Kad biznis s konopljom procvjeta
U Italiji je Cbweed sinonim za lanac specijaliziranih dućana u kojima se prodaju različiti proizvodi na bazi konoplje (cannabis sativa) – kanabisa koji gotovo da i ne sadrži psihoaktivnu tvar THC. Tvrtka je osnovana krajem 2017. u Bologni i u samo dvije godine postala jedan od najvećih proizvođača industrijske konoplje u Italiji i Europi. Osim četiri farme, na kojima se godišnje proizvede i po dvije tone konoplje, Cbweed ima 50 monobrand dućana na domaćem tržištu u Italiji, dok se njihovi proizvodi distribuiraju i kroz više od 600 maloprodajnih objekata u Europi.
Najvrjedniji derivat cvjeta industrijske konoplje zapravo je CBD, kanabinoid koji nema psihoaktivni učinak te koji se zbog svojih ljekovitih svojstava koristi za proizvodnju širokog spektra proizvoda. Pored cvijeta konoplje, koji je glavni i najpoznatiji proizvod talijanske tvrtke, pod brandom Cbweed proizvode se i ulja, hrana i pića (umaci, keksi, muffini, paste, razne grickalice, kraft pivo, kava, čaj), ali i kozmetika i proizvodi za njegu kućnih ljubimaca – sve u svemu, više od 100 proizvoda. Cbweed stoga surađuje s više specijaliziranih tvornica i proizvođača, međutim, kako ističu u tvrtki, najvažnije je da su proizvodi izrađeni po originalnim receptima. – Posebno kozmetika. Po tom pitanju, gotovo da nemamo konkurenta. Riječ je, doista, o originalnim receptima, i to je jedan od razloga zašto smo se vrlo dobro pozicionirali na tržištu – ističu u tvrtki.
„Vlasnik“ ove poslovne ideje je mladi poduzetnik Riccardo Ferrini. Još prije nekoliko godina, kako nam priča, imao je želju pokrenuti posao s proizvodima od industrijske konoplje. –Jednom prilikom, u razgovoru s mojim poslovnim savjetnikom i vlasnikom jedne banke, započeo sam priču o novim projektima. Na pitanje što ću sljedeće započeti, šaljivo sam odgovorio da neću ući u novi posao dok kanabis ne postane legalan. Prije tri godine, nazvao me je moj savjetnik i rekao da je u Bologni naišao na dućan koji prodaje legalni kanabis, i odmah zakazao sastanak s vlasnikom banke. Već u prvih pet minuta razgovora predstavio sam im cijelu viziju razvoja ovog posla – i upravo je to danas Cbweed – kaže Riccardo Ferrini.
Okupio je tim kvalificiranih suradnika kako bi izgradili brand i sustav koji bi, kako kaže, mogao „pobijediti“ u žestokoj konkurenciji na domaćem tržištu – naime, u Italiji postoji više od 90 tvrtki koje prodaju proizvode od konoplje. – Međutim, kvaliteta kanabisa i originalni recepti naša su prednost. Inače, proizvodi s CBD-om također imaju ljekovite učinke, posebno ulja mogu pomoći kod raznih kroničnih bolova i upala – kaže Ferrini.
Kako bi što brže pokrili tržište, Cbweed je počeo razvijati prodajnu mrežu putem franšize – od 50 dućana u Italiji, čak 44 su franšizna. Osim toga, koncept su uspješno „prenijeli“ izvan granica domaćeg tržišta, tako da danas tri franšizna dućana imaju u Estoniji i jedan u Austriji. Međutim, njihovi se proizvodi prodaju na mnogim drugim tržištima u različitim maloprodajnim lancima, i to u Poljskoj, Grčkoj, Belgiji, Češkoj, Španjolskoj... Ove su se godine predstavili i na Sajmu franšiza u Varšavi s namjerom da mrežu franšiznih dućana razviju i na tržištu Poljske.
Nisu isključivi kada je riječ o načinu ulaska na inozmena tržišta. U Estoniji su, kaže Ferrini, našli vrlo ozbiljnog i pouzdanog partnera s kojim su potpisali ugovor o master franšizi, dok su u Poljskoj prvenstveno fokusirani na pojedinačne primatelje franšize. – Naši se proizvodi već prodaju u Poljskoj, tako da smo poznati u mnogim gradovima. Nije nemoguće, ali u tom je slučaju teže pronaći jednog primatelja franšize koji će preuzeti i kontrolirati sve kanale prodaje. Međutim, otvoreni smo za sve vrste suradnje – kaže Ferrini.
Investicija u otvaranje dućana procjenjuje se na 20.000 eura, a franšizna suradnja ne podrazumijeva nikakve mjesečne naknade. Spomenuti iznos uključuje kompletno opremanje dućana, kao i prvo punjenje dućana proizvodima.
Kako kažu u ovoj tvrtki, ljepota ovog posla je u tome što nije potrebno prethodno znanje već samo strast. – Bilo da se radi o mladom ili starijem čovjeku, početniku u poslu ili iskusnom poduzetniku, Cbweed će dati sve od sebe kako bi primatelj franšize poslovao najbolje što može – kaže Ferrini.
Svjesni su, međutim, i određenih ograničenja – za sada poslovanje mogu razvijati uglavnom u zemljama Europske unije, gdje postoji jasna i usklađena regulativa o uporabi konoplje. – Nisu sve zemlje spremne za ovu vrstu revolucije, ali vjerujemo da će se situacija za četiri do pet godina potpuno promijeniti – smatra Ferrini.

pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Popularno na forumu
Biznis iz druge ruke
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...
Studenac preuzima lanac Lonia
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...
Studenac preuzima lanac Lonia
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.
Biznis iz druge ruke
Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala