Kad je pomoć najpotrebnija
Prema službenoj statistici, u Poljskoj je prošle godine sklopljeno gotovo 193.000 brakova, dok je, u isto vrijeme, više od 65.000 okončano razvodom – za dvije tisuće više nego prethodne godine. S porastom broja razvoda i složenijim sudskim procesom, posljednjih se godina javila i potreba za uslugama pružanja pravne i psihološke pomoći te detektivskih usluga i usluga medijacije u postupku razvoda. Centar „Žena i razvod“ (Kobieta i Rozwód), kako i samo ime sugerira, osnovan je upravo kako bi ponudio sve ove usluge, pomogao i pronašao rješenja za žene koje su se našle u ovoj teškoj životnoj situaciji. Danas, „Žena i razvod“ ima razvijenu mrežu centara diljem Poljske, a većinu ureda drže, zapravo, primateljice franšize.
Agnieszka Wojewoda jedna je od njih. Centar za potporu ženama tijekom i nakon razvoda otvorila je prije godinu dana. Samu ideju za posao dobila je na Sajmu franšiza, koji se svake godine u listopadu održava u Varšavi. – Na sajam sam i otišla pronaći ideju za posao. Pošto sam oduvijek bila poduzetnica, nisam se ni mogla zamisliti u nekoj drugoj ulozi. Kada sam naišla na ovaj koncept, ideja mi se odmah svidjela. Sljedećeg dana sam ih obavijestila da sam odlučila kupiti franšizu i otvoriti centar u Varšavi – priča Wojewoda.
U ovoj mreži rade uglavnom – žene. Vlasnice franšiznih centara trebaju biti poduzetne, komunikativne žene koje su dobre u pregovorima i imaju znanja o razvodu, bilo iz osobnog, bilo iz iskustva bliskih osoba.
– Razvela sam se prije 12 godina. Iako nisam imala težak razvod i još uvijek održavam dobar odnos s bivšim suprugom, znam koliko može biti bolan ovaj proces – kaže Wojewoda.
Iako je stopa razvoda u Poljskoj prilično visoka, tvrtka „Žena i razvod“ nema konkurenciju na tržištu.
– Vidjela sam da taj koncept ima velik potencijal. Tijekom razvoda, odvjetnik nije dovoljan. Žena obično nije spremna za ovo iskustvo, čak i kada je ona inicijator razvoda. Ako ima podršku obitelji i prijatelja koji je odvjetnik, možda će moći računati na stvarnu pomoć, ali to je doista rijetkost. Žena često nema nikoga s kim bi mogla razgovarati. Obitelj ponekad nema razumijevanja, ili se, jednostavno, ne želi miješati. „Žena i razvod“, sa svim svojim uslugama, popunjava ovaj duboki jaz – objašnjava Wojewoda.
S druge strane... Osobno iskustvo nije dovoljno za potpuno razumijevanje postupka razvoda. Buduće primateljice ove franšize moraju proći kroz brojne obuke te tako nadopuniti znanje o pravnim pitanjima i pitanjima medijacije. – Nisam ni odvjetnik ni psiholog. Morala sam se upoznati sa svim aspektima obiteljskog prava, dosta sam vremena provela sa stručnjacima. Prošala sam kroz cijeli proces edukacije o medijaciji i savjetovanju. Sve je to bila „škola“, koja se nikada ne završava... – potvrđuje Agnieszka Wojewoda. – No, ušla sam u ovo s puno strasti. Vidim koliko je potrebno ovo čime se bavimo, kakva smo potpora za naše klijentice. Po prvi put imam osjećaj dvostrukog uspjeha – napredovala sam u nekim vještinama, a, pri tom, pomažem drugima – dodaje ona.
Koliko klijentice plaćaju za ovu vrstu pomoći? – Cijena ovisi o složenosti slučaja i vrsti usluge. Za prvi posjet klijentica će platiti 200 zlota, odnosno, oko 50 eura, dok cjelokupno savjetovanje može koštati od 400 do 9.500 eura – kaže Wojewoda.
Trenutačno, u mreži centara „Žena i razvod“ posluje 16 ureda. U pravilu, jedan ured pokriva veći teritorij, a udaljenost između dva franšizna centra trebala bi biti najmanje 50 km kako bi se izbjegao problem konkurentnosti. Osim ulaganja u kupnju franšize, primateljice imaju obvezu plaćati mjesečnu naknadu – no, tek nakon šest mjeseci poslovanja. Kao što pokazuje praksa, kroz svaki centar, u prosjeku, prođe od 15 do 30 klijentica mjesečno.
pročitajte članke
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i što je potrebno za uzimanje franšize?
Nakon uspješne internacionalizacije poslovanja te porasta broja zaposlenika, Carwiz International sada ojačava i tim koji će biti zadužen za franšizno poslovanje.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.