Mnogo više od igre i zabave

Sergio Calderon
Prije no što je ušao u franšizning, Sergio Calderon je radio kao konzultant za međunarodno poslovanje na Balkanu. Naime, dok je razvijao jedan od svojih projekata i tražio klijente iz Španjolske koje bi doveo na ovo područje, naišao je na franšizu JumpingClay koja ga je oduševila. - Najviše me je oduševio sam proizvod - glina, ali i edukativni sustav koji su razvili. Kontaktirao sam centralu i nakon što sam dobio sve detalje o njihovom proizvodu i sustavu, počeo sam istraživati ima li potencijala i kakava je konkurentnost na ovim prostorima. Rezultati istraživanja su pokazali da je JumpingClay jedinstven, ne samo zbog proizvoda - bez sumnje najbolje, polimer gline na svijetu - već i zbog pristupa obrazovanju. Kvaliteta i poslovni model su jedinstveni - objašnjava Calderon.
Sergio Kalderon je tako postao, kako njegov ugovor definira, primatelj "super master franšize" za regiju Balkana. Njegov cilj je franšiznu mrežu, koja trenutno posluje samo u Srbiji i Crnoj Gori, razviti u cijeloj regiji, prije svega dajući master franšize za svaku zemlju pojedinačno, nakon čega bi bilo omogućeno širenje mreže kroz single unit franšizu. - Franšizni uvjeti ovise o veličini tržišta i ekonomskog razvoja zemlje - ističe on.
Koncept JumpingClay potječe iz Južne Koreje, a podrazumijeva da se unutar jednog prodajnog mjesta može kupiti glina, ali i pohađati tečaj modeliranja i pravljenja figurica, koji su prije svega namijenjeni djeci, ali i tinejdžerima i odraslima. Takva mjesta u JumpingClayu nazivaju "trgovine-akademije". JumpingClay glina ne ostavlja mrlje, suši se na zraku, i prošla je rigorozne testove u kojima je tretirana kao hrana, upravo zbog toga što je namijenjena djeci.
Za pokretanje posla neophodno je osigurati prostor od tridesetak četvornih metara koji bi, kako preporučuju davatelji, bio u blizini škole, vrtića, bolnica... - Primatelji franšize prolaze kroz obuku, a dobivaju ekskluzivnost u svojoj oblasti. Mi kao davatelji razvijamo marketing i nove proizvode, te edukativne programe, priručnike i slično. Naša franšiza je jedna od najjeftinijih u svijetu, a cijena ovisi o broju stanovnika koji određena oblast pokriva i razvoja zemlje - objašnjava Calderon.
Trenutno, u Beogradu posluju četiri trgovine. Za tržište Crne Gore je data master franšiza i prva trgovina je otvorena u Podgorici. - Planiramo se proširiti na ostatak Srbije, a prioritet nam je naći primatelje u Novom Sadu i Nišu. Također, želimo naći i primatelje master franšize u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini. Za tržište Bugarske ćemo potpisati ugovor o master franšizi do kraja ovog mjeseca - kaže Calderon.

Sergio Calderon kaže da bez obzira što je JumpingClay izvorno iz Južne Koreje, plan je da se u skorijoj budućnosti otvori tvornica za proizvodnju u Europi. - To će omogućiti da se proizvodi dostavljaju brže i pod povoljnijim uvjetima, što će biti prednost ne samo za primatelje franšize, već i njihove mušterije. Također, želio bih približiti JumpingClay edukativnom sustavu svake države kao što se to događa u drugim zemljama poput Koreje, Španjolske, Portugala, Velike Britanije. U tim zemljama postoji suradnja škola i našeg sustava, a u cilju učenja kroz igru - objašnjava Calderon.
On kaže da, i pored teške gospodarstvene situacije u Srbiji, raste broj trgovina koje otvaraju, a tako i broj klijenata. - Roditeljima se dopada ovaj sustav, čak možda i više nego djeci, tako da su oni naši najbolji marketing partneri jer nas preporučuju drugim roditeljima - kaže Calderon.
JumpingClay franšiza posluje od 2001. godine i prisutna je u 34 zemlje diljem svijeta s više od 500 centara i 5.000 instruktora.
pročitajte članke

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sunčica Kos diplomirala je pravo, ali su je životne okolnosti odvele u poduzetništvo. Prije dvije godine uzela je franšizu "Kuće zelenog čaja" i otvorila trgovinu čajeva u Osijeku.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.