Programirano za poduzetne
SmartNinja, škola programiranja osnovana 2015. godine u slovenskom gradu Novo Mesto, širi svoj koncept kroz franšizu. Trenutno djeluje u 11 zemalja, između ostalog i u Hrvatskoj. Ideja o pokretanju ove škole, kako kaže njezin suosnivač te generalni direktor Miha Fabjan, posljedica je dva problema koja su se javila na tržištu. S jedne strane, postoji mnogo IT tvrtki koje traže ljude s vještinama i znanjima iz ovog područja. S druge, mnogo mladih ljudi želi informatičko obrazovanje i poboljšanje svojih IT vještina i znanja, da bi, u krajnjem ishodu, mogli promijeniti profesiju te utjecati na daljnju karijeru.
– Postoji veliki jaz između ponude i potražnje kada su u pitanju IT poslovi. SmartNinja je odgovor na te probleme – mi učimo ljude vještinama 21. stoljeća. Osim toga, industrija obrazovanja je jedna od najvećih u svijetu. Rast broja škola za programiranje i IT centara za obuku upravo je odgovor na velike promjene koje se odvijaju na tržištu. S tehnološkim razvojem, sve više će ljudi morati naučiti ove vještine kako bi zadržali posao. S druge strane, mnoge će tvrtke morati prilagoditi biznis modele te digitalizirati svoje procese kako bi ostale konkurentne – objašnjava Miha Fabjan zašto su se opredijelili baš za ovu djelatnost.
U početku, tečaj programiranja su ponudili u svom rodnom gradu, Novom Mestu. – Na naše iznenađenje, potražnja je bila toliko velika da su i ljudi iz drugih gradova Slovenije dolazili na tečaj. Bio je to znak da bismo trebali napraviti nešto veće te da su potrebe premašile izvornu ideju. Pokazalo se da smo dobro procjenili tržište i naš je biznis profitabilan od prvog dana – kaže Fabjan.
Nakon uspješnog starta u Sloveniji, koncept su odlučili proširiti i na druga tržišta. Prirodno, zbog blizine, prvo poželjno tržište bilo je Austrija, odnosno, Beč. Kako bi pokrenuli tvrtku i okupili tim koji će raditi u školi, osnivači Miha Fabjan i Matej Ramut na neko su vrijeme preselili u Austriju. Pokretanje posla, međutim, trajalo je dulje od očekivanog, a jedan od razloga je što, kako kažu, nisu poznavali lokalno tržište. Razmišljajući o alternativama, franšizing se nametnuo kao logično rješenje. Danas, škole u Sloveniji i Austriji u njihovom su vlasništvu, dok su sve ostale – franšizne. Franšizing će, prema riječima Fabjana, i nadalje biti osnovna strategija širenja, a za sada su zainteresirani za razvoj u europskim gradovima.
– Naš poslovni model omogućuje da budemo prisutni u većim, ali i u manjim gradovima. Okvirno, to su gradovi s pola milijuna stanovnika – ali to mogu biti i gradovi poput Ljubljane koja ima mnogo manje od toga. Mi ćemo cijenovnu politiku prilagoditi tržištu na kojem djelujemo, tako da poslovanje možemo razvijati u bilo kojoj zemlji. Svakako je prednost ako grad ima, primjerice, sveučilišni centar ili veći broj mladih ljudi u dobi od 25 do 35 godina. Iskustvo nam pokazuje i da veliki broj polaznika dolazi iz korporativnog sektora – banaka, osiguravateljskih kuća, telekomunikacijskih tvrtki te je prednost ako grad ima i tvrtke tog tipa – objašnjava Miha Fabjan.
Svojim primateljima franšize nude zaokružen, gotov sustav, s osam različitih IT tečajeva, koji uključuju i neke od najmodernijih tehnologija (Blockchain & Cryptocurrency). Za lakši ulazak u posao, primatelji dobivaju i detaljni operativni priručnik koji, korak po korak, objašnjava kako postaviti i organizirati školu za programiranje. Primatelj franšize, kaže Fabjan, samo treba prodavati tečajeve na lokalnom tržištu i voditi tekuće poslovanje. Idealni primatelj franšize je netko tko već ima svoj biznis a želi ga proširiti školom programiranja, uz uvjet da ima stručan kadar, koji bi dio vremena radio u školi, i može zaposliti ljude koji se razumiju u digitalni marketing i upravljanje projektima.
Od 11 tržišta na kojima djeluje, SmartNinja ima franšize u devet zemalja: Hrvatska (Zagreb), Bosna i Hercegovina (Banja Luka) Španjolska (Malaga i Barcelona), Portugal, Mađarska (Budimpešta), Njemačka (Köln), Belgija (Antwerpen), Latvija (Riga), Danska (Kopenhagen), Slovenija (Ljubljana) i Austrija (Beč).

pročitajte članke

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.