Slatki odgovor na krizu
Mjere socijalnog distanciranja i karantene, koje je većina europskih zemalja uvela u borbi protiv koronavirusa, iznenadile su mnoge ugostitelje. Restorani i kafići bili su zatvoreni preko noći, blagajne su iznenada ostale prazne. Neki ugostitelji, međutim, nisu sjedili skrštenih ruku – brzo su reagirali i uveli uslugu dostave te tako zadržili barem dio svojih prihoda. Između ostalog, na ovaj je način krizu prebrodio lanac slastičarnica La Donuteria, poznat po svojoj raznovrsnoj ponudi krafni – lanac koji se franšizno širi u zemljama Centralne i Istočne Europe.
– Kupci nas nisu napustili kad su slastičarnice bile zatvorene. Rado su nastavili naručivati naše krafne. Zahvaljujući tome, čak i za vrijeme izvanrednog stanja, prodaja je bila gotovo na razini kao prije pandemije – kaže Peter Straňák, vlasnik i davatelj franšize ovog koncepta iz Slovačke. Ističe da zbog toga nisu odustali ni od širenja franšizne mreže. La Donuteria, kaže Straňák, planira u roku od godinu dana otvoriti i do 50 novih jedinica, diljem Europe.
Kandidati zainteresirani za master franšizu ovoga branda već se javljaju – upiti stižu iz Njemačke, Nizozemske, Skandinavije, Rusije. Vlasnik branda kaže da su otvoreni za suradnju s poduzetnicima iz svih europskih zemalja, a zbog svog podrijetla, posebno se obraća Slovacima koji žive u Zapadnoj ili Sjevernoj Europi, koji bi željeli otvoriti franšizu slastičarne La Donuteria na tamošnjim tržištima.
– Bila bi to dobra poslovna prilika, jer tržišta još uvijek nisu zasićena ponudom kvalitetnih slastičarskih krafni – kaže Straňák.
Franšiznu mrežu La Donuteria trenutno razvija u Slovačkoj, Češkoj, Mađarskoj, Njemačkoj i Austriji, gdje ima više od 20 jedinica.
Potpora u ključnim trenucima
Kada je proglašena pandemija, vlasnik je branda razvio vlastiti online sustav porudžbine i dostave kako primatelji franšize ne bi morali plaćati visoke provizije tvrtkama za dostavu hrane. U isto vrijeme, centrala mreže smanjila je franšiznu naknadu za 50% kako ne bi dodatno opteretila primatelje franšize, koji su se, s izbijanjem epidemiološke krize, suočili s gotovo trenutnim padom prometa. Centrala je, pritom, ponudila i pomoć u vezi s analizom ugovora o najmu te posavjetovala primatelje kako pregovarati s vlasnicima nekretnina o privremenom smanjenju najamnine.
Pomoć se tu, međutim, ne okončava. – Skupa s našim primateljima franšize svakog tjedna besplatno dostavljamo krafne ljudima koji se s koronom bore na prvoj liniji fronta – liječnicima, medicinskim sestrama i drugom bolničkom osoblju – otkriva Straňák. Kupci također mogu sudjelovati u kampanji tako što će donirati novac, koji će se potom koristiti za pripremu krafni za zdravstvene radnike.
Izvući najbolje iz krize
Kako primećuje Peter Straňák, kriza, u određenoj mjeri, pogoduje franšiznom poslovanju. Realno je očekivati, kaže naš sugovornik, da će mnogi ljudi ostati bez posla i da će određen broj početi razmišljati o privatnom biznisu. Izvjesno je i da neće svi imati ideju za unosan posao, tako da će franšizing priskočiti u pomoć, napominje on. Osim toga, treba očekivati i da će se, nakon ukidanja karantene, pojaviti više slobodnih objekata i poslovnih prostora pogodnih za prodaju krafni, koje je bilo teško unajmiti prije pandemije.
– Prodajemo proizvod koji je jeftin i koji je povezan s užitkom i ljudi će uvijek željeti slatko, a posebno u ovim teškim trenucima s kojima smo sada suočeni. Ne vjerujem da će prodaja značajnije pasti – dodaje Peter Straňák.
„Slast“ franšize
Početna investicija za otvaranje slastičarne La Donuteria kreće se od 20 do 30 tisuća eura. Uz prijenos znanja i know-how-a, koji uključuje i obuku za pripremu krafni i prodaju, ovaj iznos pokriva i troškove uređenja i opremanja prodajnog prostora i kuhinje te trošak za franšiznu licencu i zalihe za prvi mjesec poslovanja.
Osim krafni, La Donuteria nudi i kavu, svježe cijeđenu limunadu, pića uvezena iz Sjedinjenih Država, Meksika, Tajlanda te vina, cidere i prosecco.
– Osim što će voditi slastičarnu, primatelji franšize mogu koristiti i druge opcije za zaradu. Na primjer, mogu naše proizvode prodavati korporativnim klijentima, sudjelovati na uličnim, glazbenim i sportskim događajima ili surađivati s restoranima i tvrtkama koje organiziraju vjenčanja i druga događanja – kaže Straňák.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Tvrtka LINE-X, proizvođač i distributer premaza za zaštitu materijala, traži partnere i u ovoj regiji.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?