Britanija kao sigurna luka

Osim što računaju na prednosti zbog istog govornog područja te jakih ekonomsko-političkih veza, američki franšizni sustavi koriste još jedan potencijal britanskog tržišta, koji se, prije svega, ogleda u određenim potrošačkim navikama. Praksa pokazuje da u Ujedinjeno Kraljevstvo najčešće dolaze lanci iz područja gastronomije i ugostiteljstva, te da su to, u najvećoj mjeri, lanci brze usluge. I dok se Amerikanci u posljednje vrijeme okreću drukčijim konceptima (fast casual), u Velikoj Britaniji tržište brzog objedovanja još uvijek nije iscrpljeno. Mada se radi o zrelom i razvijenom tržištu, samo u 2016. ovaj je ugostiteljski sektor porastao za 3%, a predviđa se da će se trend rasta zadržati i u narednim godinama (7% do 2021. godine).
Iskustvo, naime, pokazuje da Britanci češće jedu izvan kuće, a promjena je, potvrđuju istraživanja tržišta, uvjetovana brzim tempom života te komforom koji pružaju brzi gastronomski koncepti. Istraživanje, također, pokazuje da ovom sektoru najviše doprinose mladi, zaposleni ljudi do 35 godina starosti, koji traže gotove obroke i priliku za izlazak s društvom, radije no što bi vrijeme provodili u vlastitoj kuhinji.
Američki brandovi svakako koriste ovaj trend. Novopridošli sustavi – Which Wich Superior Sandwiches, Wingstop te kanadski Tom Hortons, već rade na otvorenju prvih lokala i ne kriju da polažu velike nade u potencijal britanskog tržišta. Wingstop, lanac poznat po specijalitetima od piletine, jedan je od najbržerastućih te najuspšenijih američkih franšiznih sustava (prema listi magazina Entrepreneur), i računa upravo na to što nudi jedan od omiljenih obroka za potrošače u Britaniji. Čak i Tim Hortons, lanac poznat po kavi i krafnama, koristi činjenicu da mladi Britanci danas više piju kavu nego čaj.
Iako imaju dobru polazišnu osnovu, brandovi koji dolaze sa sjevernoameričkog kontinenta ipak moraju donijeti nešto novo, svježe – ako žele privući te zadržati mušterije. Hoće li to biti novi okus ili dizajn interijera, zavisit će od strategije sustava. Na ovom tržištu, ne treba zaboraviti, već posluju jaki konkurenti poput britanskog Costa Coffee ili američkog KFC-a, te novi brandovi svakako neće imati lak posao.
S druge strane, olakšica je to što fast-food koncepti već imaju dobru prođu na britanskom tržištu te što je franšizing sve prisutniji oblik poslovanja. Zanimljivo je, također, da Velika Britanija brandovima sa Zapada ne služi samo kao sigurna luka, već i kao dobra odskočna daska za druga tržišta u Europi.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?