Zadivljujući rast

Helen Doron
Tijekom nedavne posjete Beogradu, kao gost foruma "Biti uspješan u franšizingu", Helen Doron se osvrnula i na rad centara koji pod njenim imenom posluju u zemljama ove regije. Naime, edukativni centri u kojima se engleski jezik uči po Helen Doron metodi, postoje u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini i Makedoniji. Na svakom od tih tržišta, Helen Doron surađuje i poslovanje razvija preko primatelja master franšize.
Kako sama kaže, izuzetno je zadovoljna razvojem mreže. – Naši partneri iz zemalja ove regije su vrlo poslovno orijentirani. Sustav je zadivljujuće rastao u posljednjih nekoliko godina – kaže Helen Doron.
Prvi Helen Doron centar u Srbiji je otvoren još prije petnaest godina, a danas ih ima 20. U Hrvatsku, franšiza je stigla 2009. i za svega pet godina, otvoreno je 18 centara. U Sloveniji trenutno radi pet, u Makedoniji četiri, a u Bosni tri centra.
Kako je počelo
Svoju metodu učenja engleskog jezika Helen Doron je osmislila davne 1985, a sustav je, kako priča, prvo testirala na svojoj djeci. Kad razmišlja o počecima, kaže da je s vrlo malom investicijom uspjela otvoriti školu i pokrenuti posao. Budući da je po struci lingvista, o samom vođenju škole, međutim, "nije znala ništa". – Trebalo mi je više od godinu dana da shvatim kako biznis funkcionira – kaže.
Prve materijale je pripremala sama. – Sjela bih za klavir, pjevala i svirala i sve to snimala. Te materijale sam koristila u prvoj školi, ali sam onda shvatila da sve mora biti profesionalnije – kaže Helen Doron.
Tijekom godina, svoju metodologiju je usavršila, a znanje počela prenosi i drugima. Tako je prvi franšizni centar otvoren 1997. u Austriji.
Konstantan razvoj
Danas se po Helen Doron metodi engleski jezik uči u više od 800 centara u 34 zemlje diljem svijeta.
Prije dvije godine, Helen Doron grupacija je započela suradnju i sa Sveučilištem u Cambridgeu, tako da se polaznici Helen Doron škola mogu pripremiti za polaganje Cambridge testova engleskog jezika i dobiti međunarodno priznate certifikate.
Nedavno su potpisali i franšizni ugovor za otvaranje centara u Grčkoj. – Postoji veliko interesovanje iz zemalja Latinske Amerike. U nekima od njih već rade Helen Doron centri – dodaje Doron.
Prije godinu dana su pokrenuli i vlastitu radio-stanicu. – U posljednje vrijeme uloženo je mnogo sredstava u tehnološki razvijene metode poput interaktivnih knjiga – kaže Doron.
Pored engleskog jezika, u okviru Helen Doron grupacije razvija se još nekoliko edukativnih programa: MathJogs je program koji matematiku objašnjava na zabavan način; Ready-Steady-Move! je program namijenjen fizičkom razvoju djece kroz borilačke vještine, jogu i pilates; Super-Nature je namijenjen djeci koja engleski jezik uče u klasičnim školama, a Dada-Vinci je osmišljen za bebe i namijenjen razvoju njihovih motoričkih, socijalnih i kognitivnih sposobnosti. Programi MathJogs i Ready-Steady-Move! se također šire kroz franšizu.
pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.