Coca-Cola se vraća na franšizing

Tvrtka Coca-Cola, najveći proizvođač bezalkoholnih pića na svijetu, najavila je da će od ove godine u Sjedinjenim Američkim Državama u poslovanje ponovno uvesti neovisne franšizne punionice. Ovo je, zapravo, posljednji korak u tekućoj fazi reorganizacije, koja bi, dugoročno, trebala povećati profit tvrtke - tako što bi dio logistike, troškova skladištenja i distribucije proizvoda preusmjerila na franšizne partnere.
Franšizne punionice će, naime, ponovno dobiti pravo raditi pod proizvodnom licencom, što znači da će dobiti tehnologiju proizvodnje napitaka, ali i mogućnost opskrbe lokalnih trgovaca proizvodima tvrtke Coca-Cola. S druge strane, novi model franšizne suradnje daje tvrtki mogućnost i dalje zadržiti kontrolu nad većinskim dijelom distributivne mreže.
Kao model suradnje s neovisnim punionicama pića, franšizing je u Coca-Coli funkcionirao sve do 2010, kada je tvrtka odlučila kupiti svoje najveće franšizno postrojenje za proizvodnju i punjenje pića. U travnju prošle godine, međutim, Coca-Cola je ponovno počela razmišljati o davanju franšize i ubrzo pokrenula projekt "refranšizinga".
- Zahvaljujući fleksibilnosti ovog modela poslovanja, već se možemo vratiti na tradicionalan način proizvodnje i distribucije naših napitaka u Sjedinjenim Državama. Što će, zapravo, ojačati i ubrzati povratak na franšizing na našem najznačajnijem tržištu - izjavio je izvršni direktor tvrtke Muhtar Kent.
Kako je već istaknuto, franšizne punionice će biti odgovorne i za opskrbu lokalnih trgovaca. Preusmjeravanjem tog dijela poslovanja na franšizne partnere, Coca-Cola računa da će uspjeti prevladati pad profita, koji, u posljednjih osam godina, usporedo prati opći pad prodaje gaziranih pića u Americi.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.