Um caruje

Malo se tko može pohvaliti da bez muke i bez papira, olovke, digitrona ili računala može sabrati, oduzeti, podjeliti i pomnožiti niz od nekoliko višecifrenih brojeva. Ovu vještinu, međutim, s puno uspjeha mogu razviti djeca koja pohađaju program mentalne aritmetike SuanPan. Naime, krajem veljače, u Srbiji u Nišu je otvoren prvi razvojno-obrazovni centar PRO-MENS koji kroz ovaj jedinstveni program potiče djecu brzo i lako usvojiti osnove decimalnog sustava, ali i razvijati pažnju, moć slušanja, povezivanja i razumijevanja.
Kako je sve počelo?
Milica Vukotić - Yildirim je rođena u Nišu, ali je, stjecajem životnih i profesionalnih okolnosti, nekoliko godina kao psihologica surađivala na različitim projektima s dva obrazovno-razvojna centra iz Turske - centrom Kirmizi Kalem i centrom za primijenjenu psihologiju Kngurudva. Tako se i upoznala sa programom mentalne aritmetike SuanPan koji su razvijali stručnjaci ova dva centra. Zapazila je da, pored broja novih centara i polaznika, raste i broj privatnih škola koje su odlučile program uvesti u ponudu svog obaveznog obrazovanja. Kako sama kaže, o uspješnosti sustava možda najbolje govori i podatak da je od 2008. pokrenuto više od 80 SuanPan centara za mentalnu aritmetiku - samo u Istanbulu.
Ideja da se ovakav centar otvori u Srbiji bila je prirodan nastavak dobre suradnje koju je u posljednje tri godine Vukotić-Yildirim održavala s centrima iz Turske. Ugovorom o partnerskoj suradnji u Srbiji je osnovana tvrtka PRO-MENS, a pokretanje i vođenje tvrtke povjereno je upravo Milici Vukotić-Yildirim. Centar je počeo s radom krajem veljače 2013. godine, prvi polaznici su na tečaj mentalne aritmetike krenuli već početkom ožujka.
Vukotić-Yildirim objašnjava da program mentalne aritmetike SuanPan, za razliku od drugih tehnika, razvija mentalni potencijal kod djece uzrasta 5-14 godina tako što maksimalno poboljšava njihovu pažnju, memoriju i koncentraciju, a rezultati koji se postignu u ovom uzrastu - ostaju za cijeli život. SuanPan, kako objašnjava, uči djecu da prilikom računanja koriste obje ruke, čime potiče istovremenu uporabu lijeve i desne hemisfere, a time i uravnoteženiji razvoj mozga i misaonog procesa.
- Program se pod različitim imenima primjenjuje u školstvu diljem svijeta, a u mnogim zemljama je i dio obveznog obrazovanja. Međutim, ono što najviše fascinira jeste to što je nakon vrlo kratkog vremena moguće uočiti pozitivne rezultate - kada su u pitanju pažnja, memorija i koncentracija kod djece. Rezultati ne izostaju i lako su mjerljivi. Budući da sama tehnika isključuje mogućnost pogreške, samopouzdanje kod djece postupno dostiže svoj maksimum, a faktor stresa opada do minimuma - kaže Vukotić-Yildirim.
Um caruje i kroz franšizu
Obrazovni centar Kirmizi Kalem i centar za primijenjenu psihologiju Kknugu iz Turske su nositelji patentiranog obrazovno-razvojnog programa SuanPan, a tvrtka PRO-MENS, kao partner spomenutih centara iz Istanbula, ima pravo program distribuirati na teritoriji Srbije. Jedan vid tog širenja podrazumijeva i prodaju franšize. - Cilj nam je najprije u Nišu, a zatim i u cijeloj Srbiji, ponuditi usluge obrazovanja koje ide u korak sa svjetskim trendovima. Planiramo otvoriti centre u Beogradu i Novom Sadu, koji bi bili ogranci centra PRO-MENS, ali je u planu i prodaja franšize na teritoriju cijele Srbije - kaže Vukotić-Yildirim.

Potencijalni primatelj franšize bi obavezno trebao obavljati djelatnost iz oblasti obrazovanja - u idealnom slučaju je to profesor razredne ili predmetne nastave. Vukotić-Yildirim naglašava da predavači mentalne aritmetike obavezno trebaju biti nastavni kadar - profesori, nastavnici s visokom stručnom spremom i sa najmanje tri godine radnog iskustva u neposrednom radu s djecom. Obuka kadra za rad u franšiznim centrima organizira se u centru u Nišu.
Za pokretanje franšiznog centra SuanPan, primatelj franšize treba imati i registriranu djelatnost i odgovarajući prostor za održavanje nastave. Kako kaže Vukotić-Yildirim, iznos koji se izdvaja za samu franšizu sastoji se iz fiksnog i postotnog dijela. Fiksni dio cijene iznosi 8.000 eura, i u taj iznos je uključena obuka za jednog predavača mentalne aritmetike SuanPan. Obuka za svakog sljedećeg predavača, s popustom za prvih pet franšiza, iznosi 800 eura.
Postotni dio podrazumijeva da se izdvaja 15 posto od definirane cijene obuke po polazniku. Cijena obuke uključuje nastavne materijale za polaznike (knjige, računaljke, flash-kartice), a minimalna cijena obuke je definirana ugovorom. Franšizni ugovor se sklapa na tri godine, a primatelji franšize mogu očekivati punu podršku u oblasti nastave i administracije, daljnjeg usavršavanja kadra, kao i savjete u vezi s vođenjem samog franšiznog centra.
Za ovih šest mjeseci poslovanja, SuanPan je izišao na vrlo dobar glas. - Od samog otvorenja do danas, tečaj mentalne aritmetike je upisalo više od 70 đaka, bez posebnog vida reklame - samo na temelju preporuke roditelja čija su djeca bila među prvim polaznicima programa. Što se same djece tiče, najljepše je što ona nakon izvjesnog vremena sama zapaze da su bolja i brža u mnogim stvarima, što je, pored druženja s vršnjacima u skupini, njihova najjača motivacija - kaže Vukotić-Yildirim.
pročitajte članke

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.