Slatki biznis

Dairy Queen je obiteljski restoran brze usluge u američkom stilu, koji se od ostalih restorana ove vrste najviše izdvaja po ponudi poslastica. Dairy Queen je, zapravo, restoran i slastičarnica pod jednim krovom. Pored uobičajenog "slanog menija", koji uključuje burgere, hot-dogove, sendviče i salate, ovaj je brand proslavila linija tzv. soft serve proizvoda – točeni sladoled, milkshake, sladoledi u kornetu, ledene kave.
Za 70 godina postojanja, otvorili su više od 6.800 restorana diljem svijeta, a licencu za otvorenje restorana u zemljama ove regije sada nude jakim lokalnim tvrtkama te poduzetnicima koji bi bili zaduženi za razvoj mreže. Kandidati bi već trebali imati iskustva u sektorima povezanim s hranom i pićem (ugostiteljstvo, maloprodaja, distribucija), dok u obzir dolaze i tvrtke iz drugih, srodnih područja – trgovački lanci, ljekarne, kina, zabavni parkovi, igraonice, benzinske crpke...
Partneri bi bili nositelji tzv. Area Development licence, suradnja bi trajala 15 godina, s mogućnošću produljenja na još 10 godina. Nakon potpisivanja ugovora, nositelj bi licence plaćao dvije ulazne naknade – najprije, area fee, jednokratnu avansnu naknadu kojom dobiva prava za razvoj na određenom teritoriju, a zatim i unit opening fee, naknadu koja se plaća prije otvorenja svakog pojedinačnog restorana. Ovisno o formatu restorana – klasični, restoran u shopping molu te drive-in restoran – naknada za otvorenje jedinice iznosi od 15.000 do 35.000 dolara, dok bi ukupna razina investicija po jednom restoranu iznosila između 1,1 i 1,8 milijuna dolara.
Kako je nastao Dairy Queen?
Priča o Dairy Queenu počinje 4. kolovoza 1938. godine. Tog je dana Sherb Noble, vlasnik trgovine sladoleda u gradiću Kankakee u Illinoisu, pristao ponuditi "neimenovanu mliječnu poslasticu" koju su u obiteljskoj manufakturi spravljali otac i sin John i Alex McCullough. Za samo dva sata tog prvog dana probne prodaje, Noble je poslužio više od 1.600 porcija novog deserta. Brzo su shvatili da se u novom proizvodu krije pravo blago, te su 1940. Noble i McCullough otvorili prvi lokal pod imenom Dairy Queen.
Od tada su sastojci i formula za spravljanje Dairy Queen točenog sladoleda strogo čuvana tajna. Ta kremasta, hladna poslastica, kako je zabilježeno u istorijatu tvrtke, poslužila je kao inspiracija za čitavu paletu slatkih proizvoda po kojima je Dairy Queen i dan-danas poznat – sladoledi u čaši i kornetu, milkshake, ledene kave.
Dairy Queen ima restorane u 28 zemalja, od prošle godine i na tlu Europe (u Poljskoj). Vlasnik branda je Berkshire Hathaway, tvrtka u vlasništvu Warrena Buffetta.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?