win situaciji, kako se ne bi uopće dogodilo da bilo tko ima motivaciju za bilo čime što nije svima u interesu. Također, ove godine smo jako puno radili na kompletno novoj dokumentaciji za franšizu, gdje vrlo precizno specificiramo svaki detalj poslovanja. Jako je bitno da se transparentno znaju sva pravila kako bi bilo manje zabuna. Kao neke mehanizme kontrole, standardno, koristimo mistery shopping.
Foto: Surf’n’Fries
Budući da je u svijetu sve popularniji trend zdrave prehrane, kako se Surf’n’Fries, kao fast-food koncept, bori s tim trendom?
Surf’n’Fries konstantno traži načine kako dodatno poboljšat kvalitetu naše ponude. Trenutno smo vrlo usmjereni prema integriranju autohtonih sastojaka, organskog podrijekla i slično. Do sada smo bili dosta fokusirani na tehnologiju, predstavili smo Airfryere za prženje bez ulja, međutim, sada je definitivno fokus na svim sastojcima. Inače, upravo smo u procesu rađenja receptura za sve nove umake i topinge. Tako da gledamo da sve bude maksimalno autohtono, organsko, nabavljeno od malih proizvođača koji uzgajaju bez pesticida, mineralnih gnojiva, fungicida ili sličnog.
pročitajte članke
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sustavu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
Lanac Surf'n'Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtjevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Lanac restorana Surf’n’Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima te origanalnoj ambalaži, stigao je u Srbiju. Prvi restoran ovog franšiznog lanca otvoren je u Beogradu.
Surf'n'Fries, brand iz Rijeke poznat po krumpirićima, otvorio je prvi franšizni objekt u Australiji.
Franšizni lanac pomfrit barova Surf’n’Fries proširio je svoje poslovanje na brojna svjetska odredišta, a uskoro stiže na još jedno tržište ove regije. Za inovacije, također, nema predaha.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...