Crveno-bijela franšiza

Prvi dućan Red Star Shop otvoren je 2002. na stadionu nogometnog kluba Crvena zvezda. Ubrzo su otvorene i još dvije prodavaonice artikala sa obilježjima nogometnog i košarkaškog kluba u centru Beograda. "Crveno-bijeli" su franšizu počeli razvijati osam godina kasnije.
Goran Bročić, direktor marketinga nogometnog kluba Crvena zvezda, kaže da je motiv za franšizno širenje lanca dućana bio u želji koja bi navijačima omogućila kupiti artikle omiljenog kluba i u gradovima u kojima žive. Jedan od razloga je i, kako kaže, nemogućnost da sami kontroliraju Red Star Shop-ove van Beograda koji bi bili u njihovom vlasništvu.
Osnovni uvjet koji bi primatelj ove franšize morao ispuniti je kontinuirano dopunjavanje dućana robom. U obvezi je i „držati“ se cijenovne politike kluba. – Primatelj mora poštivati sva obilježja kluba i ne smije prodavati ništa osim naših artikala. U tom pogledu su pravila striktna – ističe Bročić.
Primatelj ne plaća nikakve franšizne naknade. – Naša procjena je da bismo dodatnim financijskim opterećenjima ugušili rad tih dućana. Želja nam je, prije svega, proširiti kanale prodaje naših proizvoda. U tom smislu, osim plaćanja kupljene robe u dogovorenim rokovima, ne tražimo nikakve druge naknade – objašnjava Bročić.
Pored korišćenja branda i znaka kluba, vlasnici franšiznih dućana dobivaju i marketinšku podršku. Davatelj franšize se obvezuje raditi promociju objekta kroz razne marketinške akcije. Primatelji učestvuju i u prodaji karata za utakmice kluba. Franšizni ugovori nisu vremenski ograničeni.
U Srbiji trenutačno ima šest franšiznih objekata u Pančevu, Kraljevu, Rumi, Staroj Pazovi, Užicu i Čačku. U inozemstvu nije razvijena franšizna mreža, ali ambicije i za to postoje. - Svakako su nam interesantne zemlje u kojima živi veliki broj simpatizera kluba Crvena zvezda, poput Austrije, Njemačke, SAD-a, Australije – kaže Bročić.
Red Star Shop je, prema rečima Bročića, 80 odsto u vlasništvu nogometnog kluba Crvena zvezda, a 20 odsto udjela drži košarkaški klub Crvena zvezda.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.