Biznis za sladokusce
Slovenska tvrtka Benedict je osnovana 1993. kao obiteljsko poduzeće koje se specijaliziralo za proizvodnju i prodaju ručno pravljene čokolade. Od 2002. čokoladu proizvode pod svojom robnom markom Cukrcek (Čokoladni trenutak) i pod sloganom koji dobro opisuje osjećaj koji se vremenom razvije kod svih ljubitelja čokolade – Kad razmaženost postane navika. Tvrtka ima 20 zaposlenika i do sada je otvorila četiri čokoladarnice pod svojim brandom Cukrček u Ljubljani, a od 2010. imaju i franšiznu poslovnicu u Hrvatskoj, u Zagrebu.
U tvrtki Benedict kažu da su vrlo ponosni na svoju kreativnost, kvalitetu i inovativan pristup u pravljenju čokolade. U asortimanu imaju oko 500 različitih proizvoda (čokolade, voće u čokoladi, praline, bombonjere, vruće čokolade u prahu), ali posebice ističu svoje "Čokoladne trenutke" neuobičajenih i egzotičnih okusa – čokolade sa solju, s okusom štrudle od jabuka, crvenog papra, čilija, ali i đumbira, ruža, ružmarina, korijandera...
Model širenja posla kroz franšizu razvili su još 1994. godine, a prema podacima sa internetske stranice, tvrtka je trenutno zainteresirana otvoriti franšizne čokoladarnice u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, ali i na tržištima Bugarske, Rumunjske, Austrije, Njemačke, Švicarske. - Za sada imamo samo jedan franšizni dućan u Zagrebu, ali se nadamo da ćemo prodati još neku franšizu na teritoriju Balkana - kaže Luka Fojkar, zakonski zastupnik tvrtke Benedict. - Prošle godine smo se fokusirali na Austriju i Italiju i želimo do kraja ove godine otvoriti po jedan dućan u ovim zemljama - dodaje on.
Iako je njihov brand poznat u Sloveniji, u tvrtki su odlučili da za sada ne traže primatelje franšize na matičnom tržištu. - Slovenija je premalo tržište - objašnjava Fojkar.
Inače, za pokretanje franšizne jedinice potreban je lokal od 25 do 45 četvornih metara, na atraktivnoj lokaciji - u centru grada ili trgovačkom centru. Početna investicija se kreće od 35.000 eura i najviše može iznositi 65.000 eura. Uključuje troškove za opremanje i prvo punjene dućana, ulaznu naknadu, edukaciju i savetovanje, pripremu svih marketinških materijala i ostale tekuće troškove. Od primatelja se očekuje da osigura početni kapital, poslovni prostor i kadar. Ugovor se potpisuje na pet godina uz mogućnost automatskog produljenja na sljedećih pet godina.
Primatelj plaća i redovnu mjesečnu naknadu koja iznosi 5% od prodaje, i ima obvezu izdvajati 2% za marketing. - U dućanu mora biti 90 posto naše robe, a za ostalih 10 posto primatelj franšize mora dobiti odobrenje s naše strane - kaže Fojkar. Povrat investicije primatelj može očekivati za godinu do godinu i pol dana.
- S druge strane, mi, kao davatelji franšize, dajemo cjelokupni know-how i jamčimo punu potporu u edukaciji, marketingu i svim dodatnim akcijama - kaže Fojkar. - Potencijalni primatelji franšize, također, treba znati da iza njih stoji iskusan i dokazano uspješan sustav. Svih ovih godina trudili smo se da svaki segment poslovanja razvijamo s puno pažnje i posvećenosti. Kao što radimo na razvoju kvalitete i palete proizvoda, tako pažljivo biramo i svoje partnere, dobavljače sirovina i ambalaže. Za vrhunsku kvalitetu proizvoda, moramo surađivati samo s najboljima - naglašava on.
Od svojih primatelja franšize, stoga, očekuju istu predanost i želju za radom i razvojem branda. Kako kažu, idealni primatelj, pored menadžerskih sposobnosti, treba biti komunikativan i imati smisao za rad s ljudima i sposobnost prepoznavanja tržišnih prilika i potreba kupaca. I naravno, ne treba zaboraviti, osjećaj strasti za čokoladom.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I started receiving alert of cash been transferred from my account immediately I had to rush down to the bank to know what's happening I was told that my funds got wired out of...
Zaradi na jeftinoj kavi
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od talijanskog restorana
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Papa John's osvaja Kinu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Franšizni „boost“
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Snažan rast u UK
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Partnerstvo ubrzava rast
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Novo ime u svijetu kave
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...