Mađarski kolač u Hrvatskoj

Prema legendi, neobična mađarska slastica Kolutti potječe zapravo iz Transilvanije, još dok je ta oblast bila dio Mađarske. Pošto je već osvojila svijet, došao je red i na tržište Hrvatske i regije. Naime, tvrtka Eko okusi, nakon osmišljavanja procesa pravljenja ovog kolača, ispitivanja tržišta i razvijanja cjelokupnog modela poslovanja, tržištu je ponudila zanimljivu franšizu za koju nisu potrebna prevelika ulaganja.
Miroslav Medurić, jedan od suvlasnika u tvrtki, kaže da je posao proizvodnje i prodaje ovih slastica pogodan za širenje kroz franšizu. Međutim, Kolutti se obično prave na licu mjesta, pa je za širenje franšize prvo bilo potrebno osmisliti način na koji bi se kolači proizvodili i distribuirali u većim količinama. Novi sustav poslovanja je zahtijevao da tijesto bude zamrznuto i da se u takvom stanju dostavlja primateljima franšize.
Sljedeći korak je bio da se tržištu i potencijalnim primateljima franšize predstavi proizvod, pa su nastupili na nekoliko sajmova od kojih su neki trajali i više mjeseci: Rujanfest, Bundekfest i Advent.
- Ideja je od starta bila da posao razvijamo kroz franšizu. Do sada smo imali tridesetak upita, i najvjerojatnije će prve franšize biti otvorene na Jadranu, ali se ne želimo zaletati. Trenutno, imamo svoj showroom u okviru jednog lokala u centru Zagreba gdje zainteresirani mogu probati ove kolače. Namjeravamo otvoriti i vlastiti prodajni prostor, ali tražimo povoljnu lokaciju - kaže Medurić.
Praksa pokazuje da je Kolutti slastice moguće uspješno prodavati i u drvenoj kućici od samo par kvadrata, tako da primatelji imaju izbor - mogu instalirati malenu drvenu kuću, samo za prodaju kolača, ali mogu otvoriti i ugostiteljski objekt u kojem će imati prostora i za prodaju i za konzumaciju (Kolutti Cafe). Posao se može započeti sa dva zaposlenika.
Primatelji franšize ne moraju imati iskustva jer prolaze kroz detaljnu obuku.
Eko okusi za sada sami proizvode ovu slasticu, a primateljima bi dostavljali i ostale sastojke, po povoljnijim cijenama od onih na tržištu. Kolutti se proizvode u više okusa: slatkih (čokolada, kokos, lješnjak) i slanih (sa sirom, maslinama, pizza, čvarcima). Ovaj slatkiš često uspoređuju s lisnatim tijestom ili palačinkama, ali, kako kažu u Eko okusima, nije sličan nijednom od ovih proizvoda. Kada se spremi, tijesto je izvana hrskavo, a iznutra meko.
Medurić kaže da su zainteresirani franšizu proširiti i izvan granica Hrvatske, ali prije svega pronalaženjem primatelja master franšize. - Imamo upite iz Engleske, Francuske. Razmišljamo o najboljem biznis modelu, jer bi na tako udaljene destinacije transport bio besmislen zbog velikih troškova. Zbog toga je jedna od opcija da damo licencu za proizvodnju kolača, ali smo svjesni da je kontrola u tom slučaju vrlo teška - kaže Medurić. P>
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?