Recept za obiteljski biznis

Tadija Ranković je poduzetnik duže od dvadeset godina, a prije petnaestak godina u Banatskom je Karlovcu otvorio pizzeriju "Pizza Company". Naime, osim što ima pizzeriju, ovaj šezdesetogodišnjak proizvodi i tijesto koje distribuira drugim pizzerijama.
– Pokušavao sam u početku pronaći nekoga tko bi pravio tijesto za moju pizzeriju. Međutim, kvaliteta nije bila zadovoljavajuća. Onda sam, igrom slučaja, od jedne Talijanke dobio recepturu koju koristimo i danas, a tajna je u dugom miješenju te premiješavanju tijesta. Danas sam ponosan kada mi dođe omladina iz Italije i kaže da tako dobru pizzu nigdje nisu jeli. Našim tijestom trenutačno opskrbljujemo nekoliko pizzerija u Srbiji. Pogodnost je što je tijesto smrznuto, a rok trajanja je godinu dana, pa se ne mora naručivati svakodnevno. Usto, jedna od najvažnijih sastojaka pizze jest sir, a mi dugi niz godina surađujemo s dobaljačem koji ima jedan od najkvalitetnijih sireva za pizzu na tržištu – kaže Ranković.
Osim što je, kako kaže, našao idealnu recepturu za tijesto, Ranković je sam osmislio i pećnicu. – Za dobru pizzu ključne su tri stvari: kvalitetno tijesto, dobra peć te da onaj tko pravi pizzu – zna da je napravi. Ništa od toga nije jednostavno. Zato sam osmislio i dizajnirao pizza-peć te tako uspio otkloniti neke nedostatke postojećih peći za pizzu. Osnovno je da ne troši mnogo struje te da brzo peče – objašnjava Ranković.
Pošto posjeduje sva tri "sastojka" neophodna za dobru pizzu – tijesto, peć i znanje – odlučio je svoj poslovni koncept ponuditi i drugima kroz partnerski sustav. – Ljudima koji su zainteresirani otvoriti pizzeriju nudimo besplatno peć na korištenje, a njihova bi obveza bila naručivati tijesto od nas. Zatim, organiziramo obuku u trajanju od sedam dana u Banatskom Karlovcu. Mi bismo im osigurali smještaj i hranu, ali pošto obuka ipak iziskuje određene troškove, ona se naplaćuje – kaže Ranković.
S druge strane, poduzetnici koji već imaju pizzerije dobivaju mogućnost od njega samo naručivati tijesto za pizzu.
Iako je pizza osnovni proizvod, u pizzeriji u Banatskom Karlovcu nudi se još tridesetak vrsta proizvoda –domaće kiflice, baklave, nekoliko vrsta kolača. – Imamo jedinstven program, proizvodi su rađeni po domaćoj recepturi i bez aditiva. Partneri bi mogli preuzeti cjelokupan ili dio asortimana, ovisno o procjeni što bi se na tom tržištu dobro prodavalo. Prenijeli bismo im naše recepture, ali bi ih se doista morali i pridržavati ukoliko žele dobiti istu kvalitetu proizvoda – napominje Ranković.
Što se tiče vrsta pizza koje bi se našle na meniju, Ranković kaže da to ovisi o samom tržištu. – Kod nas, u Banatskom Karlovcu, najviše se prodaje capricciosa. Partner bi, međutim, mogao ponuditi ono što bi najbolje išlo na tržištu, ovisno i o kupovnoj moći građana u tom mjestu. Tu ga apsolutno ne ograničavamo u kreativnosti – kaže on.
Njegova pizzerija ima 25m2 s tri sjedeća stola te je to preporuka i budućim partnerima. – Za opremanje lokala kakav je naš, nije potrebno više od tri do četiri tisuće eura, a ukoliko bi on bio skromnije opremljen, onda su i ulaganja manja – kaže Ranković i dodaje da je za početak potrebno dvoje zaposlenika.
Pizzeriju smatra dobrim obiteljskim biznisom koji se može pokrenuti s malom investicijom. Kao dokaz, navodi da radi 15 godina u mjestu od svega šest tisuća stanovnika, uz konkurenciju još jedne pizzerije, dvije pekare koje također nude svoje pizze te jednog lokala brze hrane. – Za ovako malo mjesto, konkurencija jeste jaka, ali mi nudimo vrhunsku kvalitetu i cjenovno povoljan proizvod – objašnjava Ranković.
pročitajte članke

Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?