U srcu Šumadije Srce
Mada na pomen Kragujevca svi prvo pomisle na „Zastavu“ i čuvenu kišu koja kruži oko grada, u srcu Šumadije već više od dve decenije postoji još jedan statusni simbol - Kuća slatkiša Srce. Nema tog u Kragujevcu koji bar jednom nije svratio da se zasladi njihovim tortama i kolačima. Pored tri „kuće slatkiša“ u vlasništvu same tvrtke Srce doo, koje se nalaze u Kragujevcu, u Srbiji posluje pet franšiznig slastičarnica.
Vladislav Avramović, vlasnik tvrtke Srce, kaže da je već neko vrijeme u ozbiljnim pregovorima sa jednom tvrtkom kojoj bi dao master franšizu za tržište Ujedinjenih Arapskih Emirata. – U tjeku su pregovori. Tvrtka koja bi kupila master franšizu je zainteresirana da otvori desetak slastičarnica u gotovo svim zemljama Emirata – kaže Avramović.
On dodaje da su franšizni koncept ustrojili po pravilima koja važe na zapadnim tržištima gde je franšizno poslovanje duže poznato. U Srbiji, pak, ljudi kao da ne shvaćaju u potpunosti koncept franšize, ističe Avramović. – Ovdije postoji franšiza na srbijanski način. Ljudi hoće da im date sve, kupite sve, opremite, a da oni rade kako hoće. Šalu na stranu, često primaoci ne shvaćaju da moraju striktno poštovati uvjete ugovora – kaže Avramović.
Srce nudi dvije mogućnosti. Primaoci franšiza mogu kupiti brend i recepturu, pa sami proizvoditi kolače, torte i sladolede. S druge strane, ukoliko ne žele da se bave proizvodnjom, robu mogu nabavljati iz Kragujevca.
Ulazna naknada iznosi oko 20.000 dolara za tržište Srbije. Ugovor traje pet godina. Pored toga, primaoci su dužni plaćati i određeni postotak od bruto prometa umanjenog za porez.
Naknade za tržišta u inozemstvu ovise od zemlje do zemlje i predmet su pregovora.
Obaveza primaoca franšize je da opremu za izlaganje, čuvanje i prodaju kolača naruči od njih. Naime, Srce je distributer talijanskih kompanija ISA i ORION čija se oprema koristi u lokalima ove Kuće slatkiša. – To su veoma ozbiljne tvrtke. Vi im date skicu lokala i oni po tome rade kompletno opremanje – kaže Avramović.
Srce je radilo i u srcu Beograda, na Obilićevom vencu, ali je taj lokal zatvoren. Avramović kaže da sa osam stolova, koliko je bilo moguće smjestiti u dati prostor, nisu mogli poslovati na zadovoljavajući način. Sada su u potrazi za lokalom od 200 do 300 kvadrata koji bi uredili u starom bečkom stilu. Ne bi im smetalo da se i u Beogradu prošire franšizno. – Beograd je veliko tržište i sigurno ima prostora za nekoliko slastičarnica Srce – kaže Avramović.
Pored klasičnih slastičarnica, u ponudi su i takozvane Mini poslastičarnice Srce, idealne za tržne centre, šoping molove i male ugostiteljske objekte. Na svega osam kvadratnih metara može se smjestiti mala moderna slastičarnica.
U Srbiji trenutno posluje pet franšiznih slastičarnica Srce. Nalaze se u Jagodini, Valjevu, Vršcu, Leskovcu i Kraljevu.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?