Na čaj u Novi Sad
Zdravko Patačko bio je stalni kupac u zagrebačkoj "Kući zelenog čaja" mnogo prije no što je pomislio da će i sam početi prodavati čajeve. U to vrijeme živio je i studirao u glavnom gradu Hrvatske, a "Kuća zelenog čaja" bila je nezaobilazna destinacija, budući da je ljubitelj ovog toplog napitka. – Gdje god bih putovao, Njemačku, Sloveniju i druge zemlje, tražio sam i kupovao kvalitetne čajeve poput ovih što se prodaju u "Kući zelenog čaja". Postao sam pravi zaljubljenik u čajeve, a tom ljubavlju "zarazio" sam i svoju suprugu – priča Patačko.
Hrvatski franšizni lanac „Kuća zelenog čaja“ stigao je i u Srbiju. Prva je franšiza otvorena u Novom Sadu.
– Kada sam došao u Novi Sad, nisam mogao pronaći tako kvalitetne čajeve, iako se u mnogim trgovinama zdrave hrane prodaju čajevi u rinfuzi. Često sam i sam razmišljao otvoriti trgovinu. Onda sam na portalu Franchising.rs video da "Kuća zelenog čaja" daje franšize i odlučio sam te izvrsne čajeve "dovesti" u Srbiju – objašnjava Patačko kako je prvi put u životu postao poduzetnik te dodaje: – Supruga i ja imamo svoje stalne poslove . Ovo je naš prvi privatni posao koji je, za sada, neka vrsta dodatnog posla.
Tako je, prije nešto više od dva mjeseca, otvorena prva franšiza "Kuće zelenog čaja" u Srbiji. Riječ je, zapravo, o štandu, ili kako Patačko voli reći – "kućici" zelenog čaja. Proizvode nabavljaju isključivo od davatelja franšize koji ih, s obzirom na to da su na početku poslovanja, savjetuju i po pitanju asortimana. A savjeti u tom pogledu sigurno su dragocjeni pošto se na njihovim policama nalazi više od 100 vrsta čajeva iz Kine, Japana, Afrike, Indije, Južne Amerike.
– Za ova dva mjeseca, koliko radimo, shvatio sam da postoji interes ljudi za kvalitetne čajeve u rinfuzi. Točno je da se u našoj zemlji pije mnogo kave, no, sve je više onih koji radije biraju čajeve. Ljudi se informiraju, znaju sve više o dobrobiti čajeva, okreću se zdravom načinu života i zanimljivo je da su, pored muškaraca i žena, srednje dobi i starijih, naši potrošači i mladi, što me je osobito obradovalo – kaže Patačko.
On vjeruje da će se takav trend nastaviti i da će se potrošnja čaja u Srbiji povećavati, prije svega, zbog sve veće brige o načinu života i informiranosti o pozitivnim efektima ovog napitka.
Patačko kaže da su potpisali ugovor samo za pojedinačnu franšizu, ali da s davateljima postoji načelni dogovor oko razvoja poslovanja u Srbiji, što bi trebala raditi njegova tvrtka. – Za početak dogovorili smo se da ćemo mi biti distributeri robe ukoliko netko bude zainteresiran za kupnju. Mislim da ćemo početi sa veleprodajom jer su nas već zvale prodavaonice zdrave hrane i restorani koji su zainteresirani od nas kupovati čajeve. Pored toga, i sami želimo otvoriti još neko prodajno mjesto, a sigurno postoji prostor i za razvoj franšizne mreže – kaže on.
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.