Fina poslastica

Nakon što su postigli uspjeh s markom Surf'n'Fries, Denis Polić i Andrija Čolak su osmislili još jedan interesantan brand koji polako osvaja tržište - Chill-frozen yogurt. U osmišljavanju čitavog koncepta pomogao im je Marko Grgurić, specijalist za frozen yogurt, proizvod koji je trenutno "hit" u svijetu sladoleda.
Prvi objekt pod brandom Chill frozen yogurt otvoren je pred ljeto 2011. u Rijeci. Već u srpnju iste godine otvorena je prva franšiza u Splitu. Uspjeh je bio gotovo vrtoglav. Krajem 2011. potpisana je i master franšiza za tržište Slovenije.
U Hvatskoj trenutno postoje dva franšizna objekta, a u pripremi je otvaranje još tri. Andrija Čolak iz tvrtke Chill-forzen yogurt kaže da trenutno najviše upita imaju iz Srbije i Bosne i Hercegovine. - Nadamo se da ćemo se franšizno proširiti u "sezonskim" i turističkim gradovima, te možda otvorimo i prvu franšizu u BiH - kaže Čolak.
Ukupna investicija u ovu franšizu iznosi od 25.000 do 35.000 eura. Najviše, zapravo, koštaju strojevi, oko 13.000 eura. U uređenje prostora treba investirati oko 10.000 eura. Ostalo odlazi na franšizne naknade. Inicijalna franšiza za područje Hrvatske je 5.000 eura, a redovna naknada (royality fee) iznosi pet posto od godišnjeg prometa, ili se dogovara fiksna naknada. Ukoliko se osigura kreditno financiranje strojeva, onda početna ulaganja mogu biti i značajno niža.
- Nakon što primatelj franšize pronađe dobru lokaciju, potpisujemo ugovor. Zatim se izrađuje idejno rješenje po kojem primatelj franšize uređuje prostor. Nakon toga se naručuje oprema. Mi povezujemo primatelje s distributerima. Pred samo otvaranje objekta educiramo zaposlenike i primatelja oko vođenja posla - objašnjava Čolak.
Ugovor se potpisuje na pet godina. Za otvaranje jednog objekta u prosjeku je potrebno oko dva mjeseca. Logistiku, te sirovine, osigurava tvrtka Konding u suradnji s talijanskim proizvođačem Pregel.
Frozen yogurt je, kako samo ime kaže, proizvod napravljen na bazi jogurta. Ne sadrži šećere i masnoće poput klasičnog sladoleda. Iako se sastavom razlikuje od klasičnog sladoleda, po ukusu ne odstupa od njih.
Čolak kaže da tržište trenutno nije povoljno za širenje franšiza zbog nedostatka kapitala na tržištu. - Ekonomska kriza je definitivno učinila svoje, zainteresirani franšizoprimci jako teško ili uopće ne mogu doći do financiranja uz pomoć banaka, što vrlo ograničava mogućnost širenja poslovanja - ističe Čolak.
Osnovni razlog zbog kojeg bi netko trebao uzeti ovu franšizu, prema njegovim riječima, jest veliko iskustvo koje vlasnici imaju u poslovanju na domaćem i stranom tržištu. - Naš pristup podrazumijeva stvaranje branda po zapadnim standardima, ali koji je prilagođen ovdašnjem tržištu. Chill frozen yogurt je jako zanimljiv kao brand, jer pokreće revoluciju u svijetu sladoleda u kojem se već dugo nije ništa bitnije dogodilo. Osim što je i vizualno jako lijepo osmišljen, brand Chill uključuje i element zdrave prehrane s jako malo kalorija, što je na tržištu tzv. restorana s brzom uslugom prava rijetkost - objašnjava Čolak.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?