Edukacija „na mreži“
Zatvaranje škola uzrokovano epidemijom koronavirusa u Poljskoj, prema trenutnoj odluci poljske Vlade, trajat će barem do Uskrsa, što je rezultiralo obustavom dodatnih aktivnosti za djecu i u drugim edukativnim ustanovama – školama jezika, sporta, informatike, mentalne aritmetike i slično. Unatoč prijetnji od gubitka prihoda i klijenata, vlasnici takvih koncepata morali su brzo osmisliti krizna rješenja. Uz redakcijske izmjene, prilagodbu i komentare, prenosimo tekst o jednom franšiznom edukativnom sustavu iz Poljske, koji je objavljen na našem poljskom portalu Franchising.pl.
– Odmah smo odlučili uspostaviti platformu za virtualna online predavanja, odnosno, časove držimo „na mreži“ – kaže na početku razgovora Tonia Bochińska, suvlasnica i direktorka koncepta Early Stage, jednog od najuspešnijih lanaca škola engleskog jezika u Poljskoj.
Online platforma
Tijekom prva dva tjedna obustave nastave u edukativnim ustanovama, Early Stage pripremio je prve video i interaktivne materijale za online nastavu te se oprijedelio za online platformu, putem koje će sve biti organizirano.
– Sve smo pripremili u samo četiri dana. Od tog trenutka, kontinuirano pripremamo nove materijale, prenosimo ih na online platformu te klijentima šaljemo pristupne kodove kako bi svakodnevno mogli koristiti naše obrazovne materijale – objašnjava Bochińska.
Za to vrijeme, nastavnici i predavači koji rade u svim Early Stage ustanovama pripremaju se i za online predavanja, koja će ići uživo. Nastava će se održavati dva puta tjedno za svaku grupu polaznika, kako je to bilo i prije izvanredne situacije. Razlika je u tome što će učenici i predavači, umjesto u učionici, sada međusobno komunicirati putem posebne video-konferencijske platforme, koju je također odabrao i kupio sam Early Stage.
– Tijekom prva dva tjedna izvanrednih mjera, predavači su imali vremena upoznati se s platformom koju će koristiti, razviti metode kojima će najbolje organizirati predavanja na mreži, provesti probne lekcije. Kako se posao ipak odvija, naša je odluka da oni za sve to vrijeme i za sav taj angažman budu plaćeni kao i prije – dakle, kako je to bilo i u normalnim uvjetima poslovanja – naglašava Bochińska.
– Naš marketinški tim naporno radi na promidžbi novih aktivnosti. Nikada nismo imali toliko povoljnih mišljenja na društvenim mrežama – zahvaljujući dostupnim video-materijalima, roditelji sada vide kako naša nastava izgleda „iznutra" i to ih čini zadovoljnima, bez obzira na trenutačne okolnosti – dodaje Bochińska.
Direktorka koncepta Early Stage naglašava da su sva ova „krizna rješenja" dostupna cijeloj mreži – za sve njihove primatelje franšize. – To pokazuje da je zajednica, a posebno u teškim situacijama, jača od jedinke – kaže Tonia Bochińska. – Naravno, svi su poduzetnici zabrinuti za budućnost. Međutim, nastojimo se snaći u novim okolnostima, imajući u vidu, prije svega, to da puno ljudi vodi svoj posao pod našim brandom – naglašava ona.
Franšizna mreža
U Poljskoj više od 33.000 đaka pohađa školu jezika u nekoj od oko 450 poslovnica Early Stagea, od kojih su gotovo sve – franšizne. Većina primatelja franize ovog sustava su učitelji i nastavnici, s prethodnim iskustvom u radu s djecom.
– Primatelji naše franšize dobivaju obuku u svim segmentima – metodologiji nastave, marketingu, administraciji i ljudskim resursima. Oni, također, imaju našu stalnu podršku – kako u dijelu koji se tiče metodologije i programa, tako i oko administrativnih poslova, ali i u dijelu koji se tiče marketinga, prodaje i IT organizacije. Svi oni dobivaju kurikulum za djecu uzrasta od tri do 18 godina te originalne nastavne materijale – objašnjava Izabela Mieszała iz Early Stagea. – Know-how za upravljanje sopstvenom školom jezika dostupan je na internoj online platformi – dodaje ona.
Early Stage, kao davatelj franšize, osmislio je franšizni sustav koji primateljima omogućuje da poslovanje započnu s relativno niskim investicijama – one se kreću od oko 4.000 do 5.000 zlota (nešto više od 1.000 eura), i uglavnom se koriste za lokalne promidžbene kampanje. Online marketing organizira Early Stage kao davatelj franšize. Ulaganja su takva jer sustav ne zahtijeva otvaranje i vođenje samostalnih poslovnica (škola) – nastava se, zapravo, može odvijati u učionicama koje se iznajmljuju u klasičnim državnim školama, u terminima kada je to moguće.
Na početku suradnje, primatelj franšize mora uplatiti i depozit u iznosu od 2.000 zlota (nešto manje od 500 eura), koji mu se vraća kada prva grupa polaznika upiše i započne tečaj jezika. Mjesečna franšizna naknada iznosi od 7% do 12% prihoda, a visina naknade opada s povećanjem broja upisanih učenika, polaznika škole.
Tekst napisala: Monika Wojniak-Żyłowska
Link na originalni tekst: Early Stage
Priredio: Igor Bogojević

pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.