Unosna franšiza / U tri godine poslovanja na tržištima Europske unije, La Donuteria postala je druga najveća mreža specijalizirana za prodaju slastičarskih krafni
Petak
08.05.2020
Dobar proizvod i lojalnost kupaca isplaćuju se u teškim vremenima – uvjerili su se u lancu slastičara La Donuteria. Pandemija nije poremetila ni planove za razvoj franšizne mreže.
 

Mjere socijalnog distanciranja i karantene, koje je većina europskih zemalja uvela u borbi protiv koronavirusa, iznenadile su mnoge ugostitelje. Restorani i kafići bili su zatvoreni preko noći, blagajne su iznenada ostale prazne. Neki ugostitelji, međutim, nisu sjedili skrštenih ruku – brzo su reagirali i uveli uslugu dostave te tako zadržili barem dio svojih prihoda. Između ostalog, na ovaj je način krizu prebrodio lanac slastičarnica La Donuteria, poznat po svojoj raznovrsnoj ponudi krafni – lanac koji se franšizno širi u zemljama Centralne i Istočne Europe.

Kupci nas nisu napustili kad su slastičarnice bile zatvorene. Rado su nastavili naručivati naše krafne. Zahvaljujući tome, čak i za vrijeme izvanrednog stanja, prodaja je bila gotovo na razini kao prije pandemije – kaže Peter Straňák, vlasnik i davatelj franšize ovog koncepta iz Slovačke. Ističe da zbog toga nisu odustali ni od širenja franšizne mreže. La Donuteria, kaže Straňák, planira u roku od godinu dana otvoriti i do 50 novih jedinica, diljem Europe.

Kandidati zainteresirani za master franšizu ovoga branda već se javljaju – upiti stižu iz Njemačke, Nizozemske, Skandinavije, Rusije. Vlasnik branda kaže da su otvoreni za suradnju s poduzetnicima iz svih europskih zemalja, a zbog svog podrijetla, posebno se obraća Slovacima koji žive u Zapadnoj ili Sjevernoj Europi, koji bi željeli otvoriti franšizu slastičarne La Donuteria na tamošnjim tržištima.
Bila bi to dobra poslovna prilika, jer tržišta još uvijek nisu zasićena ponudom kvalitetnih slastičarskih krafni – kaže Straňák.

Franšiznu mrežu La Donuteria trenutno razvija u Slovačkoj, Češkoj, Mađarskoj, Njemačkoj i Austriji, gdje ima više od 20 jedinica.

Potpora u ključnim trenucima

Kada je proglašena pandemija, vlasnik je branda razvio vlastiti online sustav porudžbine i dostave kako primatelji franšize ne bi morali plaćati visoke provizije tvrtkama za dostavu hrane. U isto vrijeme, centrala mreže smanjila je franšiznu naknadu za 50% kako ne bi dodatno opteretila primatelje franšize, koji su se, s izbijanjem epidemiološke krize, suočili s gotovo trenutnim padom prometa. Centrala je, pritom, ponudila i pomoć u vezi s analizom ugovora o najmu te posavjetovala primatelje kako pregovarati s vlasnicima nekretnina o privremenom smanjenju najamnine.

Pomoć se tu, međutim, ne okončava. – Skupa s našim primateljima franšize svakog tjedna besplatno dostavljamo krafne ljudima koji se s koronom bore na prvoj liniji fronta – liječnicima, medicinskim sestrama i drugom bolničkom osoblju – otkriva Straňák. Kupci također mogu sudjelovati u kampanji tako što će donirati novac, koji će se potom koristiti za pripremu krafni za zdravstvene radnike.

Izvući najbolje iz krize

Kako primećuje Peter Straňák, kriza, u određenoj mjeri, pogoduje franšiznom poslovanju. Realno je očekivati, kaže naš sugovornik, da će mnogi ljudi ostati bez posla i da će određen broj početi razmišljati o privatnom biznisu. Izvjesno je i da neće svi imati ideju za unosan posao, tako da će franšizing priskočiti u pomoć, napominje on. Osim toga, treba očekivati i da će se, nakon ukidanja karantene, pojaviti više slobodnih objekata i poslovnih prostora pogodnih za prodaju krafni, koje je bilo teško unajmiti prije pandemije.

Prodajemo proizvod koji je jeftin i koji je povezan s užitkom i ljudi će uvijek željeti slatko, a posebno u ovim teškim trenucima s kojima smo sada suočeni. Ne vjerujem da će prodaja značajnije pasti – dodaje Peter Straňák.

„Slast“ franšize

Početna investicija za otvaranje slastičarne La Donuteria kreće se od 20 do 30 tisuća eura. Uz prijenos znanja i know-how-a, koji uključuje i obuku za pripremu krafni i prodaju, ovaj iznos pokriva i troškove uređenja i opremanja prodajnog prostora i kuhinje te trošak za franšiznu licencu i zalihe za prvi mjesec poslovanja.

Osim krafni, La Donuteria nudi i kavu, svježe cijeđenu limunadu, pića uvezena iz Sjedinjenih Država, Meksika, Tajlanda te vina, cidere i prosecco.

Osim što će voditi slastičarnu, primatelji franšize mogu koristiti i druge opcije za zaradu. Na primjer, mogu naše proizvode prodavati korporativnim klijentima, sudjelovati na uličnim, glazbenim i sportskim događajima ili surađivati ​​s restoranima i tvrtkama koje organiziraju vjenčanja i druga događanja – kaže Straňák.


Jeste li za slatko? / Početna investicija za otvaranje slastičarne La Donuteria kreće se od 20 do 30 tisuća eura