Dobar potez

Sergio Calderon
Jo Young Kyun, predsjednik južnokorejske korporacije JumpingClay, i Sergio Calderon, primatelj "super master franšize" za regiju Balkana, najavili su nedavno da tvrtka planira otvoriti vlastito postrojenje za proizvodnju gline za modeliranje u Srbiji. Tvornica bi pokrivala tržišta Europske unije, Afrike, Ruske Federacije, Bliskog istoka. Predsjednik korporacije Jo Young Kyun kazao je tom prilikom da bi tvrtka nabavljala u Srbiji sve što joj bude dostupno - od tiskanih materijala, do strojeva i kemijskih supstanci.
Pod markom JumpingClay se, inače, razvija lanac trgovina u kojima se prodaje glina za modeliranje, ali i organiziraju edukativne i kreativne radionice za djecu. Primatelji JumpingClay franšize su zaduženi za vođenje tih trgovina, a kako će se pokretanje proizvodnje u Europi odraziti na njih, kao i koliko će taj potez povećati atraktivnost samog franšiznog sustava, ispričat će nam Sergio Calderon.
Južnokorejska tvrtka JumpingClay odlučila je otvoriti tvornicu u Srbiji. Zašto Srbija?
Srbija ima ugovore o slobodnoj trgovini s Rusijom, Turskom, zemljama CEFTA, a pored toga, uvjeti trgovinske razmjene s Europskom unijom su, također, veoma povoljni. Srbija nudi i konkurentne i fleksibilne troškove rada, te investicijske poticaje. Sa ovom strateškom investicijom naš proizvod će biti konkurentniji, pri čemu će kvaliteta ostati na istoj razini.
Gdje će se tvornica nalaziti i koliko ljudi će zapošljavati?
Planiramo otvoriti tvornicu u blizini Beograda i mislim da će u vrlo kratkom roku biti zaposleno 20 ljudi.
Kako će pokretanje proizvodnje utjecati na franšizoprimce u ovoj regiji, i uopće u Europi. Da li će franšiza postati atraktivnija?
Svakako, franšiza će biti daleko atraktivnija, budući da će vrijeme dostave biti značajno kraće. Zahvaljujući tome primatelji franšize neće više morati držati velike zalihe, a time će i troškovi transporta biti niži. Konačno, kao što sam ranije rekao, naši troškovi proizvodnje će, također, opasti i budući da carina u zemljama CEFTA nema, proizvod će biti daleko konkurentniji.
JumpingClay planira i otvoriti Institut umjetnosti. O čemu je, zapravo, riječ?
JumpingClay Institut umjetnosti je izuzetno važan, budući da je to odjel u kojem se razvijaju novi edukativni programi, kao i dizajn proizvoda. Važan dio djelatnosti tvrtke je obuka instruktora, edukativni programi i razvoj kreativnosti.
Kada smo nedavno razgovarali, bili ste na korak od potpisivanja master ugovora za tržište Bugarske. Da li je ta suradnja realizirana?
Ugovor smo potpisali u travnju i primatelji master franšize tek treba započeti poslovanje. Trenutno rade na pronalaženju dobre lokacije za otvorenje prve trgovine u glavnom gradu - Sofiji.
Recite nam nešto o planovima za ovu godinu, da li ćete potpisati ugovor za još neko tržište?
JumpingClay je nedavno potpisao ugovor za tržište Angole, Turske, Italije, a mi smo, također, dobili nekoliko upita iz drugih zemalja ove regije. Sasvim smo sigurni da će otvorenje tvornice dodatno pogurati razvoj biznisa i povećati interes.
pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.