Dobar znak

Do 2008. Robert Bilić je bio primatelj franšize McDonald's u Splitu. Kako objašnjava, u to vrijeme, američki lanac brze hrane je imao svoju tvrtku u Hrvatskoj. Od 16 restorana, sedam je poslovalo kao franšiza. Međutim, McDonald's je promijenio globalnu strategiju i to se izravno odrazilo na tržište Hrvatske. Naime, objašnjava Bilić, sve restorane su vratili pod svoje okrilje, i onda ih "u paketu" prodali kao master franšizu.
Iz restorana brze hrane, Bilić se otisnuo u potpuno nove vode. Tvrtka Signarama je jedan od najvećih franšiznih lanaca za izradu reklama. Prije četiri godine, nakon što je u svoj lanac "privezala" desetke drugih lokacija, stigla je i u Split. Robert Bilić je znao da se najbolje šanse za uspjeh nalaze u uhodanoj franšizi koja već ima zavidno iskustvo u vođenju posla.
- Analizirao sam više franšiza, ali sam izabrao Signaramu jer su ostavili najbolji dojam na mene. Nasumice sam zvao postojeće primatelje franšize, i oni su, očito, bili vrlo zadovoljni - otkriva Bilić. Svake godine, kako kaže, ostvari rast, tako da je zadovoljan postignutim rezultatima. - Nedavno sam uspio povratiti investiciju, a za "breakevan" mi je trebalo četiri mjeseca - dodaje.
U Hrvatskoj, međutim, za sada posluje samo njegov centar u Splitu. - Do sada nisam tražio nove primatelje franšize, a i oni koji se jave nemaju novca da financiraju takav biznis. Kompletna investicija, što uključuje trening u Sjedinjenim Američkim Državama, strojeve, namještaj, poslovni softwer ... praktički "ključ u ruke", iznosi oko 160.000 dolara - kaže Bilić.
Mjesečna naknada koju mora izdvojiti franšizoprimac iznosi šest posto od prometa.
Bilić kaže da je jako zadovoljan potporom koju mu pruža franšizodavac. S vremena na vrijeme, primatelji franšiza iz cijelog svijeta, kao i ljudi iz korporacije i dobavljači, iskoriste sajmove da bi se okupili, razmijenili iskustva i korisne informacije. Također, pokrenuli su i interni forum na kojem primatelji franšize pomažu jedni drugima. Praksa je i da se za primatelje master franšize organiziraju konferencije na kojima razgovaraju o vlastitim iskustvima u poslovanju. Posljednja konferencija je održana u Nici u Francuskoj, a Bilić dodaje da ni 20.000 kilometara udaljenosti nije spriječilo jednog franšizoprimca doći s Novog Zelanda.
![]() | Više od petnaest godina u franšiznom biznisu: Kata i Robert Bilić |
Biliću je nedavno u posjeti bio kolega iz Sjedinjenih Američkih Država koji mu je dao korisne savjete. - Njihov trening je prvenstveno usmjeren na biznis stranu, a ne na to kako ću nešto ispisati ili napraviti neki proizvod. Da sam išao samostalno, imao bih manji ulog, ali bih vjerojatno kupio neadekvatnu opremu i ne bih znao što je važno i na čemu treba biti fokus. Ne bi me nitko pitao o poslu, niti bi mi davao savjete. Vjerojatno bih odavno propao - iskren je Bilić.
Signarama, poslovni koncept koji se razvija već 25 godina, u svojoj mreži ima 900 lokacija u više od 50 zemalja. Tvrtka se bavi izradom najrazličitijih reklama: od svjetlećih, preko reklama na automobilima, tendama i izlozima, sve do panoa, banera i slično. Signarama je dio tvrtke United Franchise Group koja okuplja nekoliko franšiza čije su usluge namijenjene biznis sektoru (izrada reklama, organiziranje događaja, outdoor oglašavanje ...). Grupa trenutačno u svojoj mreži ima 1.400 franšiznih jedinica diljem svijeta. Zapošljava oko 200 ljudi, a uredi se nalaze u Sjedinjenim Američkim Državama, Velikoj Britaniji i Australiji.
pročitajte članke

Osobe sklone alternativnoj medicini bili bi idealni primatelji franšize centra za biorezonancu Valera Vita. Koje sve još uvjete trebaju ispuniti ako žele otvoriti i voditi franšizni centar pod ovim brandom?
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenska prevoditeljska agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Tko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za daljnji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ove regije stiže Signal 88 Security, franšizni sustav specijaliziran za poslove zaštite osoba i imovine. Tko može biti primatelj ove franšize?
Čak i oni poduzetnici koji odluče kupiti franšizu – dokazani poslovni koncept – ne smiju računati na stopostotni uspjeh. U privatnom biznisu ima tisuću prepreka, ali će uspjeh biti izvjesniji ako se izbjegnu neke od uobičajenih pogrešaka.
Najčitanije

Poljski lanac CCC otvorio je prvu trgovinu obuće u Hrvatskoj, a do kraja godine planira otvorenje još dvije. Ovo je 11. inozemno tržište na kojem je tvrtka započela poslovanje.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Popularno na forumu
Šansa u grupnoj kupovini
Jesu li makar isporučili dječja kolica?
Šansa u grupnoj kupovini
Nažalost, Item Studio je propao. Uzeo novce od klijenata te zatvorio poslovanje. Čini se da je to bila jedna od onih tvrtki "Uzmi novac i zatvori" u vlasništvu Pola Popovića.
Prva računovodstvena franšiza
...Sve pohvale za ideju...Kao racunovodja, kao kreator edu sajta, nadam se da postoji prostor i za saradnju... S postovanjem, Radmila Cvetkovic, dipl.ecc
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...