Torte, franšiza i to

Martina Bračić
Martina Bračić je nekada radila u Ministarstvu obrane Republike Hrvatske, ali je oduvijek bila zaljubljenik u kolače i torte. Nakon rada u uredu svoju bi kreativnost izražavala vikendom – uveseljavajući obitelj i prijatelje svojim slasticama. Sve dok jednog dana nije odlučila napustiti siguran posao i otvori slastičarnicu. Tako su 2005. nastale "TORTE i to", a već godinu dana kasnije otvorena je i prva franšiza u Sarajevu. – Ideja za prvu franšizu je došla spontano, i to ne od mene, nego direktno iz Sarajeva, od mojih prijatelja koji su izrazili želju da uzmu "TORTE i to" franšizu. Tako je prva franšiza otvorena već 2006. godine u Sarajevu, i to samo kao proizvodnja torti i kolača, bez vlastitog kafića, to jest, maloprodaje – kaže ona.
Danas u Sarajevu ipak postoje dvije poslovne jedinice, kuhinja i "TORTE i to" cafe u BBI centru. Franšiza je otvorena i u Podgorici 2011, dok u Hrvatskoj rade četiri poslovne jedinice - jedna kuhinja i tri "TORTE i to" cafea koja su u vlasništvu tvrtke. – Svi cafei u Zagrebu su naši i na području Zagreba ne dajemo franšizu, ali naše kolače, recimo, prodaje i Gradska kavana. Franšizu su smo 2009. pokrenuli iu Beogradu, ali zbog obiteljskih razloga primatelja franšize ona je, na žalost, prestala s radom. Možda se dogodi da, ipak, ponovno otvorimo franšizu u Beogradu – kaže Bračić.
U franšizni paket ulazi cjelokupan koncept "TORTE i to" branda čiji je zaštitni znak torta od sira. Dakle, recepti i know-how po kojima se rade sve torte i kolači, način rada, način uređenja prostora, te ime i sva obilježja branda "TORTE i to". – U Sarajevu i Zagrebu je prvo otvorena samo kuhinja, no iskustvo je pokazalo da se vrlo brzo nakon otvaranja kuhinje i upoznavanja ljudi s našim proizvodima, stvori tržište i potražnja, i da je zapravo vrlo bitno imati vlastito mesto prodaje od početka. Tako je u Podgorici franšiza otvorena istovremeno, odnosno, u prostoru cafea se nalazi i pridružena kuhinja – objašnjava Bračić.
Franšizu namjeravaju širiti, prije svega, u Hrvatskoj, gradovima kao što su Rijeka i Split, ali i u ostatku regije. Upiti su već stizali iz Ljubljane, pa čak i iz Beča i New Yorka. – No, svakako moram naglasiti da franšizu planiramo širiti samo u velike gradove, koji mogu napraviti dovoljno prometa kroz cijelu godinu, a mali gradovi i turistička mjesta koja funcioniraju samo pola godine se ne isplate niti primaocu niti davaocu franšize – objašnjava Bračić.
Jedan od osnovnih zahtjeva jest da primatelj franšize bude aktivno uključen u posao. – Ne tražimo investitore koji će zaposliti management, nego osobe koje mogu se puno radno vrijeme bave ovim poslom. Bitno je da su to lokalni stanovnici u gradu u kojem se franšiza otvara, dakle, koji znaju kako funkcionira taj grad i ljudi –naglašava Bračić.
Foto: TORTE i to
Za franšizu se plaća ulazna naknada, a izdvaja se i za godišnji fee. Prostor mora biti dovoljno veliki da se u njemu smjesti kuhinja i kafić od najmanje 80 do 100 kvadrata. U protivnom, lokal ne može napraviti dovoljan promet da se počne vraćati investicija, smatra Bračić.
Primatelj franšize dobiva sve recepte i obuku za sve proizvode koji se rade u kuhinji "TORTE i to". Sam primatelj i njegovi zaposlenici prolaze potrebnu obuku za samostalnu izradu torti i kolača. Davatelj franšize, pak, vrši kontrolu i nadzor proizvoda kako bi bio siguran da je kvaliteta na zadovoljavajućoj razini. – Sloboda i kreativnost u stvaranju novih proizvoda ili proizvodnji postojećih nije dozvoljena, jer nam je cilj imati identičnu ponudu u svim zemljama i svim poslovnicama naših franšiza – kaže Bračić.
pročitajte članke

Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?