Svijet na kartici

Franšiza Minicards se na tržištu Hrvatske pojavila 2009. Tada je primatelj master franšize bila tvrtka Urbani marketing, koja je posao prvo razvila na području Zagreba. Dvije godine nakon toga Urbani marketing daje franšizu tvrtki Olimp marketing za područje Istre. U listopadu 2011. dolazi do obrta - Olimp marketing otkupljuje master franšizu od firme Urbani marketing i nastavlja razvijati koncept, te su tijekom 2012. posao proširili i na područje Splitsko-dalmatinske županije, a od ove godine Minicards će se naći i u Zadarsko-šibenskoj županiji.
Projekt informativno-reklamnih kartica Minicards pokrenula su dva Nizozemca, članovi rock benda, koji su na svojim putovanjima često tražili informacije o tome što bi trebali posjetiti u gradovima u kojima borave. Pošto su informacije zapisivali na papirčićima, došli su na praktičnu ideju - informacije je trebalo tiskati na karticama koje bi mogle biti i odličan vid reklamnog "prostora". Tako su 2000. osnovali tvrtku Minicards vof Holland i ubrzo se počeli širiti franšizno.
Kartice se, inače, postavljaju na posebne stalke koji se mogu smjestiti na najrazličitija mjesta: u hotele, turističke agencije, muzeje, galerije. Na njima se oglašavaju svi oni koji žele privući pažnju turista: restorani, noćni klubovi, kulturne i turističke institucije, šoping centri...
Nakon što se, svojevremeno, vlasnik Urbani marketinga susreo sa fenomenom Minicards-a tijekom svojih putovanja, došao je na ideju da i sam uđe u posao. Pretražujući internet saznao je da nizozemska tvrtka traži primatelja master franšize za teritorij Hrvatske. U vrlo kratkom roku dogovorena je suradnja. Posao su počeli razvijati 2009, a dvije godine kasnije, kako je već objašnjeno, master franšizu je otkupila tvrtka Olimp marketing, te je dobila pravo dalje razvijati mrežu. Ove godine, Olimp marketing ima u planu pokrenuti još jednu franšizu - u Primorsko-goranskoj županiji.
Potencijalni primatelj franšize treba zadovoljiti određene uvjete. Za početak, zainteresirani kandidat dobiva upitnik koji sadrži opća pitanja, te pitanja koja se tiču područja za koje se traži franšiza, i pitanja u vezi s radnim iskustvom, financijskim stanjem. Ako procjene da bi zainteresirani mogao zadovoljiti uvjete, daju se informacije o uvjetima franšize. - Ukoliko postoje preduvjeti za postizanje dogovora, organiziramo sastanak na kojem se upoznajemo s kandidatom, te također dajemo dodatne informacije o planu rada - objašnjava Toni Šverko iz Olimp marketinga.
Franšizoprimac, osim plaćanja ulazne naknade, koja varira ovisno o području za koje se daje franšiza, na kraju svake godine mora platiti 10 posto od prometa ostvarenog u toj godini. Ugovor se potpisuje na razdoblje od 3 do 5 godina. - Primatelj franšize na početku poslovanja dobiva know-how, što uključuje savjete, materijale, obuku, kao i besplatan pristup svim inovacijama koje glavna tvrtka razvija - zajedničkom portalu, mobilnim aplikacijama, navigacijskim uređajima... Također, putem zajedničkog foruma za sve Minicards primatelje franšize, mogu se razmjenjivati informacije i iskustva s ostalim primateljima, diljem svijeta - kaže Šverko.
Ukupna investicija i njena isplativost ovise o području franšize, poslovne politike i mnogih drugih čimbenika. Šverko, ipak, kaže da je povrat investicije moguć u roku od jedne do dvije godine. Minicards djeluje na šest kontinenata u 110 gradova diljem svijeta.
pročitajte članke

Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Što je potrebno i tko može postati primatelj franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik Solution Laba
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.