Prihod raste kroz franšizu

Kada je 2010. godine Burger King objavio da sve restorane u svom vlasništvu planira "prepustiti" primateljima franšize, američki analitičari su bili umjereni u prognazama, nedovoljno uvjereni u "isplativost" ove strategije. Umjesto da ubira direktan prihod od prodaje u restoranima koje sam drži, Burger King bi kao jedini izvor prihoda imao franšiznu naknadu koju bi naplaćivao svojim primateljima franšize. Analitičari nisu ni bili uvjereni da će novi vlasnici franšize biti spremni plaćati zavidne ulazne i redovite franšizne naknade, posebno u vrijeme kada se većina fast-food brandova suočavala s padom prodaje i profita.
Međutim, još polovinom prošle godine Burger King je objavio da bilježi rast prihoda, a prema posljednjem financijskom izvještaju, tvrtka je samo u četvrtom kvartalu fiskalne 2013. godine prijavila rast prihoda od 37 posto. Ukupan neto prihod u 2013. godini je, pak, dostigao iznos od 234 milijuna dolara, što predstavlja rast od 99 posto, kad se uzime u obzir da je prihod u 2012. bio 118 milijuna dolara.
Također, tijekom prošle godine,360 restorana u vlasništvu Burger Kinga prešlo je u ruke primatelja franšize. Troškovi poslovanja su tako drastično smanjeni, a franšizne naknade su nastavile doprinositi rastu prihoda. Burger King je, osim toga, u 2013. otvorio i 670 novih restorana, što je za 5,2 posto više u odnosu na prethodnu godinu.
U suštini, svi restorani Burger Kinga sada posluju kao franšize, što je i bio cilj tvrtke. Inače, strategija potpunog prelaska na franšizing pokrenuta je 2010. godine, kada je tvrtku preuzela brazilska investicijska tvrtka 3G Capital.
Osvrnuvši se na rezultate koje su postigli tijekom 2013. godine, Daniel Schwarz, direktor Burger Kinga, izjavio je za američke medije da je cilj ispunjen, te da je posao "prevođenja" restorana u ruke iskusnih primatelja franšize završen. - Također, odluka da se fokusiramo na uvođenje nekoliko "dopadljivih" proizvoda, pozitivno je utjecala na rast prodaje kako je godina odmicala - istakao je on.
Proizvodi koji su doprinijeli rastu prodaje su manje kaloričan pomfri (Satisfries), ali i veća "porcija" hamburgera (Big King Burger). U usporedbi s 2012. godinom, prodaja je u 2013. na globalnoj razini porasla 0,5 posto, a samo u četvrtom kvartalu - 1,7 posto na globalnoj razini i 0,2 posto u Sjedinjenim Državama.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?