Novo zdanje za novo poglavlje
McDonald's želi biti zaista moderan i progresivan brand. Ovo je, u najkraćem, okosnica strateškog plana tvrtke koju posljednjih nekoliko godina provodi CEO Steve Easterbrook. Novo je poglavlje poslovanja uključilo i određene promjene, a početak je obilježen otvorenjem novog sjedišta tvrtke u Chicagu u modernom zdanju u koje je uloženo 250 milijuna dolara.
Novo sjedište za 2.000 zaposlenika neće, međutim, biti samo administrativni centar, već mjesto gdje će se predstaviti "najbolje od McDonald'sa", ističu u tvrtki. Prizemlje zdanja je, tako, rezervirano za restoran gdje će se svaka tri mjeseca smjenjivati meniji i specijaliteti iz McDonald's restorana iz svih krajeva svijeta. Iako su zaštitni znaci branda dobro poznati Big Mac i pomfrit, manje je poznata činjenica da se u pojedinim zemljama, pored klasičnog menija, služe i obroci prilagođeni ukusima lokalnih potrošača.
– Sve što smo u posljednjih nekoliko godina napravili na modernizaciji branda, "izloženo je" u ovom restoranu – ističe Robert Gibbs, PR tvrtke. Tako će se u restoranu u Chicagu nuditi i gurmanski burger (Mighty Angus Burger) tipičan za Kanadu, začinjeni pileći sendvič (McSpicy Chicken Sandwich) iz Hong Konga, pikantna salata s mozzarelom i piletinom (Mozza Salad) iz Francuske ili pomfrit sa slaninom i topljenim sirom (Cheese and Bacon Loaded Fries) iz Australije. Pored specifičnog menija, restoran će biti opremljen i samoposlužnim kioscima za narudžbu, ali će biti uvedena i usluga konobara.
Drugi je kat namijenjen za "Hamburger University", interni centar za obuku menadžera, ali i primatelja McDonald's franšize. Na trećem se katu nalazi kuhinja u kojoj se ispituju novi okusi i osmišljavaju novi obroci. Uredi na višim katovima pretvoreni su u otvoren, "prijateljski" radni prostor, s kafićima, terasama, mjestima za relaksaciju i rekreaciju – koncept koji su posljednjih godina popularizirale velike IT tvrtke.
Svečano otvorenje, međutim, ne označava samo "ružičasto" razdoblje poslovanja. Kako ističu američki analitičari, ulaganje u novo zdanje, s jedne strane, samo je za trenutak skrenulo pozornost s "manje privlačnih" planova smanjenja troškova s druge. Tvrtka je, naime, najavila da do 2019. planira smanjiti troškove za 500 milijuna dolara, a nova strategija uključuje i restrukturiranje lokalnih podružnica te ureda koji su zaduženi za suradnju s primateljima McDonald's franšize. Ovo podrazumijeva i smanjenje broja zaposlenika, prije svega na pozicijama konzultanata na terenu koji su održavali komunikaciju između primatelja franšize i sjedišta tvrtke. Promjene će za sada zahvatiti samo tržište Sjedinjenih Država, ali se najavljuje i pojednostavljenje upravljanja franšiznom mrežom na globalnoj razini.
U američkim se medijima nedavno pojavila i vijesti o mogućoj ekspanziji McDonald'sa u Sjevernu Koreju. Ako se "gesta dobre volje" diktatorskog režima ostvari, za američki bi lanac to svakako bila još jedna povijesna prekretnica.
Osim novih tehnologija (samoposlužnih kioska i mobilne aplikacije za narudžbu i plaćanje), u korpus velikih promjena ulazi i to što se McDonald's posljednjih godina okreće "zelenijem" poslovanju. Mali, ali značajan pomak po tom pitanju predstavlja i najnovija odluka tvrtke da u Velikoj Britaniji iz uporabe izbaci plastične slamčice i zamijeni ih papirnim. Ova će promjena, za početak, obuhvatiti nešto više od 1.300 restorana u Velikoj Britaniji, a do kraja 2018. plastične će slamčice biti zamijenjene i u McDonald's restoranima u SAD-u, Francuskoj, Švedskoj, Norveškoj.

pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?