Mnogo posla u malom biznisu
Sve je počelo ne tako davno – 2010. u Virginia Beachu, gradu na obali oceana u američkoj državi Virginiji. Kada su pokretali biznis, vlasnici su tvrtke, može se reći, pošli od „vlastitog dvorišta“ . Zbog specifične suptropske vlažne klime, najezda komaraca tijekom ljeta bila je posve prirodna, ali najmanje željena pojava. Odatle i ideja za Mosquito Joe – na prvi pogled, jednostavan biznis suzbijanja komaraca, buha i krpelja, ali biznis koji danas ima razvijenu franšiznu mrežu širom Sjedinjenih Država s više od 200 franšiznih partnera.
Mosquito Joe pruža uslugu za privatni, ali i komercijalni sektor. Proces suzbijanja komaraca te drugih štetočina provode dobro obučeni zaposlenici, a za tretiranje raslinja i zelenih površina koriste se i sintetički i prirodni repelenti – ovisno o tome koliko klijent želi da učinak traje. Organski repelenti, na bazi supstancija iz krizanteme ili češnjaka, traju prilično kratko, kažu u tvrtki, ali, u prosjeku, klasičnim se tretmanom osigurava zaštita od 21 dan. Za dugotrajniji efekat, postoji i mogućnost instalacije automatiziranog sustava raspršivanja, a za posebne prilike – piknike, proslave, rođendane i vjenčanja na otvorenom – Mosquito Joe je razvio i poseban sustav kako bi gosti mogli uživati u zabavi umjesto da se brane od komaraca.
Iako je potražnja za ovom vrstom usluge vrlo brzo premašila kapacitete tvrtke, na rast je poslovanja utjecao prije svega – profesionalizam, i to ne samo u pružanju usluge. Tempo širenja u SAD-u i veliki broj primatelja franšize ukazuje i na dobro ustrojen sustav. Primatelji Mosquito Joe franšize, naime, najčešće naglašavaju da su snažan branding, vrhunski sustavi za rad te potpora stručnog tima matične tvrtke – ključni faktori uspjeha. Osim toga, naglašavaju u tvrtki, ova franšiza ne zahtjeva previše ulaganja niti poseban poslovni prostor. Osim opreme, primatelj franšize treba imati i automobil ili kombi kojim bi opremu prevozio do klijenta.
– Fleksibilan te dokazano uspješni model poslovanja privukao je veliki broj poduzetnih ljudi koji su željeli imati nešto drukčiji, dinamičniji sezonski posao – kaže Kevin Wilson, izvršni direktor tvrtke Mosquito Joe. Industrija „suzbijanja štetočina“, dodaje on, raste i nudi brz povrat početne investicije, koja u ovom slučaju i nije visoka. – Osim toga, naši su primatelji franšize sretni i jer služe svojoj zajednici – kaže Wilson.
Bred Simmon, primatelj ove franšize iz Arkansasa, kaže da je oduvijek želio biti „sam svoj šef“ te razvijati privatni biznis. – Kada smo supruga i ja pronašli Mosquito Joe, vidjeli smo nevjerojatan potencijal u tom poslu. Planirali smo da nam to bude dodatni posao, ali s idejom da vredno radimo i vremenom napustimo dotadašnje poslove kako bismo se potpuno posvetili privatnom biznisu. Taj je dan, međutim, došao neočekivano brzo, čak godinu dana prije nego što sam planirao, jer su rast i uspjeh biznisa premašili sva moja očekivanja – objašnjava Simmon.
Pored svih prednosti, najveći, možda i jedini problem u ovom biznisu jeste njegova „sezonalnost“. Najviše poziva, prirodno, dobivaju od travnja do kraja listopada i u tom razdoblju, kako kažu primatelji ove franšize, radi se i dan i noć. – Poslovanja nema tijekom zime, ali se to vrijeme koristi za dodatne obuke, remont i popravak opreme i, naravno, marketing. Po tom pitanju, nikad nije prerano započeti s pripremama za iduću sezonu – kaže David Magines, primatelj franšize iz Kansasa.
Zbog obujma posla u sezoni, većina franšiznih partnera ipak može lijepo živjeti i tijekom zime. Kraj sezone više je izazov za zaposlenike nego za vlasnike biznisa. – Neki radnici odlaze dalje, zadovoljni onim što su zaradili tijekom ljeta, neki ostaju do sljedeće sezone jer vole raditi na otvorenom, daleko od ureda i statičkog posla – kaže Magines.
Mosquito Joe je, međutim, razvio nekoliko inventivnih poticaja kako bi primatelji ove franšize nagradili i zadržali zaposlenike do sljedeće sezone.
– Koristimo virtualni bankarski sustav u koji svakog mjeseca, za svakog od naših sezonskih radnika, uplaćujemo određeni bonus. Na kraju sezone, ako odluče ostati s nama, dobivaju taj novac. Za njih je ovo dobar poticaj, za nas, dobar način da im se zahvalimo. Radnici koji ostanu s nama, uglavnom će prvi dobiti posao kada se na proleće otvori sezona – objašnjava Melissa Godwin, primateljica MoJo franšize iz Pennsylvanije.
Magazin Enterpreneur rangirao je ovaj franšizni sustav kao vodeću franšizu u području suzbijanja štetočina, dok na listi TOP 500 franšiza, zauzima visoku 26. poziciju. Godinu dana ranije, rangirani su na 40. mjestu najbrže rastućih franšiza u SAD-u.
Mosquito Joe je od 2012. u vlasništvu tvrtke Buzz Franchise Brands, koja je osnovana kako bi lakše razvili i ponudili franšizu. Ova tvrtka danas ima i razvija još dva franšizna sustava – Pool Scouts, tvrtku za održavanje bazena i Home Clean Heroes, tvrtku za usluge čišećnja doma.
pročitajte članke
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i što je potrebno za uzimanje franšize?
Nakon uspješne internacionalizacije poslovanja te porasta broja zaposlenika, Carwiz International sada ojačava i tim koji će biti zadužen za franšizno poslovanje.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Uniqlo, japanski modni brand koji sve više osvaja svijet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem vlastitih trgovina, ali i kroz franšize. Ove godine, fokus je na tržištima u Europi.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.