Crveno-bijela franšiza

Prvi dućan Red Star Shop otvoren je 2002. na stadionu nogometnog kluba Crvena zvezda. Ubrzo su otvorene i još dvije prodavaonice artikala sa obilježjima nogometnog i košarkaškog kluba u centru Beograda. "Crveno-bijeli" su franšizu počeli razvijati osam godina kasnije.
Goran Bročić, direktor marketinga nogometnog kluba Crvena zvezda, kaže da je motiv za franšizno širenje lanca dućana bio u želji koja bi navijačima omogućila kupiti artikle omiljenog kluba i u gradovima u kojima žive. Jedan od razloga je i, kako kaže, nemogućnost da sami kontroliraju Red Star Shop-ove van Beograda koji bi bili u njihovom vlasništvu.
Osnovni uvjet koji bi primatelj ove franšize morao ispuniti je kontinuirano dopunjavanje dućana robom. U obvezi je i „držati“ se cijenovne politike kluba. – Primatelj mora poštivati sva obilježja kluba i ne smije prodavati ništa osim naših artikala. U tom pogledu su pravila striktna – ističe Bročić.
Primatelj ne plaća nikakve franšizne naknade. – Naša procjena je da bismo dodatnim financijskim opterećenjima ugušili rad tih dućana. Želja nam je, prije svega, proširiti kanale prodaje naših proizvoda. U tom smislu, osim plaćanja kupljene robe u dogovorenim rokovima, ne tražimo nikakve druge naknade – objašnjava Bročić.
Pored korišćenja branda i znaka kluba, vlasnici franšiznih dućana dobivaju i marketinšku podršku. Davatelj franšize se obvezuje raditi promociju objekta kroz razne marketinške akcije. Primatelji učestvuju i u prodaji karata za utakmice kluba. Franšizni ugovori nisu vremenski ograničeni.
U Srbiji trenutačno ima šest franšiznih objekata u Pančevu, Kraljevu, Rumi, Staroj Pazovi, Užicu i Čačku. U inozemstvu nije razvijena franšizna mreža, ali ambicije i za to postoje. - Svakako su nam interesantne zemlje u kojima živi veliki broj simpatizera kluba Crvena zvezda, poput Austrije, Njemačke, SAD-a, Australije – kaže Bročić.
Red Star Shop je, prema rečima Bročića, 80 odsto u vlasništvu nogometnog kluba Crvena zvezda, a 20 odsto udjela drži košarkaški klub Crvena zvezda.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?