Mnogo više od igre i zabave

Sergio Calderon
Prije no što je ušao u franšizning, Sergio Calderon je radio kao konzultant za međunarodno poslovanje na Balkanu. Naime, dok je razvijao jedan od svojih projekata i tražio klijente iz Španjolske koje bi doveo na ovo područje, naišao je na franšizu JumpingClay koja ga je oduševila. - Najviše me je oduševio sam proizvod - glina, ali i edukativni sustav koji su razvili. Kontaktirao sam centralu i nakon što sam dobio sve detalje o njihovom proizvodu i sustavu, počeo sam istraživati ima li potencijala i kakava je konkurentnost na ovim prostorima. Rezultati istraživanja su pokazali da je JumpingClay jedinstven, ne samo zbog proizvoda - bez sumnje najbolje, polimer gline na svijetu - već i zbog pristupa obrazovanju. Kvaliteta i poslovni model su jedinstveni - objašnjava Calderon.
Sergio Kalderon je tako postao, kako njegov ugovor definira, primatelj "super master franšize" za regiju Balkana. Njegov cilj je franšiznu mrežu, koja trenutno posluje samo u Srbiji i Crnoj Gori, razviti u cijeloj regiji, prije svega dajući master franšize za svaku zemlju pojedinačno, nakon čega bi bilo omogućeno širenje mreže kroz single unit franšizu. - Franšizni uvjeti ovise o veličini tržišta i ekonomskog razvoja zemlje - ističe on.
Koncept JumpingClay potječe iz Južne Koreje, a podrazumijeva da se unutar jednog prodajnog mjesta može kupiti glina, ali i pohađati tečaj modeliranja i pravljenja figurica, koji su prije svega namijenjeni djeci, ali i tinejdžerima i odraslima. Takva mjesta u JumpingClayu nazivaju "trgovine-akademije". JumpingClay glina ne ostavlja mrlje, suši se na zraku, i prošla je rigorozne testove u kojima je tretirana kao hrana, upravo zbog toga što je namijenjena djeci.
Za pokretanje posla neophodno je osigurati prostor od tridesetak četvornih metara koji bi, kako preporučuju davatelji, bio u blizini škole, vrtića, bolnica... - Primatelji franšize prolaze kroz obuku, a dobivaju ekskluzivnost u svojoj oblasti. Mi kao davatelji razvijamo marketing i nove proizvode, te edukativne programe, priručnike i slično. Naša franšiza je jedna od najjeftinijih u svijetu, a cijena ovisi o broju stanovnika koji određena oblast pokriva i razvoja zemlje - objašnjava Calderon.
Trenutno, u Beogradu posluju četiri trgovine. Za tržište Crne Gore je data master franšiza i prva trgovina je otvorena u Podgorici. - Planiramo se proširiti na ostatak Srbije, a prioritet nam je naći primatelje u Novom Sadu i Nišu. Također, želimo naći i primatelje master franšize u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini. Za tržište Bugarske ćemo potpisati ugovor o master franšizi do kraja ovog mjeseca - kaže Calderon.

Sergio Calderon kaže da bez obzira što je JumpingClay izvorno iz Južne Koreje, plan je da se u skorijoj budućnosti otvori tvornica za proizvodnju u Europi. - To će omogućiti da se proizvodi dostavljaju brže i pod povoljnijim uvjetima, što će biti prednost ne samo za primatelje franšize, već i njihove mušterije. Također, želio bih približiti JumpingClay edukativnom sustavu svake države kao što se to događa u drugim zemljama poput Koreje, Španjolske, Portugala, Velike Britanije. U tim zemljama postoji suradnja škola i našeg sustava, a u cilju učenja kroz igru - objašnjava Calderon.
On kaže da, i pored teške gospodarstvene situacije u Srbiji, raste broj trgovina koje otvaraju, a tako i broj klijenata. - Roditeljima se dopada ovaj sustav, čak možda i više nego djeci, tako da su oni naši najbolji marketing partneri jer nas preporučuju drugim roditeljima - kaže Calderon.
JumpingClay franšiza posluje od 2001. godine i prisutna je u 34 zemlje diljem svijeta s više od 500 centara i 5.000 instruktora.
pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.