Slatki biznis

Dairy Queen je obiteljski restoran brze usluge u američkom stilu, koji se od ostalih restorana ove vrste najviše izdvaja po ponudi poslastica. Dairy Queen je, zapravo, restoran i slastičarnica pod jednim krovom. Pored uobičajenog "slanog menija", koji uključuje burgere, hot-dogove, sendviče i salate, ovaj je brand proslavila linija tzv. soft serve proizvoda – točeni sladoled, milkshake, sladoledi u kornetu, ledene kave.
Za 70 godina postojanja, otvorili su više od 6.800 restorana diljem svijeta, a licencu za otvorenje restorana u zemljama ove regije sada nude jakim lokalnim tvrtkama te poduzetnicima koji bi bili zaduženi za razvoj mreže. Kandidati bi već trebali imati iskustva u sektorima povezanim s hranom i pićem (ugostiteljstvo, maloprodaja, distribucija), dok u obzir dolaze i tvrtke iz drugih, srodnih područja – trgovački lanci, ljekarne, kina, zabavni parkovi, igraonice, benzinske crpke...
Partneri bi bili nositelji tzv. Area Development licence, suradnja bi trajala 15 godina, s mogućnošću produljenja na još 10 godina. Nakon potpisivanja ugovora, nositelj bi licence plaćao dvije ulazne naknade – najprije, area fee, jednokratnu avansnu naknadu kojom dobiva prava za razvoj na određenom teritoriju, a zatim i unit opening fee, naknadu koja se plaća prije otvorenja svakog pojedinačnog restorana. Ovisno o formatu restorana – klasični, restoran u shopping molu te drive-in restoran – naknada za otvorenje jedinice iznosi od 15.000 do 35.000 dolara, dok bi ukupna razina investicija po jednom restoranu iznosila između 1,1 i 1,8 milijuna dolara.
Kako je nastao Dairy Queen?
Priča o Dairy Queenu počinje 4. kolovoza 1938. godine. Tog je dana Sherb Noble, vlasnik trgovine sladoleda u gradiću Kankakee u Illinoisu, pristao ponuditi "neimenovanu mliječnu poslasticu" koju su u obiteljskoj manufakturi spravljali otac i sin John i Alex McCullough. Za samo dva sata tog prvog dana probne prodaje, Noble je poslužio više od 1.600 porcija novog deserta. Brzo su shvatili da se u novom proizvodu krije pravo blago, te su 1940. Noble i McCullough otvorili prvi lokal pod imenom Dairy Queen.
Od tada su sastojci i formula za spravljanje Dairy Queen točenog sladoleda strogo čuvana tajna. Ta kremasta, hladna poslastica, kako je zabilježeno u istorijatu tvrtke, poslužila je kao inspiracija za čitavu paletu slatkih proizvoda po kojima je Dairy Queen i dan-danas poznat – sladoledi u čaši i kornetu, milkshake, ledene kave.
Dairy Queen ima restorane u 28 zemalja, od prošle godine i na tlu Europe (u Poljskoj). Vlasnik branda je Berkshire Hathaway, tvrtka u vlasništvu Warrena Buffetta.
pročitajte članke

Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?