Kad kava postane više od užitka

Kako do vlastite kafeterije? / Rumunjski franšizni sustav Meron u potrazi je za primateljima franšize koji bi otvorili i vodili kafeteriju pod ovim brandom u Hrvatskoj, ali i Sloveniji
Srijeda
02.06.2021
Poduzetni ljubitelji kave koji imaju želju i ambiciju voditi premium kafeteriju od sada mogu razmisliti i o franšizi koncepta Meron. Koje sve uvjete trebaju ispuniti budući primatelji ove franšize?
 

Brand Meron osnovao je tim investitora iz rumunjskog grada Cluja prije šest godina, kada je i otvorena prva kafeterija pod ovim imenom. Osim što su željeli ugoditi ljubiteljima specialty kave, osnivači su od početka imali ambiciju proširiti koncept i na druga tržišta svijeta. Trenutačno, u Rumunjskoj posluje 19 kafeterija – od toga, devet je u rukama primatelja franšize. Prema najavama iz sjedišta tvrtke, sada je vrijeme za širenje franšizne mreže i izvan granica domaćeg tržišta. Primatelje franšize Meron traži i u Hrvatskoj, kao i Sloveniji.

Poduzetnici koji svoju budućnost vide u sektoru ugostiteljstva, a posebno u ponudi vrhunske, svježe pržene kave, trebali bi, prije svega, imati vrlo pozitivan stav prema ovom globalno popularnom piću. Na taj bi se način, ističu u tvrtki, lako uklopili u tim ljubitelja kave koji razvijaju Meron. – Naša je misija promoviranje industrije specialty kave – kave najviše razine kvaliteta, i to u svim segmentima njenog stvaranja. Pržimo kavu. Pijemo kavu. Učimo o kavi. Dijelimo kavu. Našu strast prema specialty kavi dijele i farmeri koji pomno prate i kontroliraju sve faze uzgoja, berbe i prerade zrna kave – kaže Crina Ciocian, franšizna menadžerica tvrtke.

Ljubav i poduzetništvo

Za pokretanje posla i otvaranje Meron kafeterije, primatelji bi franšize trebali biti spremni uložiti između 100 i 120 tisuća eura. Pristupanjem franšiznoj mreži, primatelji će, pak, dobiti potporu po svim pitanjima poslovanja, a podrška neće biti ograničena samo na početak suradnje.

Primatelj može računati na pomoći u odabiru odgovarajuće lokacije za kafeteriju, dizajnu i uređenju lokala, obuci menadžera i cjelokupnog tima zaposlenika. Svakako, zagarantiran je i prijenos cjelokupnog know-how-a, a primatelj će dobiti i Operativni priručnik, kao skup smjernica i uputa za sve procese u svakodnevnom poslovanju.

Kad razmišljaju o profilu idealnog franšiznog partnera, u Meronu vjeruju da nije dovoljno samo voljeti kavu. Primatelji bi franšize trebali imati izražene liderske vještine te sposobnost motiviranja i upravljanja timom zaposlenika. Što, svakako, zahtijeva i određene komunikacijske vještine. Kao i u svakom franšiznom sustavu, od primatelja se franšize očekuje da je voljan slijediti smjernice, postupke i procedure koje je odredio davatelj franšize.


Za ljubitelje vrhunske kave / Misija Merona je promoviranje industrije specialty kave – kave najviše razine kvaliteta, i to u svim segmentima njenog stvaranja