Spremni za promjene
Coding Giants je poljska škola programiranja za djecu od 7 do 19 godina. U nešto više od pet godina rada, tečajeve ove škole završilo je više od 100.000 djece zainteresirane za nove tehnologije i razvoj informatičkih vještina. Velika potražnja za tečajevima uvjetovala je brzo širenje mreže škola na domaćem tržištu, ali i potaknula brži razvoj franšize i izlazak na inozemna tržišta. Trenutno, Coding Giants djeluje u Poljskoj, Španjolskoj i Slovačkoj, a od veljače 2021. prisutan je i u Hrvatskoj preko primatelja master franšize.
Franšiza je dostupna za većinu tržišta Europe, a iz tvrtke kažu da su spremni i za zemlje Sjeverne i Južne Amerike te Australiju. O tome koliko je pandemija koronavirusa utjecala na poslovanje i kakva je budućnost škola programiranja za djecu, razgovarali smo s Bartoszom Jakubowskim, direktorom prodaje i marketinga tvrtke Coding Giants.
Je li pandemija promijenila način na koji funkcioniraju škole programiranja?
Naravno. Bili smo prisiljeni „premjestiti“ nastavu u internetski prostor. I sve je moralo biti učinjeno vrlo brzo. Sve naše aktivnosti prije pandemije uglavnom su bile vezane za klasičnu učionicu. Mi jesmo i ranije držali online tečajeve, pa to i nije bila potpuna novost. Međutim, potpuni prijelaz na mrežu natjerao nas je da poboljšamo online tečajeve.
U početku smo bili pomalo zabrinuti zbog mogućeg pada broja učenika. Očekivali smo pad od oko 20%, pokazalo se da je bilo neusporedivo bolje od početnih pretpostavki. Manje od 5% studenata je odustalo, što smo nadoknadili u sljedećem semestru. Mislim da to govori da smo se prilično uspješno snašli u pandemiji, imajući u vidu da smo zadržali istu razinu nastave i usluga od prije pandemije. Stoga možemo reći da je naš tim bio dobro organiziran i da je dobro reagirao u kriznoj situaciji.
Kakvu ste podršku ponudili svojim primateljima franšize?
U roku od 10 dana od uvođenja karantene i zatvaranja škola uspjeli smo pripremiti potpuno ažurirani paket za primatelje franšize s uputama o tome kako organizirati nastavu na mreži. Implementirali smo potrebne alate koji će pomoći u organizaciji (CRM i IT alati), ali i u nastavi (nastavni alati i korisnička podrška). Kao rezultat toga, većina naših primatelja franšize nije pretrpjela značajan pad broja učenika i novih upisa. Možda čak i obrnuto. Vjerujemo, zapravo, da će ove nove opcije povećati prodaju tečaja. Za one primatelje franšize koji su ipak bili pogođeni krizom, odlučili smo odgoditi rokove plaćanja ili uopće ne naplatiti franšiznu naknadu
Koliko je ova situacija utjecala na potražnju za IT tečajevima?
Primjećujemo stalan rast potražnje – ona raste godinama, čak i posljednjih mjeseci. U ovom je trenutku teško predvidjeti kako je pandemija točno utjecala na ovaj sektor. Mislim da će programiranje i obrazovanje budućih IT stručnjaka sve više dobivati na značaju jer ljudi shvaćaju koliko su informacijske tehnologije važne za današnje generacije djece.
Prvo, ova tehnologija pomogla je svima nama, svugdje u svijetu, u prevladavanju situacije s pandemijom. Informacijske tehnologije pomogle su tvrtkama i školama da svoje poslovne i obrazovne aktivnosti premjeste „na mrežu“. Mislim da u ovom trenutku uviđamo svu važnost IT-a, pa i koliko društvo ovisi o ovoj vrsti tehnologije.
Drugo, ljudi takođe uviđaju da postoje određeni poslovi koji su otporni na pandemiju i krize; poslovi koji se mogu obavljati „na daljinu“ i koji ne ugrožavaju sigurnost tvrtke. Takav je posao programera! Mnoge su IT tvrtke odavno uvele opciju rada od kuće ili hibridni sustav kombiniranja rada od kuće i rada u uredu. Ove tvrtke nisu bile pogođene tijekom pandemije kao neki drugi biznisi. To nam pokazuje da je IT otporan na krizu i da će u budućnosti imati presudan utjecaj na tržište rada.
Kakvi su daljnji planovi za Coding Giants?
Želimo biti prisutni u cijelom svijetu i aktivno radimo na tome. Naravno, nastavljamo se razvijati u zemljama u kojima već poslujemo – Poljskoj, Španjolskoj, Hrvatskoj i Slovačkoj.
Što se tiče daljnje međunarodne ekspanzije, od rujna smo pokrenuli online tečajeve u Meksiku i Čileu. Zbog jezične kompatibilnosti, meksičku i čileansku podružnicu vode naši suradnici iz Španjolske. To je najprirodniji način razvoja u toj regiji.
Također smo u pregovorima s nekoliko drugih potencijalnih primatelja master franšize iz regije Srednje i Južne Amerike.
Koliko košta pokretanje franšize?
Investicija varira ovisno o franšiznoj suradnji. Nudimo tri različita modela: pojedinačni primatelj franšize, area developer i primatelj master franšize. Svakako, model master franšize je najskuplji, budući da je primatelj zadužen za područje cijele zemlje ili regije. Varijacije u određivanju potrebnih ulaganja mogu biti vrlo, vrlo velike. Također, uzima se u obzir stupanj razvoja regije i države u kojoj je franšiza pokrenuta.

pročitajte članke

Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sustva prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Tko su poželjni primatelji ove franšize?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
Tržište izvannastavnih aktivnosti za djecu konstantno raste. Prilika je to i za koncept Edukido, koji će od ove godine svoje edukativne radionice s LEGO kockama i originalne programe ponuditi i djeci iz ove regije.
Najčitanije

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Što sve treba uzeti u obzir te kako pripremiti biznis da bi bio „franšizni“.
Cilj franšiznih udruga jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na regulaciji i implementaciji opće prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja s razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davatelja franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne udruge.