Što je novo u Rakia Baru?

Branko Nešić
Sudeći po novinama u ponudi i poslovanju, u posljednjih godinu dana u Rakia Baru su bili prilično zauzeti. Iako su se medijski pritajili, za takvu odluku su postojali valjani razlozi. - Počeli smo razvijati koncept na tri "fronta", tako da danas u franšiznoj ponudi, pored Rakia Bara imamo i koncept gift shop-a Rakia & Co, kao i franšizne kornere, koji se mogu otvoriti u okviru drugih barova, ali i u trgovinama - govori o novitetima Branko Nešić, vlasnik tvrtke Redesign i tvorac koncepta Rakia Bar.
Osim samog koncepta, unaprijeđen je i vizualni identitet, tako da je dizajn interijera prilagođen rakiji i Srbiji, a svaki bar je dobio osobni pečat. Za to su, međutim, također postojali dobri razlozi. - Odlučili smo "relaksirati" franšizu, jer je potpuno uniformiran sustav teško širiti u različitim sredinama. Svaki bar i dalje ima naš prepoznatljiv identitet, naš potpis, ali smo uveli i određene vizualne prilagodbe da bi bar dobio svoj pečat i bio prilagođen lokaciji. Iako je takav pristup nešto kompliciraniji, neophodan je i zanimljiv - objašnjava Nešić.
Ponudu u baru su, kako kaže, zaokružili svojim proizvodima, odnosno, vlastitom proizvodnjom. Gosti sad već znaju koje okuse mogu pronaći u Rakia Baru, a uskoro će moći uživati u još jednom "popularnom" napitku - u kavi. Nedavno su, naime, počeli surađivati s "Pržionicom", te će se u Rakia Baru prije podne moći piti vrhunska kava, a navečer vrhunske rakije. Naravno, nije zabranjeno ni obrnuto.
Trenutno su zauzeti i širenjem Rakia&Co gift shop-ova. Prvi gift shop je već otvoren u Beogradu, a jedan je nedavno otvoren i u Beču. - U pojednim europskim zemljama zakonska regulativa omogućuje degustaciju i prodaju rakije na jednom mjestu. U Srbiji to nije slučaj. U Beču to možemo raditi - natočiti nekom da proba rakiju, a onda može izabrati bocu koju želi kupiti. Mislimo da je ovo odličan koncept - kaže Nešić.
U ovom trenutku pregovaraju za pokretanje takvog koncepta u Šangaju, a bilo je razgovora i za tržište Moskve. - Ljudima koji bi htjeli pokrenuti Rakia Bar investicija u restoran je prevelika. Mnogi zainteresirani, koji su odustajali od uzimanja franšize zbog velikih investicija, praktički su nas natjerali ponuditi nešto novo - objašnjava Nešić.
- Odgovor je bio Rakia Bar gift shop u kojem, pored rakije, nudimo i neke druge tradicionalne namirnice poput džemova, ajvara, slatka. U Beču se koncept pokazao jako zanimljivim i za sada trgovina koju smo otvorili bilježi dobre rezultate - kaže Nešić.
Sprema se, međutim, još jedan novitet, a to je franšizni korner. - Uskoro bismo trebali potpisati ugovor s lokalom Kotor, koji se nalazi u samom centru Beča, upravo za otvaranje franšiznog kornera. Oni će u sklopu svog bara imati dio koji će u potpunosti preuzeti identitet Rakia Bara, našu ponudu, a dobiće i svu neophodnu edukaciju - objašnjava Nešić.
Slično će biti i u Berlinu, gdje beogradski konceptualni dućan "Supermarket" otvara svoju trgovinu u sklopu koje će se naći i franšizni korner Rakia Bara.
Franšiznom sustavu Rakia Bara nedavno se pridružio novi član - i to ni manje ni više nego u Kanadi. Da podsjetimo, tvrtka Rakia Bar North America postala je sredinom 2012. primatelj master franšize Rakia Bara za teritorij Kanade. U kolovozu te godine, tvrtka je otvorila prvi lokal u Torontu. Nakon nešto više od godinu dana ostvarili su se planovi i franšiza je zaživjela na tom tržištu i počela se dalje širiti. Drugi Rakia Bar u Kanadi otvoren je također u Torontu, u koreanskoj četvrti. - Priča u Kanadi se lijepo razvija. Postoje i pregovori za tržište SAD-a, ali nigdje ne žurimo, želimo temeljito razvijati koncept - kaže Nešić.
pročitajte članke

Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?